חודש אחרון ל 2 המענקים הכי משמעותים מתחילת המלחמה – כבר הגשתם?

שטרות כסף, צילום ארכיון, דוברות משטרת ישראל

מתחילת מלחמת חרבות ברזל עמלו יחד ברשויותת השונות עם משרד האוצר הממונה עליהן על מנת למצוא נוסחאות מתאימות לסיוע לציבור בפן הכלכלי באמצעות מענקים והטבות שאמורים לתת להם חיזוק משמעותי לאור הפגיעה ביכולת העבודה בעקבות המצב הביטחוני הרעוע אליו נקלעו אזרחי ישראל.

2 מענקים חשובים מתחילת המלחמה - בין 3000-50000 ש"ח. אילוסטרציה - שטרות כסף, צילום ארכיון: דוברות משטרת ישראל
2 מענקים חשובים מתחילת המלחמה – בין 3000-50000 ש"ח. אילוסטרציה – שטרות כסף, צילום ארכיון: דוברות משטרת ישראל

בין היתר, לאחר חשיבה מרובה הוחלט על מענק עידוד חזרה לעבודה עבור אלו שהפסיקו את עבודתם בעקבות המלחמה ומענקים לאלו שלא יכלו לשהות בביתם ופונו בהחלטת ממשלה שהגיעה במטרה לשמור את ביטחונם.

המענקים שהופקדו לחשבונות הבנק של הזכאים בסכומים של בין 3000- 50000 ש"ח מידי חודש הועברו על פי הנתונים הנמצאים אצל הרשויות לאחר שהתקבלו הבקשות אולם, מסתבר יש עדיין מי שלא הגישו את הבקשות למענקים, אולי כי הם לא מכירים את התנאים וההליך הפשוט מאוד להגשתם.

בביטוח לאומי, עדכנו היום כי במידה ולא יחול שינוי בהקדם, החודש יופקדו המענקים האחרונים בשני התחומים הנזכרים ומענקים חלף אבטלה יסתיימו בעוד חודשיים בדיוק.

בהודעת הביטוח הלאומי נמסר: " מענקי הפינוי ומענקי העידוד תמו אתמול והחקיקה עדיין לא הוארכה:
א. מענקי הפינוי (200 למבוגר 100 לילד), לתושבי הצפון והדרום שפונו מבתיהם – הסתיימו על פי החקיקה ב – 30.6
ב. מענק עידוד – עובדי הצפון המפונים ששבו לעבודם זכאים למענק עידוד – מענק זה לפי החקיקה הקיימת הסתיים ב – 30.6. התשלום האחרון למענקי פינוי ומענקי העידוד יהיה במהלך חודש יולי (החודש הקרוב) וללא הארכת החקיקה, לא יהיה תשלום נוסף.
ג. הסכם מענקים חלף אבטלה של תושבי הצפון – תושבי הצפון שאיבדו את עבודתם בעקבות המלחמה קיבלו עד עתה מענקי חלף אבטלה (מעין דמי אבטלה) – על פי החקיקה הקיימת מסתיים ב – 31.8 (אוגוסט)

גם חקיקה זו, דורשת היערכות מוקדמת והביטוח הלאומי מתריע כי כדי להיערך לוגיסטית, מחשובית ושירותית – יש להאריך את החקיקה בהקדם. יצויין, שישנו שיח בין הביטוח הלאומי למשרד האוצר בדבר הארכת החקיקה (בהתבסס על הסכם סעיף 9 בחוק הביטוח הלאומי)".

מענק עידוד חזרה לעבודה:

מענק עידוד חזרה לעבודה שולם וישולם למפונים ולמי שעובדים אצל מעסיק באזור מפונה – בהתאם לעמידה בתנאי הזכאות הבאים: עובד שכיר, תושב ישראל שמקום מגוריו הקבוע (לפי כתובת המגורים ברשות האוכלוסין וההגירה) ביישוב מפונה, והוא חזר לעבוד אצל אותו מעסיק, באותה כתובת שבה עבד לפני ה-7.10.23. או עובד שכיר, תושב ישראל שמקום מגוריו הקבוע (לפי כתובת המגורים ברשות האוכלוסין וההגירה) בכל מקום בארץ, והוא עובד  אצל מעסיק באזור מפונה.

מענק פינוי:

​ביטוח לאומי ישלם מענק אכלוס לתושבי הדרום והצפון שהתפנו באופן עצמאי למקום לינה שאינו במימון המדינה, בהתאם לתאריך הפינוי של כל יישוב.

כדי להיות זכאי למענק עליך להיות תושב ישראל, כתובת המגורים שלך ברשות האוכלוסין וההגירה היא באחד מהיישובים המזכים במענק, אם אתה גר באחד מהיישובים המזכים במענק וכתובתך אינה מעודכנת ברשות האוכלוסין וההגירה – עליך לעדכן את הכתובת ברשות האוכלוסין וההגירה, ולאחר עדכון הכתובת למלא טופס הצהרה למענק אכלוס ותנאי נוסף וחשוב הוא שהתפנית למקום לינה שאינו במימון המדינה".

נתקלתם בגירוי בעדשות? חשוב לדעת: קריאה להשבת המוצר הבא – אפצ'י

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אהבתם את הכתבה? שתפו...

מה חדש?

דילוג לתוכן