שיתוף פעולה של משרד הרווחה ומפעל הפיס: מענק של 30 מיליון ש"ח

מענק ביטוח לאומי, הכרת טובה לאלו שמוסרים את עצמם בשביל כולנו. אילוסטרציה, שטרות כסף ישראלי. צילום: אודי דוד בן דוד

משרד הרווחה, ומפעל הפיס משלבים כוחות ומשיקים מיזם מיוחד עבור נפגעי מלחמת חרבות ברזל בהשקעה של 30 מיליון ₪

שר הרווחה והביטחון החברתי יעקב מרגי: "משרד הרווחה משקיע מפרוץ המלחמה משאבים רבים לסיוע ופיתוח מענים ייעודיים לנפגעי המלחמה. שיתוף הפעולה עם מפעל הפיס הוא מבורך ומכפיל כוח" בעקבות מלחמת "חרבות ברזל" החליטו משרד הרווחה ומפעל הפיס על הובלה משותפת של מיזם לסיוע חברתי עבור נפגעי מלחמת 'חרבות ברזל' במסגרת המחלקות לשירותים חברתיים ברשויות המקומיות.

מלחמת 'חרבות ברזל' הולידה שורה של צרכים הן בתחום הקהילתי והן בתחום הפרטני, בין היתר בשל פינוי קהילות שלמות, פינוי אזרחי יזום, קשיים כלכליים, עסקיים ומשפחתיים בעקבות שירות מילואים וכן קושי כלכלי וחברתי מתגבר במיוחד בקרב אוכלוסיות מוחלשות. זו הפעם הראשונה שמשרד הרווחה ומפעל הפיס משלבים ידיים לפעולה משותפת, שמטרתה בניית מניפה רחבה של אפשרויות סיוע ולצורך כך יושקעו סה"כ 30 מיליון ₪ (10 מיליון ₪ מכל אחת מהשותפות).

המיזם החדש יוביל להעשרת ארגז הכלים של שירותי הרווחה ברשויות המקומיות ויאפשר סנכרון בין התקציבים המושקעים מצד כל ארגון למימוש המטרות החיוניות, למען האוכלוסייה הנזקקת לסיוע. הרשות המקומית שנמצאת בקריטריונים להקצאה תקבל במסגרת המיזם שתי הקצאות כספיות בשני מסלולי סיוע:

מסלול הפיס:

מפעל הפיס יעביר דרך מנגנון הפיס הרשאה תקציבית לרשויות המקומיות, אשר תיועד למענים קהילתיים ולרכישות מרוכזות.

מסלול משרד הרווחה

הקרן לידידות: משרד הרווחה והקרן לידידות יעבירו דרך מנגנון הקרן לידידות הקצאה כספית שתיועד למענים פרטניים.

המיזם המשותף יימשך החל מ-2 ביוני 2024 ועד 31 באוקטובר 2024.

שר הרווחה והביטחון החברתי יעקב מרגי:

"משרד הרווחה משקיע מפרוץ המלחמה משאבים רבים לסיוע ופיתוח מענים ייעודיים לנפגעי המלחמה. שיתוף הפעולה עם הקרן לידידות ומפעל הפיס הוא מבורך ומכפיל כוח. המשרד זכה לשיתוף פעולה מוצלח עם שני הגופים בעבר וכעת החלטנו לאחד כוחות על מנת לתת את המענים הטובים ביותר לאזרחים שנפגעו במלחמה וזקוקים לסיוע. אני מודה לנשיאת הקרן יעל אקשטיין וליו"ר מפעל הפיס, אביגדור יצחקי על ההירתמות שלהם למען אזרחי ישראל".

יו"ר מפעל הפיס, רו"ח אביגדור יצחקי:

"מפעל הפיס פעל ללא לאות מתחילת המלחמה כדי לספק רשת סיוע נרחבת בצפון ובדרום למען רווחת התושבים והעביר עד כה עשרות מיליוני שקלים לטובת צרכים חיוניים בזמן מלחמה. כעת אנו משלבים ידיים עם משרד הרווחה והקרן לידידות על מנת להמשיך בסיוע חברתי ופרטני מתוגבר בקהילה ונעשה כל שביכולתנו על מנת להקל על התושבים שזקוקים ליד מושטת יותר מכל".

מענק ביטוח לאומי, הכרת טובה לאלו שמוסרים את עצמם בשביל כולנו. אילוסטרציה, שטרות כסף ישראלי. צילום: אודי דוד בן דוד
אילוסטרציה, שטרות כסף ישראלי. צילום: אודי דוד בן דוד

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אהבתם את הכתבה? שתפו...

מה חדש?

דילוג לתוכן