התקדמות כלכלית: גברים חרדים בשוק העבודה בתוכנית החדשה של הממשלה

יואב בן צור

הממשלה אישרה תכנית ענק להגברת שיעורי התעסוקה של גברים חרדים בשוק העבודה בשווי 70 מלש"ח

במסגרת מאמץ להאצת המשק הישראלי באמצעות הגברת הפריון ושילוב גברים חרדים בשוק העבודה, הממשלה אישרה היום את הצעת מחליטים מקיפה בהובלת שר האוצר בצלאל סמוטריץ' ושר העבודה יואב בן צור. תכנית זו, בהיקף של 70 מיליון שקלים, מתמקדת בעידוד ותמרוץ רכישת השכלה והכשרה איכותית ושילוב בתעסוקה בשכר גבוה לגברים חרדים. התכנית כוללת סבסוד לימודים ופיתוח תכנים דיגיטליים להנגשת השכלה בסיסית, כמו גם הגברת השילוב בהשכלה על-תיכונית רלוונטית לשוק העבודה ולמערכת הביטחון באמצעות תכניות הכשרה, תמיכה וליווי. בנוסף, תכלול התכנית מנגנון הלוואות מותנות הכנסה להרחבת התמיכה במהלך הלימודים, עם העדפה להכשרות בעלות תשואה גבוהה מוכחת.

שר העבודה יואב בן צור אמר:

"החלטת הממשלה על הגברת התעסוקה לגברים חרדים היא תיקון היסטורי עבור החברה החרדית והיא עוד נדבך בפעילות שלנו לעמוד ביעד שהממשלה הציבה, 65% שיעור תעסוקה לשנת 2030. שיעורי התעסוקה והשכר של הגברים החרדים נמוכים באופן משמעותי משיעורם באוכלוסייה הכללית ופערי השכר עומדים על למעלה מ-100%. המחויבות של משרד העבודה היא להבטיח שיווניות בשכר בין האוכלוסיות ולמצות את מירב הפוטנציאל של החברה החרדית בתעסוקה איכותית. אני מודה ליו"ר ש"ס אריה דרעי על חזונו לחולל מהפך כלכלי בחברה החרדית, לשר האוצר בצלאל סמוטריץ' על השותפות האמיצה ביוזמת התכנית, ולמנכ"ל המשרד ישראל אוזן על פועלו לקידום התכנית."

שר האוצר בצלאל סמוטריץ' הוסיף:

"בזמן שיש מי שמתמקדים בלזרוע שנאה ופילוג, אנחנו מתמקדים במעשים ובקידום מה שצריך לקדם בשותפות והבנה. הגברת שיעור התעסוקה של גברים חרדים בשוק העבודה הוא אינטרס משותף למשק הישראלי, לחברה הישראלית ולמגזר החרדי. מיומי הראשון בתפקיד דאגתי לאישור תכניות להגברת תעסוקת חרדים ושילובם בשוק העבודה. אנחנו כמדינה חייבים למצות את כושר העבודה של כל חלקי האוכלוסיה ובכך לחזק את הכלכלה הישראלית. אני מודה לשר בן צור, למנכ"ל משרד האוצר שלומי הייזלר ולכלל השותפים בתהליך."

התכנית החדשה מציבה מטרה שאפתנית לשילוב הגברים החרדים בשוק העבודה, ובכך לשפר את מצבם הכלכלי ואת הפריון במשק הישראלי.

יואב בן צור
שר העבודה יואב בן צור, צילום: משרד העבודה

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אהבתם את הכתבה? שתפו...

מה חדש?

דילוג לתוכן