ככה תבנו בית בבנייה ירוקה לפי התקן

בית בבנייה ירוקה

במדינת ישראל כמו גם במקומות שונים בעולם הבינו כבר מזמן כי פעולות האדם מביאות בין היתר, לנזק בל יתואר לסביבה בה אנחנו חיים. בדיוק בגלל זה, מדינת ישראל הנהיגה כי לאורך השנים, בהדרגה, בין 2022-2023 יחולו תקנות חדשות. אשר יחיבו את היזמים לבנות על פי חוקים של 'בניה ירוקה'. כאשר כל פעולה 'ירוקה' תוסיף נקודות וביחד, המטרה היא להגיע עד ל55 נקודות, כלומר, עד לכוכב אחד לפחות בשביל לעמוד בתקן החדש. במאמר הבא נסביר מה היא בניה ירוקה ומה נחשב לפעולה אשר מיטיבה עם הסביבה איתה אנחנו חיים. אם אתם רוצים לשמוע עוד, עכשיו הזמן שלכם להמשיך לקרוא את המאמר הבא. אנחנו יוצאים לדרך ממש עכשיו.

מה זו בעצם בניה ירוקה

בניה ירוקה היא בניה אשר מתרכזת באופן בו אנחנו יכולים לעשות פעולות אשר בדיעבד, יביאו להגנה על הסביבה. הרבה פעמים רבים נוטים לחשוב באופן אינטואיטיבי כי שמירה על הסביבה מחייבת שימוש בחומרים מיוחדים לבניה וכן הלאה. כלומר, גם זה נכון ובהחלט, אנחנו יכולים לעשות לא מעט פעולות לאורך תהליך הבניה עצמו, אשר יעזרו בשמירה על כדור הארץ. אבל האמת היא כי המושג בניה ירוקה רחב יותר מזה. אנחנו מדברים על טכניקות שיאפשרו לדיירים בנכס לנצל אנרגיה בצורה יעילה וחכמה לאורך שנים קדימה. אנחנו יודעים כי זה נשמע אולי קצת מבלבל אז ניתן דוגמא. למשל, אנחנו יודעים כי בישראל קרינת השמש נחשבת חזקה במיוחד. לכן, אם נבנה בניין משרדים מלא בחלונות, אולי ברגע הראשון נחשוב כי מדובר על פתרון יצירתי ובעיקר אסתטי. אבל, בדיעבד נגלה כי החדירה של קרני השמש בשעות הצהריים מחייבת אותנו להשתמש באמצעי קירור לאורך רוב שעות היום, מה שבפועל מבזבז לא מעט חשמל ואנרגיה. כך אנחנו מזהמים את הסביבה. לעומת זאת, האדריכל של הפרויקט יכול היה לחשוב דרך משקפיים של  'בניה ירוקה'. כך הוא יכול היה לחשוב איך הוא מנצל את הקרניים של השמש העולה או השוקעת, למשל, תוך מיצוב החלונות במערב או במזרח, לפי התנאים של המבנה כמובן. פתיחה של חרכים אשר פתוחים לנקודה ממנה מגיעה הבריזה בבוקר או בערב, יכולים לעזור בקירור המבנה ללא אמצעים המערבים חשמל וכן הלאה. זו כמובן דוגמא אחת. לאופן בו על ידי חשיבה יצירתית ותכנון מוקדם, אנחנו יכולים להשתמש בכלים של בניה ירוקה כדי לשפר את חייהם של דיירי המבנה ובעיקר, כדי לשמור על העולם.

אתם לא חייבים לעבור את התהליך לבד

קודם כל, כדאי לערב אנשי מקצוע כיוון שבאופן טבעי, אם אתם בונים מבנה חדש, אתם צריכים לעמוד בתקן הישראלי. תקן בנייה ירוקה הוא לא משהו שאפשר לזלזל בו אם אתם רוצים לעמוד בתנאי החוק ולכן, כדאי לעבוד תוך שיתוף פעולה עם מי שמכיר את החוק על בוריו וכמובן, יכול לתת לכם את האישורים הנדרשים.

על פי החוק, כדי שתוכלו להגיש את המסמכים הרלוונטים למשרד השיכון, אתם חייבים לתת למעבדה מקצועית, מוסמכת, לבדוק את תהליך הבניה שלכם. את המסמכים שירשמו לאחר הבדיקה תוכלו להגיש ולקבל עליהם אישור בהמשך. בנוסף, הרי שבאופן טבעי, עבודה עם אנשי מקצוע מנוסים, תעזור לכם להבין איך אתם יכולים לעבור מעל האתגר הזה בצורה הטובה ביותר. הם ידעו להביא לכם רעיונות חדשים ולשתף אתכם במידע שישרת אתכם בהמשך.

לא רק זה, אנחנו יודעים כי כל פרויקט הכולל יזמות ובניה בישראל, יכול להפוך מאתגר במיוחד. בעיקר בגלל הרגולציה הישראלית. כאשר אתם זוכים לעבוד עם אנשי מקצוע מעולים, אתם למעשה, יכולים לזרז כך את התהליך ולהפוך אותו הרבה יותר פשוט הלכה למעשה.

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אהבתם את הכתבה? שתפו...

מה חדש?

דילוג לתוכן