דרישה סופית ובכל מקום בארץ: מענקי עידוד גבוהים לעובדים ותשלום רטרו

מענק ביטוח לאומי, הכרת טובה לאלו שמוסרים את עצמם בשביל כולנו. אילוסטרציה, שטרות כסף ישראלי. צילום: אודי דוד בן דוד

מסתבר שלא רק חברות פרטיות במשק יודעות לצאת עם תוכניות הטבות לעובדים או כמו המהלך החדש של ההטבות מסמסונג לרוכשי הגלקסי או השעונים החדשים, אלא גם משרדי הממשלה מצטרפים למהלכים במטרה לסייע לאזרחים, והפעם ללא קשר למיקום ברחבי הארץ.

מענקי עידוד גבוהים בלי קשר למקום בארץ. אילוסטרציה, שטרות כסף ישראלי. צילום: אודי דוד בן דוד
מענקי עידוד גבוהים בלי קשר למקום בארץ. אילוסטרציה, שטרות כסף ישראלי. צילום: אודי דוד בן דוד

הדיון שהתקיים בוועדת העבודה והרווחה: מענקי עידוד לעובדים ישראלים

בדיון שהתקיים היום בוועדת העבודה והרווחה, בהובלת יו"ר הוועדה ח"כ ישראל אייכלר, הוצגה דרישה להחיל רטרואקטיבית מענקי עידוד לעובדים ישראלים חדשים בענף הבנייה מחודש אפריל 2024, ולהשלים את המענקים לעובדים שהחלו לעבוד בסוף 2023 והתמידו בעבודתם.

ההסכם החדש, שנחתם בין הממשלה לביטוח הלאומי, עתיד לתמרץ עובדים ישראלים חדשים להשתלב בענף הבניין. על פי ההסכם, עובדים ישראלים שיחלו לעבוד בענף הבנייה מה-2 ביוני 2024 ועד ה-31 בדצמבר 2024, יהיו זכאים למענק של 2,000 ש"ח עבור כל אחד מארבעת חודשי ההעסקה הראשונים, ו-3,000 ש"ח עבור החודשים החמישי והשישי, בתנאי שהועסקו ברצף בכל חודש מחודשי ההעסקה הקודמים.

מענקי עידוד: למועסקים 11 ימים בחודש לפחות

המענקים יינתנו לעובדים המועסקים בהיקף של 11 ימים בחודש לפחות, בשכר של 2,786-25,000 ש"ח בחודש, ולאחר ביצוע הכשרה בתחום הבניין מטעם משרד העבודה או מכללה המוכרת מטעמם, או הכשרה של משרד הכלכלה בשיתוף המעסיקים. בענף השיפוצים, ההכשרה תבוצע בחצר המעסיק, והזכאות למענקים תותנה בהצהרת המעסיק לביצוע הכשרה בהיקף של 40 שעות לפחות.

בדיון, ח"כ אייכלר ביקש מהצדדים להסכם לבחון החלה רטרואקטיבית של ההסכם עבור מי שהחל לעבוד מה-1 באפריל 2024, וכן להשלים שלושה חודשי מענק נוספים עבור העובדים שקיבלו מענקים במשך שלושה חודשים על פי ההסכם הקודם והתמידו בעבודתם. הוועדה הודיעה כי תקיים דיון נוסף בהסכם טרם חתימתו, על מנת לבחון את ההשלכות והאפשרויות ליישום הדרישות שהועלו בדיון.

 

מענקי עידוד, אילוסטרציה באמצעות OpenAI לפורטל כיף
מענקי עידוד, אילוסטרציה באמצעות OpenAI לפורטל כיף

ענף הבנייה בישראל סובל ממחסור משמעותי בעובדים מיומנים. מחסור זה גורם לעלייה בעלויות הבנייה, עיכובים בלוחות זמנים ופגיעה באיכות העבודה. גורמים רבים תורמים למחסור זה, ביניהם: תנאי עבודה קשים, שכר נמוך יחסית לתחומים אחרים, תדמית ירודה של הענף וחוסר מודעות בקרב צעירים לאפשרויות התעסוקה הרבות והמגוונות שהוא מציע.

מענקי עידוד ממשלתיים עשויים להוות כלי יעיל למשיכת עובדים נוספים לענף הבנייה. מענקים אלו יכולים לסייע בהפיכת הענף לאטרקטיבי יותר עבור מחפשי עבודה, הן מבחינה כלכלית והן מבחינת תנאי העסקה.

חשוב לציין שמענקי עידוד הם רק כלי אחד מתוך מספר כלים שצריך להשתמש בהם כדי למשוך עובדים לענף הבנייה. לצד מענקים אלו, יש צורך גם לשפר את תדמית הענף, להשקיע בהכשרה מקצועית וליצור סביבת עבודה נוחה ובטוחה יותר.

החלום הגדול: כמה באמת ישנים הישראלים ואיך זה משפיע על חייהם? – אפצ'י חדשות הבריאות של ישראל

תגובה אחת

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אהבתם את הכתבה? שתפו...

מה חדש?

דילוג לתוכן