שכירים שימו לב לעדכון במענק עבודה 2024: עד כמעט 10000 ש"ח

כסף בפתיחת השבוע, צילום: אודי דוד בן דוד

אזרחים רבים בישראל זכאים למענק עבודה גם ב2024 על שנת הפעילות החולפת, אולם מסתבר שהם לא בהכרח יודעים את התנאים ולכן מוותרים מראש על האפשרות הפשוטה להגיש את הבקשה למענק עבודה, ללא עלות, בהליך פשוט ומהיר שעשוי להניב להם מענק של עד כ 10000 ש"ח.

בעדכון האחרון שבוצע לפני פחות מחודש פורסם הסבר, אותו אנו מביאים בפניכם עם האפשרויות, התנאים והזכאויות שיכולים להביא לכם את המענק החשוב במדרגות סכומים המגיעים כמעט עד 10000 ש"ח.

עדכון במענק עבודה 2024 – מה זה אומר בעצם?

מענק עבודה 2024, אילוסטרציה, צילום: אודי דוד בן דוד
מענק עבודה 2024, אילוסטרציה, צילום: אודי דוד בן דוד

מענק עבודה, המכונה לעיתים "מס הכנסה שלילי" הוא תוספת הכנסה המשולמת ע"י רשות המסים ישירות לחשבונות הבנק של הזכאים העומדים בקריטריונים הקבועים בחוק. מטרתו לשפר את מצבם הכלכלי של העובדים ברמות השכר הנמוכות, לצמצם פערים כלכליים-חברתיים ולהוות תמריץ להשתלבותם בשוק העבודה, זאת על מנת לסייע בשיפור מצבם הכלכלי, בהווה ובעתיד.

הזכאות למענק עבודה בשנת הפעילות 2024 על השנה החולפת – לשכיר או עצמאי עם שלושה תנאים

שכיר או עצמאי שעמד בכל התנאים הכוללים עמידה במבחן הכנסות בהתאם להרכב המשפחתי, מלאו לו 23 שנים ויש לו ילד אחד לפחות (שטרם מלאו לו 19 שנים);
או שמלאו לו 55 שנים, גם ללא ילדים; או שהוא זכאי לשכר מותאם (ואז גובה ההכנסה יחושב באופן יחסי לשכר המותאם שנקבע) ובמועד כלשהו, מלבד דירת מגורים יחידה, לא היתה בבעלותו זכות במקרקעין העולה על 50%.

אם הנך שכיר ו/או עצמאי, והייתה לך בשנת המס 2023, הכנסת עבודה ו/או הכנסה מעסק או משלח יד ועמדת בכל שלושת התנאים הבאים: גילך 21 ומעלה ויש לך ילדים, או שגילך 55 ומעלה, גם ללא ילדים.

במהלך שנת המס 2023, מעבר לדירת מגורים יחידה, לא הייתה בבעלותך או בבעלות בן/בת זוגך, או בבעלות ילדך התלוי בך כלכלית, ביחד או לחוד, זכות במקרקעין (כגון: דירה, חנות, מגרש וכדומה), בישראל ו/או מחוץ לה, שחלקכם בזכות עולה על 50%. מתקיים לגביך אחד מהשניים:

א. גילך 21 ומעלה ויש לך ילד אחד או שניים, או שגילך 55 ומעלה (גם ללא ילדים):

הכנסתך החודשית הממוצעת היא מ- 2,320 ₪ ועד 6,980 ₪ (לצורך חישוב ההכנסה החודשית הממוצעת מחלקים את סך כל הכנסות מעבודה ו/או מעסק/משלח יד במספר חודשי העבודה ופעילות עסקית בפועל).

ל"הורה יחיד" במשפחה חד-הורית נדרש שההכנסה, תהיה מ- 1,420 ₪ ועד 10,430 ₪. "הורה יחיד" – עובד שהוא הורה לילד אחד או יותר, הנמצאים אצלו ושכלכלתם עליו, החי בנפרד מההורה השני ואין לו בן זוג, לרבות אדם אחר הידוע בציבור כבן זוגו.

ב. גילך 21 ומעלה ויש לך שלושה ילדים או יותר:

הכנסתך החודשית הממוצעת מ-2,320 ₪ ועד 7,650 ₪.

ל"הורה יחיד", במשפחה חד-הורית, נדרש שההכנסה, תהיה מ-1,420 ₪ ועד-12,900 ₪.

נדגיש שהסכומים נכונים לפי המדד הידוע ב- 1.1.2024, בהתאם להוראות החוק, והם אינם מתייחסים לעובדים עם מוגבלות,שנקבע להם "שכר מינימום מותאם".

זכאות על ידי יורשים חוקיים: יורשים חוקיים עפ"י צו ירושה/ צו קיום צוואה, יכולים להגיש בקשה למענק עבודה בשם המוריש שהיה יכול להגיש בקשה למענק אם היה בחיים. הגשת הבקשה תתבצע במשרדי השומה האזוריים בצירוף צו ירושה חתום, טופס ייפוי כוח והצהרה החתומה ע"י כל היורשים החוקיים, צילום ת"ז של המוריש ושל היורש – מגיש הבקשה בפועל והעתק צ'ק/אישור ניהול חשבון בנק המתנהל ע"ש מיופה הכוח.

יש להדגיש, כי קצבת נכות כללית אינה נחשבת הכנסה לעניין זה

  1. מלאו לו 23 שנים ויש לו ילד אחד לפחות (שטרם מלאו לו 19 שנים);
    או שמלאו לו 55 שנים, גם ללא ילדים;
    או שהוא זכאי לשכר מותאם (ואז גובה ההכנסה יחושב באופן יחסי לשכר המותאם שנקבע).
  2. במועד כלשהו, מלבד דירת מגורים יחידה, לא היתה בבעלותו זכות במקרקעין העולה על 50%.

איך מגישים בקשה למענק עבודה?

את הבקשה למענק עבודה מגישים בכל שנה על השנה החולפת. ניתן להגיש בקשה באמצעות טופס ברשות המסים, או באמצעות סניפי/סוכנויות הדואר אליהם יש להגיע באופן אישי לאחד מסניפי/סוכנויות הדואר ברחבי הארץ, להזדהות באמצעות תעודת זהות בפני פקיד הדואר ולהשיב לגבי פרטיך האישיים הבאים:

מספר מעסיקים שלך ושל בן/בת זוגך, (לרבות מעסיקים במשק בית ולמעט פנסיה), האם עבדת כעצמאי? מהי הכתובת למשלוח דואר ומהם פרטי חשבון הבנק שלך, אליו יועברו כספי המענק (לשם כך עליך להביא המחאה או אישור רשמי מהבנק המעיד על ניהול חשבון בנק על שמך). פקיד הדואר יחתים אותך על נכונות הפרטים שמסרת ועל עמידה בתנאי הזכאות וימסור לך את חלקו העליון של הטופס.

מוצע לשמור את טופס, הואיל וניתן לקבל מידע אישי באתר רשות המסים ובמרכז המידע והשירותים המקוונים, באמצעות מספר הבקשה המופיע על גבי הטופס.

שימו לב לדגשים הבאים:

הגשת הבקשה אינה כרוכה בתשלום ואין צורך להיעזר בשירות בתשלום לצורך הגשת הבקשה בקשה למענק היא אישית ולא ניתן לבקש מענק עבור אדם אחר, גם לא תוך הצגת תעודה מזהה של אותו אדם ו/או ייפוי כוח ו/או כל מסמך אחר המעיד על זכותו לייצוג.

אם מסרת בבקשה למענק שהגשת ידיעה כוזבת בנוגע לכל דבר המשפיע על זכאותך למענק, הינך עובר עבירה פלילית, שדינה עד שנת מאסר. בנוסף, לא תהיה זכאי לקבלת מענק בשנה שבשלה התבקש המענק וכן במשך שנתיים נוספות.

42 שנה לקרב בכפר סיל: סגירת מעגל מרגשת

 

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אהבתם את הכתבה? שתפו...

מה חדש?

דילוג לתוכן