החל מהקיץ: איך הרישום החדש לאופניים וקורקינטים חשמליים ישפיע עליכם?

רישום אופניים וקורקינטים חשמליים: כל מה שצריך לדעת

החל מה-1 באוגוסט 2024, בעלי אופניים וקורקינטים חשמליים מחויבים ברישום הכלים שלהם ובהתקנת לוחית זיהוי, בהתאם לתקנות התעבורה החדשות. שירות זה נועד לשלב את כלי התחבורה הקלים הממונעים במערכות הרישוי של משרד התחבורה ולהבטיח את בטיחות המשתמשים והציבור. מטרת הרישום היא ליצור מאגר מידע מסודר, אשר יסייע במעקב ובפיקוח על הכלים השונים. הרישום יאפשר לזהות את הכלים במקרה של תאונה או גניבה ויתרום לשיפור הסדר הציבורי והבטיחות בדרכים.

מי יכול להגיש את הבקשה? תושבי ישראל מגיל 16 בעלי רישיון נהיגה (למעט רישיונות נהיגה מדרגה 1) או שעברו מבחן תיאוריה או בחינה ייעודית לרכיבה וקיבלו אישור הכשרה לרכיבה.

מה עליכם לעשות?

רישום הכלי: בעלי אופניים וקורקינטים חשמליים נדרשים לרשום את הכלים במערכות הרישוי של משרד התחבורה או באחת מהתחנות המורשות הפזורות ברחבי הארץ.. ניתן לבצע את הרישום דרך האתר הרשמי של המשרד. מה צריך לפרט בבקשה? מספר זהות, שם היצרן של הכלי, צבע הכלי, מספר שלדה או מספר סידורי של הכלי. בסיום תהליך הרישום ולאחר קבלת מספר זיהוי לכלי, יש לגשת לנקודת הטבעה והתקנה ולהתקין תושבת בכלים שאין להם מקום להתקנת לוחית זיהוי. יש לבצע תשלום לנותן השירות עבור הנפקת והתקנת לוחית זיהוי.

התקנות החדשות מביאות עמן מספר יתרונות חשובים

הגברת הבטיחות: על ידי זיהוי הכלים והנהגים, ניתן יהיה להבטיח שימוש תקני ובטוח בכלי התחבורה הקלים. מאבק בגניבות: הלוחיות יסייעו בזיהוי כלים גנובים ויקל על המשטרה במעקב אחריהם. שיפור השירות הציבורי: רישום הכלים יאפשר למשרד התחבורה לעקוב אחר המצב בשטח ולשפר את השירות בהתאם לצרכים. הרישום והתקנת לוחית זיהוי על אופניים וקורקינטים חשמליים הם חלק מהמאמצים לשפר את הבטיחות והסדר הציבורי בכבישים ובמרחבים הציבוריים. חשוב להקפיד על עמידה בתקנות החדשות כדי להבטיח נסיעה בטוחה ונעימה לכולם.

קרדיט: משרד התחבורה וזהירות בדרכים

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אהבתם את הכתבה? שתפו...

מה חדש?

דילוג לתוכן