שגשוג בעוטף עזה: השקעה במיליונים לפיתוח תיירותי בחבל תקומה

השקעה של 8 מיליון ש"ח בפיתוח תיירותי בחבל תקומה

*משרד החקלאות וביטחון המזון, בשיתוף עם מנהלת תקומה, הודיעו על השקעה משמעותית בסך 8 מיליון ש"ח בשיקום ופיתוח אטרקציות תיירותיות ומרכזי מבקרים בחבל תקומה. השקעה זו נועדה לחזק את מוקדי הפרנסה באזור, שישמשו כמנוע צמיחה לשיקום החבל.

חבל תקומה, הנמצא בעוטף עזה, הוא אזור חקלאי חשוב שמכונה "אסם התבואה והירקות" של המדינה. האזור מהווה עוגן מרכזי לביטחון המזון של תושבי ישראל ונמצא בתהליך שיקום והתפתחות.

 השקעה בפיתוח תיירותי וחקלאי

מנכ"ל משרד החקלאות, אורן לביא, ציין כי "חבל תקומה הוא עוגן חשוב לביטחון המזון של אזרחי המדינה והרציפות התפקודית. ההשקעה בפיתוח תיירות חקלאית וכפרית היא חסרת תקדים בהיקפה וצפויה להפוך למנוע צמיחה כלכלי ופרנסה משלימה עבור החבל."

מנכ"ל משרד התיירות, דני שחר, הוסיף: "משרד התיירות שמח על התמיכה בשיקום ופיתוח אטרקציות תיירותיות ומרכזי מבקרים בחבל תקומה, שמקפל בתוכו את תמצית הישראליות, לצד ערכים של מורשת וחקלאות חלוצית. התיירות הכפרית היא חלק מהאופי המקומי והמשרד רואה בתיירות זרז להאצת המנוע הכלכלי באזור התקומה."

 פיתוח כלכלי וחברתי

ראש מערך החקלאות במנהלת תקומה, אסף יצחקי, מסביר: "מנהלת תקומה רואה בשיקום ופיתוח החבל כמכלול הוליסטי המאגד בתוכו מגוון רחב של היבטים. חיזוק התיירות נעשה מתוך ראייה כוללת שתסייע לחבל בתחומים משיקים רבים לרבות תעסוקה ופרנסה, ומכאן להיבטים מקיפים נוספים כמו חקלאות. התיירות תסייע לביסוס חוסנו הכלכלי של החבל ותהווה חלון ראווה להצגת האזור כאזור ציוני, שורשי ומקור גאווה לתושביו."

 תוכניות פיתוח נוספות

משרד החקלאות וביטחון המזון מתכננים להשקיע בחיזוק עסקים מקומיים תומכי תיירות, עידוד משקים חקלאיים לפתוח שעריהם למבקרים, פיתוח מיזמי תיירות חקלאית וכפרית והקמת אתרי מורשת, שבילי טיילות ואטרקציות תיירותיות נוספות.

פעילות זו תחזק את כלל תושבי חבל תקומה, תאפשר תעסוקה בעיר ובכפר, תעשיר את החוויה התיירותית האזורית ותענה על צורך בטיול בטבע בנופים מרהיבים, בקטיף ותכלול גם חוויית אירוח נעימה, אכילה ורכישה של מזון מהאזור.

ההשקעה המשמעותית בחבל תקומה היא צעד חשוב לחיזוק הכלכלה המקומית ולשיקום האזור. פיתוח התיירות בחבל תקומה מציג הזדמנות לשיפור התעסוקה, הפרנסה והחוסן הכלכלי של התושבים, תוך שמירה על ערכי המורשת והחקלאות החלוצית.

קרדיט: OpenAI

4 תגובות

  1. צריך לשקם את נפש התושבים .
    תנו פיתרון לתושבים שלא רוצים לחזור למרות שהישוב שלהם "ירוק"
    אין טעם בפיתוח עם נפש האדם חולה

  2. לא הבנתי! נשמע מוזר לדאוג לענף התיירות לפני ביטחון. נשמע מאד אבל מאד מגוחך.

  3. בזבוז כספיי ציבור. אם לא מגנים על העוטף משקיעים בשביל עזה. בהסכמים יתנו להם א. האדמות מדינה. רמי רתג וכל המושחתים פקידים זוטרים ימכרו את האדמות למען בצע כסף

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אהבתם את הכתבה? שתפו...

מה חדש?

דילוג לתוכן