ירושלים-אשדוד-בני ברק: המטרופולין החרדי יוצא לדרך

מנכ"ל משרד השיכון והבינוי, יהודה מורגנשטרן, צילום: שלמה כהן

מנכ"ל משרד השיכון והבינוי, יהודה מורגנשטרן נשא דברים היום בועידת ירושלים לכלכלה והתייחס לאתגרי הידיור במגזר החרדי: עד שנת 2035 –יוקם  מטרופולין חרדי

"יש צורך במאות אלפי יחידות דיור נוספות כדי לעמוד בביקוש הגדל. אך המציאות היא שאנחנו רחוקים מאוד מהמספרים הללו. בפרט, קיים ריכוז גדול של החברה החרדית במשולש ירושלים-בני ברק-אשדוד, דבר שמעמיד אתגר משמעותי בפני מקבלי ההחלטות.

החברה החרדית, המונה כ-840 אלף תושבים באזור המרכז, מהווה כ-75% מכלל המגזר החרדי בישראל. אין זה מקרה. התרבות הדיור החרדית מצריכה קשרים חברתיים הדוקים, ציפוף ותחבורה נוחה, אלמנטים שלא מאפשרים התפזרות לרחבי ערים אחרות.

ישנו מחסור בעתודות קרקע בריכוזים הקיימים – מטרופולין חרדי ייתן את המענה

למרבה הצער, ישנו מחסור בעתודות קרקע בריכוזים החרדיים הקיימים. בהתחשב בצרכים העתידיים של המגזר החרדי, משרד השיכון הציב לעצמו יעד שאפתני עד לשנת 2035: יצירת מטרופולין חרדי חדש עם 150 אלף יחידות דיור, שישמש מענה לכ-830 אלף חרדים עתידיים. "חייבים לתת מענה לצרכים העתידיים של הדיור החרדי," אמר יהודה מורגנשטרן, מנכ"ל משרד השיכון, במסגרת ועידת ירושלים לכלכלה במלון וולדורף אסטוריה.

"המטרופולין החרדי החדש יהווה מענה לצרכים המיוחדים של החברה החרדית, תוך שמירה על ערכי הקהילה והתרבות הייחודיים לה. מדובר במשימה לא פשוטה, אך הכרחית, שתדרוש שיתוף פעולה בין משרדי הממשלה, רשויות המקומיות והקהילה החרדית עצמה.

המטרופולין החדש יתוכנן בצורה שתאפשר ציפוף יעיל ותחבורה נוחה, לצד מתן שירותים חיוניים כמו חינוך, בריאות ותעסוקה. זהו צעד הכרחי לא רק לצורך עמידה בביקוש לדיור, אלא גם לשיפור איכות החיים והפיתוח הכלכלי של החברה החרדית כולה.

החזון של יצירת מטרופולין חרדי חדש מהווה צעד משמעותי וחשוב לעתיד החברה החרדית בישראל. המאמץ המשותף של כל הגורמים המעורבים יוביל ליצירת מרחב מגורים מותאם ומתקדם, שישמש מענה לצרכים העתידיים של המגזר החרדי ויתרום לפיתוח החברתי והכלכלי של ישראל כולה"

מנכ"ל משרד השיכון והבינוי, יהודה מורגנשטרן, צילום: שלמה כהן
מנכ"ל משרד השיכון והבינוי, יהודה מורגנשטרן, צילום: שלמה כהן

מוביל דעת עולמי: ד"ר דניאל סולומון נבחר לוועדה הבינלאומית למחלות הוושט – אפצ'י

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אהבתם את הכתבה? שתפו...

מה חדש?

דילוג לתוכן