ספר שהפך לסמל: "יום אחד באוקטובר" תורם לתושבי העוטף

ספר: יום אחד באוקטובר

חלק מההכנסות מהספר "יום אחד באוקטובר" נתרמו

 

הכנסות ממכירת הספר "יום אחד באוקטובר" שהוכתר במשך שבועות כספר הנמכר בישראל, נתרמו לעמותת "סולמות המפעילה את פרויקט "עטופים", המספק תמיכה, ליווי ושיקום ל-9 קהילות מאזור עוטף עזה שנפגעו קשות בעקבות אירועי ה-7 באוקטובר.

הוצאת קורן-מגיד:

"הקב"ה זיכה אותנו ביכולת לתרום חלק מהכנסות הספר לשיקום העוטף, ובכך להעניק לאחינו שספגו את ההרס הקשה מכל, חיבוק חם ואוהב מאיתנו".

לאחר שהספר "יום אחד באוקטובר: ארבעים גיבורים, ארבעים סיפורים" חצה את 20 אלף הספרים שנמכרו וזכה להצלחה רבתי ודורג במשך שבועות רבים במקום הראשון ברשימת הספרים הנמכרים ביותר בישראל , העבירה הוצאת הוצאת קורן ירושלים – ספרי מגיד תרומה של חלק מההכנסות מרכישתו לעמותת סולמות המפעילה את פרויקט "עטופים – תומכים בתושבי העוטף".

"יום אחד באוקטובר" של יאיר אגמון ואוריה מבורך, הוא הספר הראשון שיצא לאור העוסק ב-7 באוקטובר והוא מדורג במקום הראשון במכירות, מבין הספרים העוסקים בעדויות מאותה שבת שחורה. ספרם של אגמון ומבורך הוא פרויקט מונולוגים ספרותי, שמעניק לקוראיו היכרות עם 40 דמויות של גיבורים, גברים, נשים, דתיים, לא דתיים, אזרחים, חיילים, יהודים, לא-יהודים, ואפילו ילדים, הלוקחים חלק בפסיפס הגבורה הזה. הגבורה שבספר היא גבורה במובן רחב ונדיב לצד סיפורים על לוחמים ולוחמות שחיסלו מחבלים, נמצאים גם סיפורי גבורה מסוג אחר; קשיש שמתיישב על כורסה ומקריב את חייו כדי להציל את משפחתו. מתמודד נפש ששורד חמישה ימים בשג'אעייה. מיילדת שהופכת את הבית שלה לבית חולים שדה. ילדה שמנסה להציל את משפחתה. מתנדב זק"א שמתעקש לשמור על כבוד החללים. מתנדב "איחוד הצלה" שדואג שמכתב האהבה שמצא בכיסו של החייל ההרוג, יגיע ליעדו, ועוד ועוד.

הסיפורים מבוססים על ראיונות שהתקיימו במיוחד עבור הספר. בעריכתם הקפידו יאיר אגמון ואוריה מבורך להפוך כל מונולוג לפרוזה תיעודית. הם השתמשו במילים של הגיבורים, בשפה שלהם, בעולם הפנימי שלהם והשתדלו לגעת ביד רכה בחושך, בעצב וגם באור, ביופי ובשגב האנושי שפעמו שם, באותו היום. הם השתדלו לספר סיפור על בני אדם שביום עצוב אחד הפכו לגיבורים. כל הטקסטים הועברו לאישורם של גיבורי הספר, שדייקו והכווינו את סיפורם.

עמותת "סולמות"

עמותת "סולמות", בהובלת הרב יוסף צבי רימון, מפעילה את פרויקט "עטופים", אשר מספק תמיכה, ליווי ושיקום ל-9 קהילות מאזור עוטף עזה שנפגעו קשות בעקבות אירועי ה-7.10. הפרויקט מלווה את התושבים והמנהיגים הן בזמן הפינוי והשהות הארעית, והן בתהליך החזרה הביתה, תוך מתן מענה לצרכים המיידיים והארוכי טווח. כל זאת, במטרה לאפשר להם לשוב לבתיהם מתוך חוסן והידיעה שעם ישראל בארץ ובעולם עוטף אותם.

מהוצאת קורן־מגיד נמסר:

"אנו רואים זכות אדירה בלהיות פעילים במישורים רבים בתקופה המבוהלת הזאת. רבים מעובדינו מתגייסים לחזית בתור אנשי מילואים, ומי שנשארים במשרד למעשה מתגייסים לצבא-הרוח, בהיותם שותפים ליצירת ספרים שמחזקים את רוח החברה הישראלית. הספר 'יום אחד באוקטובר', יחד עם יתר הספרים של הוצאתנו, מהדהד את האמת שמתפרסת דורות אחורה וקדימה: שאנחנו עם מופלא, עם שורשים עמוקים, אנשים בעלי עוצמה בכל קנה מידה, ומסוגלים להרים ראש אל עבר עתיד מפואר. הקב"ה זיכה אותנו ביכולת לתרום חלק מהכנסות הספר "יום אחד באוקטובר" לשיקום העוטף, ואנו בחרנו להעניק את התרומה לעמותת סולמות, ובכך להעניק לאחינו שספגו את ההרס הקשה מכל, חיבוק חם ואוהב מאיתנו".

התרומה של הספר "יום אחד באוקטובר" לעמותת "סולמות" מראה כיצד הצלחה ספרותית יכולה להפוך לכלי משמעותי בשיקום ובתמיכה בקהילות שנפגעו קשות. סיפוריהם של הגיבורים בספר הופכים לחלק בלתי נפרד מהמאמץ להעניק לתושבי העוטף תקווה ואור בעתידם הקרוב.

ספר: יום אחד באוקטובר

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אהבתם את הכתבה? שתפו...

מה חדש?

דילוג לתוכן