יש לכם רעיון טוב? עד 300000 ש"ח מענק לכל מיזם להנצחת חללים

מענקי ענק יצאו לדרך, צילום אילוסטרציה - שטרות כסף ישראל - אודי דוד בן דוד

מענק להנצחת חללים בפעולות איבה: הביטוח הלאומי יצא בקול קורא להגשת בקשות למענקים

הביטוח הלאומי קורא לרשויות מקומיות, מוסדות ציבור ועמותות להגיש בקשות לקבלת תמיכה כספית להנצחת חללי פעולות איבה, נרצחי אסון 7/10 וחללי מלחמת חרבות ברזל. מטרת המיזם: הנצחת חללי פעולות האיבה באמצעות פרויקטים קהילתיים וקבוצתיים שאינם מתכלים, כגון: הקמת אנדרטה, הקמת חדר זיכרון, כתיבת ספר, הפקת סרט, הנצחה דיגיטלית ועוד.

המיזם המרגש נועד להכניס את זיכרון חללי פעולות האיבה והנרצחים מאסון 7/10 ומלחמת חרבות ברזל במרחב הציבורי עם אלמנט הנצחה שאינו מתכלה ולמעשה מדובר בהקמה או שיפוץ אנדרטה, חדר זיכרון, כתיבת ספר, הפקת סרט, הנצחה דיגיטלית וכיוצא בכך. מביטוח לאומי נמסר כי אין מכסה של כמה יכולים להתמודד, אלא כל מי שיעמוד בתנאים יקבל את התמיכה הכספית. יתרה מזאת, אם יוותר תקציב בלתי מנוצל באחד מסוגי הפעילויות, הוא יחולק בין שאר הבקשות של אותה פעילות.

מדדים שונים לקביעת גובה הסיוע עם מענק תמיכה להנצחת החללים של עד 300000 ש"ח

אגף נפגעי פעולות האיבה בביטוח הלאומי ינהל את ההליך ויקבע לפי מדדים שונים את גובה הסיוע, האלמנט צריך להנציח את חללי פעולות האיבה באופן קבוצתי (שני חללים ומעלה), תינתן עדיפות לרשות מקומית שבשטחה לא קיים אתר הנצחה לחללי פעולות האיבה, גובה התמיכה לכל פרויקט יכול להגיע לסכום של עד 300 אלף על פי קריטריונים כגון: סוג הפרויקט, עלות הפרויקט ומספר החללים המונצחים בו וכדומה.

כל רשות מקומית, מוסדות ציבור ועמותות, יכולים להגיש בקשה אחת עבור פרויקט/אלמנט הנצחה אחד בלבד. את הבקשה (בל/373) ניתן להגיש עד תחילת חודש אוגוסט, ה-07.08.24, והיא תדון בכל הבקשות. במידה וההנצחה תהיה על ידי אנדרטה, באם ייווספו חללים, הרשות המקומית/המוסד ציבורי מתחייב להנציחם באנדרטה זו.

שר העבודה יואב בן צור אמר היום: "אנו זוכרים את חללי פעולות האיבה עוד מלפני קום המדינה ובוודאי בימי המלחמה הקשים שמדינת ישראל עוברת. הזיכרון, ההנצחה וכבוד הנספים הוא חלק בלתי נפרד מחברה מתוקנת והביטוח הלאומי ועובדיו רואים חשיבות יתרה ושליחות ציבורית בסיוע ומימון אנדרטאות, חדרי זיכרון, הפקת סרטים וכיו"ב. השנה הזו חידדה אף יותר את הצורך בהנצחה מסוג שונה, קהילתי ומחבק ואנו שותפים מלאים ביצירת הזיכרון המשותף למי שאיבדו את היקר להם מכל".

צביקה כהן, מ"מ מנכ"ל הביטוח הלאומי הוסיף: "במציאות בה אנו חווים פיגועי טרור באופן רציף, הביטוח הלאומי שם לעצמו מטרה לשמר את הזיכרון לחללי פעולות האיבה ולאפשר מקום הנצחה בו יוצג סיפורם של הנרצחים, וכן מקום נוסף בו המשפחות יכולות להתייחד עם זכרם של הנופלים יחד עם הציבור כולו.

פרויקט ההנצחה של הביטוח הלאומי הוא חלק בלתי נפרד מהזיכרון הלאומי של מדינת ישראל ומקבל משמעות כפולה בשעת מלחמה וככזה אנו מקדישים תקציב ייעודי לסיוע בהקמת אתרים אלו המסמלים את הכאב הגדול לצד ההיאחזות בחיים".

מענקי ענק יצאו לדרך, צילום אילוסטרציה - שטרות כסף ישראל - אודי דוד בן דוד
צילום אילוסטרציה – שטרות כסף ישראל – אודי דוד בן דוד

קדחת הנילוס כבר כאן – הנחיות התמגנות מפני יתושים משרד הבריאות חשוב לדעת

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אהבתם את הכתבה? שתפו...

מה חדש?

דילוג לתוכן