תשלום 'חלף שכר' לחטופים יהפוך לחוק – כל הפרטים בפנים

תמונה של משפחה מחבקת או מחזיקה ידיים – מסמלת את התמיכה והאחדות המשפחתית

הביטוח הלאומי מפרסם היום תזכיר חוק לתשלום חלף שכר לחטופים

בהתאם להחלטת הממשלה מיום 4 בפברואר, אשר במסגרתה אישרה הממשלה תשלום "חלף שכר" לחטופים רטרואקטיבית החל מה-7 באוקטובר, כעת מעגן הביטוח הלאומי את הזכאות בחוק. מדובר בצעד נוסף בסיוע ובמענה הניתן למשפחות החטופים, המתמודדות עם קשיים כלכליים רבים מאז האירוע הטראומטי.

מאז ה-7 באוקטובר, משפחות החטופים נאלצות להתמודד עם אתגרים כלכליים רבים. ההחלטה לתשלום "חלף שכר" נועדה לתת מענה להוצאות השוטפות של החטופים, ולהקל על העול הכלכלי המוטל על משפחותיהם. לאחר עבודת מטה מקיפה בה השתתפו משרד ראש הממשלה, מנהלת החטופים, הנעדרים והשבים, משרד העבודה, הביטוח הלאומי, משרד המשפטים ומשרד האוצר, התקבלה החלטה ממשלתית לפיה חטוף יקבל תשלום "חלף שכר" על פי חישוב שכרו הקודם.

 מהם הקריטריונים לקבלת התשלום?

בשעות הקרובות יפורסם להערות הציבור תזכיר החוק שמעגן את הזכאות, כך שכל זמן שהחטופים אינם עימנו, הם יקבלו ישירות לחשבונם את הגמול לשכר אותו הרוויחו טרם האסון. במקרה שחטוף לא עבד קודם לכן, נקבעו סכומי מינימום בגובה שבין 7000 ל-9000 ש"ח לפי הרכב משפחתי.

תזכיר החוק יפורסם היום למשך שבעה ימים, עד מוצאי שבת ה-6 ביולי בחצות, ולאחר מכן יועבר לאישור ועדת שרים לענייני חקיקה. המהלך הנוכחי מהווה צעד משמעותי במאמץ להקל על משפחות החטופים ולספק להן יציבות כלכלית בתקופה קשה זו. החוק המתוכנן מיועד להבטיח שמעמדן הכלכלי של משפחות החטופים לא ייפגע, ולהעניק להן את התמיכה הנדרשת בתקופה בה הן מתמודדות עם אי ודאות ודאגה עמוקה לגורל יקיריהם.

ביטוח לאומי ומשרדי הממשלה המעורבים מבטיחים להמשיך ולעקוב אחר יישום החוק, ולוודא שהזכויות והצרכים של משפחות החטופים יקבלו מענה הולם. התזכיר וההערות שיתקבלו מהציבור יסייעו לגבש את החוק הסופי ולהתאים אותו למציאות המורכבת בה חיות משפחות החטופים.

תמונה של משפחה מחבקת או מחזיקה ידיים – מסמלת את התמיכה והאחדות המשפחתית
נערך בBing

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אהבתם את הכתבה? שתפו...

מה חדש?

דילוג לתוכן