מענק לידה: תמיכה כלכלית ברגעים הראשונים של הורות

מענק ביטוח לאומי, הכרת טובה לאלו שמוסרים את עצמם בשביל כולנו. אילוסטרציה, שטרות כסף ישראלי. צילום: אודי דוד בן דוד

מענק לידה

בישראל, מענק הלידה הוא תמיכה כלכלית שמספקת עזרה ליולדת להוצאות הראשוניות של תקופת ההיריון והלידה. המענק משולם אוטומטית לחשבון הבנק של היולדת בתוך חודש מיום הלידה, לאחר קבלת דיווח מבית החולים על הלידה. סכום המענק נקבע לפי מספר הילדים במשפחה, כאשר עבור הילד הראשון הסכום הוא 1,986 ש"ח, לילד השני 894 ש"ח, ולילדים נוספים סכום של 596 ש"ח לילד. אם נולדו לך תאומים תקבלי מענק בסך 9,930 ש"ח. אם נולדה לך שלישייה תקבלי מענק בסך 14,895 ש"ח.

מענק חד פעמי המשולם לכל יולדת בישראל. וזה שונה מדמי לידה.

כדי להיות זכאית למענק לידה, עליך לעמוד בתנאים הבאים:

להיות תושבת ישראל או אשת תושב ישראל, או לעבוד בישראל במהלך ההיריון או שהבן זוג עובד בישראל לפחות 6 חודשים לפני הלידה. והלידה צריכה להתרחש בישראל. לידה, אימוץ או פונדקאות: באם ילדת ילד חי, ילדת בלידה שקטה לאחר 22 שבועות מלאים של היריון. אימצת ילד עד גיל 10 שנים – מי שמאמץ את ילדו של בן זוגו אינו זכאי למענק. קיבלת למשמורת ילד בהליך פונדקאות.

מענק הלידה מספק תמיכה חשובה ומשמעותית למשפחות במהלך תקופת ההיריון והלידה, ומטרתו להקל על המשפחות ולסייע להן בהתאמה לצרכים הכלכליים המשתנים בעת זו המיוחדת.

אין צורך להגיש בקשה ישירות לביטוח הלאומי עבור מענק הלידה, שכן הוא משולם באופן אוטומטי לחשבון הבנק של היולדת לאחר הדיווח על הלידה מבית החולים או ממשרד הבריאות במקרה של לידה בבית.

במקרים האלה את צריכה להגיש תביעה לביטוח הלאומי, כדי לקבל את מענק הלידה:

לידה בחוץ לארץ – יולדת, תושבת ישראל או אשת תושב ישראל, שילדה בחוץ לארץ. אימוץ – הורים שאימצו ילד. פונדקאות – הורים שעברו תהליך של פונדקאות והאם הנושאת.

לקבלת מידע נוסף או במקרה של דרישה להגשת תביעה, ניתן לפנות לסניף ביטוח הלאומי הקרוב למקום מגוריך.

אז מזל טוב.

מענק ביטוח לאומי, הכרת טובה לאלו שמוסרים את עצמם בשביל כולנו. אילוסטרציה, שטרות כסף ישראלי. צילום: אודי דוד בן דוד
צילום: אודי דוד בן דוד

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אהבתם את הכתבה? שתפו...

מה חדש?

דילוג לתוכן