המענק החדש בדרך: 2000 – 3000 ש"ח לחודש לעובד לצורך תמרוץ

שטרות ומטבעות כסף ישראלי, צילום: חני בן דוד

מענק חדש בשיתוף פעולה של משרד העבודה, הביטוח הלאומי ומשרד האוצר יוצא לדרך עם תנאים פשוטים לעובדים שיבחרו להתקדם איתו, ובלבד שהשכר החודשי שלהם לא יעלה על 25000 ש"ח בחודש.

מענק של 2000 - 3000 ש"ח לחודש לעובד - אילוסטרציה - שטרות ומטבעות כסף ישראלי, צילום: חני בן דוד
מענק של 2000 – 3000 ש"ח לחודש לעובד: אילוסטרציה – שטרות ומטבעות כסף ישראלי, צילום: חני בן דוד

הערב יפרסם הביטוח הלאומי להערות הציבור את ההסכם החדש בין משרד העבודה, הביטוח הלאומי ומשרד האוצר למענקי תמרוץ בענף הבנייה והשיפוצים במטרה לקבל את חוות הדעת של הציבור בנוגע למענק והתנאים הנלווים אליו מתוך כוונה שאכן הכסף יתועל למקום נכון בצורה טובה למען הציבור בישראל.

בעקבות המלחמה המשרדים משתפים פעולה לתמרץ עובדים

בעקבות מלחמת חרבות ברזל והמצב הקשה אליו נקלעו קבלנים בענף הבנייה, משרד העבודה, הביטוח הלאומי ומשרד האוצר מקדמים את ההסכם המעודד תעסוקה בתחום הבנייה לרבות בתחום השיפוצים באמצעות מענק שיכול להגיע עד לסך של 14 אלף ש"ח לעובד.

לפי ההסכם, עובד שיתחיל לעבוד בענף הבנייה מתחילת חודש יוני ועד לסוף שנת 2024 יהיה זכאי, בתוספת לשכר החודשי, למענק בסך 2000 ₪ בגין כל אחד מ-4 חודשי העבודה הראשונים ולמענק בסך 3000 ₪ בגין החודשים החמישי והשישי.

בנוסף, עובד שיעבוד בתחום "העבודה הרטובה" כגון: עבודה עם מלט, מים וכיו"ב – המענקים יוגדלו ב-50%, יש לציין, שהמענק תלוי בהכשרה שעבר העובד בתחום ובכך שהכנסתו אינה עולה על 25,000 ₪ לחודש.

ההסכם כאמור יתפרסם הערב להערות הציבור ועד למוצש"ק הקרוב ולאחר מכן יגיע לדיון בוועדת העבודה והרווחה של הכנסת בדרך לאישורו ופתיחת האפשרות להגשת בקשות לצורך קבלת המענק.

מענק כל חודש לעובד: תמריץ כלכלי חיוני לגיוס עובדים חרוצים

ענף הבנייה בישראל נמצא במצב של מחסור חמור בעובדים. מחסור זה גורם לעלייה משמעותית בזמן הדרוש להשלמת פרויקטים, התייקרות משמעותית של מחירי הדיור ופגיעה באיכות הבנייה. על מנת להתמודד עם אתגרים אלו, נדרשה התערבות ממשלתית בדמות תמריצים כלכליים משמעותיים שיעודדו עובדים חרוצים להצטרף לענף.

הסיבות למחסור בעובדים בענף הבנייה הן רבות ומגוונות. ראשית, עבודות רבות בענף הן קשות פיזית, מתישות וחשופות לתנאי מזג אוויר קיצוניים. שנית, תנאי השכר בענף אינם תמיד אטרקטיביים, במיוחד בהשוואה למקצועות אחרים הדורשים פחות מאמץ פיזי. שלישית, קיימת סטיגמה שלילית כלפי עבודות בנייה, הרואות בהן מקצועות לא מכובדים כלשמעשה מדובר בענף חשוב המביא לפיתוח וסיוע בהעלאת יהודים נוספים לארץ הקודש עם זכות גדולה בכך.

התוצאות של מחסור בעובדים בענף הבנייה הן קשות. ראשית, התארכות משמעותית של זמן השלמת פרויקטים, מה שגורם לעיכובים במסירת דירות חדשות לרוכשים ופוגע ביכולת המשק להתמודד עם הביקוש הגובר לדיור. שנית, התייקרות משמעותית של מחירי הדיור, כתוצאה מעלייה בעלויות הבנייה. שלישית, פגיעה באיכות הבנייה, עקב לחץ זמנים וחוסר בכוח אדם מיומן.

התערבות ממשלתית בדמות המענק או תמריצים כלכליים משמעותיים היא צעד חיוני להתמודדות עם מחסור בעובדים בענף הבנייה. תמריצים אלו יסייעו להגדיל את מספר העובדים החרוצים בענף, לקצר את משך הזמן הדרוש להשלמת פרויקטים, להוזיל את מחירי הדיור ולשפר את איכות הבנייה.

חדשות הבריאות עם פרטים מלאים על אירוע מחריד בו תינוק בן חמישה שבועות נפטר משעלת: האם לא התחסנה בהריון -אפצ'י

2 תגובות

  1. למה אף אחד לא שם על עובדי הסופרים שהמשכורת שלהם מתחת ל5 אלף ?!? וזאת עבודה מאוד מאוד קשה !!!!

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אהבתם את הכתבה? שתפו...

מה חדש?

דילוג לתוכן