הישג: תושבי העיר אשקלון רצו מענק של 5000 ש"ח וזה מה שיקבלו במקום

בניין עיריית אשקלון, צילום ארכיון: אודי דוד בן דוד

עם תחילת המלחמה היו מי שהבינו מיד שתושבי אשקלון שרבים מהם נעצרו לוותר על ימי עבודה או לסגור את העסקים על מנת למנוע סכנה מיותרת ובמטרה להשאר עם ילדיהם בעיר המופגזת ביותר בישראל בשנים האחרונות, עד פתיחת המערכה בצפון, ופעלו על מנת לדאוג שיקבלו מענק חשוב לתושבי העיר.

תושבי אשקלון רצו מענק, מה יקבלו במקום? אילוסטרציה, שטרות כסף ישראלי. צילום: אודי דוד בן דוד
תושבי אשקלון רצו מענק, מה יקבלו במקום? אילוסטרציה, שטרות כסף ישראלי. צילום: אודי דוד בן דוד

תחילה דובר על האפשרות לבטל ולפטור את תושבי אשקלון מתשלום ארנונה, כפי שנעשה ברשויות אחרות אולם התעקשות מיותר מנעה את המהלך שיכל לסייע להם ולו במעט בפן הכלכלי, ואז עלתה תקווה שיקבלו מענקים בדומה לשאר הרשויות בדרום שתושביהן זכו לקבל מענק חודשי משמעותי מהמדינה.

תושבי אשקלון רצו מענק וזה מה שיקבלו במקום:

לפני חמישה חודשים, במהלך דיון בוועדת החינוך בכנסת, בנוכחות ראש עיריית אשקלון תומר גלאם, הציע יו"ר הועדה, ח"כ יוסי טייב ליזום את הכנסת העיר אשקלון למנהלת תקומה על מנת שהעירייה תוכל לקבל תקציבי עתק איתם יוכלו לסייע לתושבים במגוון אפשרויות שונות, אולם גלאם דחה מיד את ההצעה ואמר " תקומה זה תקומה ואשקלון זה אשקלון ".

חברי הועדה ונוכחים נוספים נדהמו מדחיית ההצעה, ובינתיים רשויות אחרות נלחמו על מנת להצטרף למנהלת תקומה, במסגרת מאבק שהצליח לחלקן וכיום התושבים יוכלו לזכות לסל הטבות משמעותי באמצעות הרשות המקומית שתקבל את התקציבים ממנהלת תקומה.

בעיר אשקלון לעומת זאת, הבינו שכסף זה כלי חשוב, ולאחר שביצעו מופעים רבים בשנה שקדמה לבחירות, התכנסו לאחרונה חברי מועצת העיר ודנו בנושא העלאת הארנונה, תשלום אותו משלמים התושבים עבור השירותים השונים הניתנים מהעירייה לתושב וכעת יעלה ב15% לפחות.

כל חברי הקואליציה הסכימו למהלך – זכות עבור התושבים שהצביעו להם, אז למה באופוזיציה מתנגדים?

ההחלטה קיבלה את הסכמת כל חברי הקואליציה בעיריית אשקלון והתושבים יכולים לשמוח ולברך על העלאת הארנונה ברשות המקומית בסכום משמעותי בהחלט אותו הם ישלמו ויחכו לראות איך זה משפיע על השירות לתושב ברחבי העיר, במסגרת המחלקות השונות הפועלות למען התושבים שישמחו לשלם יותר כסף ולקבל שירות טוב בהרבה, במקום שיקבלו מענקים שבמילא ייכנסו לחשבונות הבנק שלהם ולא בטוח שיגיעו גם לקופת העירייה במטרה לדאוג לכלל הציבור.

הזכות הגדולה לשלם יותר כסף בארנונה מהווה עבור התושבים הזדמנות נפלאה להוקיר תודה להנהלת העירייה שחלק מבכיריה נמצאים בימים אלו בחקירה שכבר הפכה לגלויה בלה"ב 433 במסגרת פרשה בה נחתם הסכם עם עד מדינה וייתכן שבקרוב תספק חומרים נוספים לחקירות המתנהלות במקביל ביחידה.

עו"ד תמר קידר ועו"ד איתי סהר מובילים מאבק נגד העלאת תשלום הארנונה

אף על פי שמדובר בזכות עצומה לשלם יותר כסף לעירייה, יש מי שחושבים שכעת זה לא הזמן להעלות את הארנונה, ועו"ד תמר קידר, חברת אופוזיציה בעיריית אשקלון יחד עם שאר חברי האופוזיציה פתחו במאבק על מנת לבטל את ההחלטה. מעו"ד תמר קידר נמסר השבוע לתושבי העיר: " חברים יקרים. חבריי לאופוזיציה המדהימים, כולם : איתי סהר, הרב יעקב אביטן, אווה טוטאי, חי דהרי, הרב אברהם עשור ויוסי פרטוק, ביוזמה ובמאבק משותף נלחמים למען ביטול החלטות מועצת העיר לגבי תעריפי הארנונה לשנים 2024 ו2025. ראו דרישה שהוצאנו וכן דבריי בעניין זה:

עו"ד תמר קידר, יו"ר סיעת אפשר גם אחרת מסרה: תושבי אשקלון הופלו קשות בתקופת המלחמה, ורק בעקבות מאבק משפטי חסר פשרות, הצלחתי לחייב את העירייה לפטור את תושבי אשקלון הזכאים לכך מתשלומי ארנונה למשך 47 ימים. בהמשך לכך, נלחמתי בבג"ץ כדי שתושבים עם ממ"ד יקבלו את ההטבות הללו ואחרות. מצב החירום והמצוקה שנגרמה לתושבי אשקלון ובעלי העסקים, לא הסתיימה. במקום להלחם בחוק הרבנים ראוי היה שראש העיר היה מתייצב בכנסת למען ביטול העלאת הארנונה לתושבי אשקלון.

כראשת עיר, במקום להעלות את הארנונה לתושבים בשיעור של 16.2% בזמן מלחמה, הייתי נלחמת להוריד או להקפיא אותה. אני מאיצה בחבריי, חברי המועצה, לשים בצד שיקולים קואליציוניים ולשנות את הצבעתכם, למען תושבי אשקלון ורווחתם. זוהי שעת רצון להוכיח כי באנו לשרת את התושבים וכי מצוקותיהם וצרכיהם בראש מעיינינו. זה בידינו. זה בידכם".

גם חבר מועצת העיר, עו"ד איתי סהר הוציא הודעה וכתב: "ראש העיר תומר גלאם בחר להעלות את הארנונה ב-15% ולהכביד על תושבי אשקלון לאחר שנת מלחמה קשה ובמקום להילחם בכנסת עבור האשקלונים הוא הולך לכנסת ונלחם על חוק הרבנים בטענה שהוא מסיט תשומת לב מהטיפול בעיר. אותו גלאם שרץ להעלות את הארנונה מעל לדרישת משרד הפנים באחת ההחלטות המנותקות והחצופות שראתה העיר אשקלון בתולדותיה, הולך ועושה הצגות למצלמות שנראות ונשמעות אותו דבר בפעם האלף ולא עזרו לאשקלון בשום דבר עד היום.

כנראה מישהו חושב שנשארו קונים לסחורה העייפה הזו, אבל אני מצפה ודורש ממי שממונה כרגע על שלומם ורווחתם של תושבי אשקלון גם לעבוד בשביל התושבים, ולא רק עבור הפטרונים הפוליטיים שלו. בוא נראה אם נשאר קצת אומץ להתעסק באמת עם מה שחשוב – אנחנו נותונים פה הזדמנות מצוינת לגלאם ולכל אחד חברי המועצה: תראו שאתם קשובים באמת לתושבים, תצרפו אלינו לקריאה לכנס את המועצה ולבטל את העלאת הארנונה המנותקת לתושבי אשקלון, שלא זכו לשום הטבה או תמיכה בתקופת המלחמה."

סהר הוסיף: " במקום להכביד עליהם בארנונה, על גלאם להתמקד בשיפור השירותים ומקורות ההכנסה בעיר, תמיכה במשרתי המילואים והבטחת רווחת התושבים. יש להיאבק גם על הטבות ממשלתיות לאשקלון, שיכולות להקל משמעותית על התושבים ולשפר את איכות חייהם. במקום זה מכניסים גלאם והנהלת העיר את היד עמוק לכיסי התושבים של העיר שהייתה המטווחת ביותר בשנה האחרונה. לא פעם כשהתרענו על המצב הכלכלי הגרוע אליו הם מובילים את העיר התעקשו גלאם וחבורתו שהמצב מצוין, בפעם האחרונה היה זה בישיבת המועצה הקודמת. אם אתם דוברים אמת – זה המצב להוכיח זאת. גם אם לא, יש מספיק מקורות תקציביים. הדבר האחרון שצריך לעשות הוא לפגוע בתושבים."

עו"ד אווה טוטאי, חברת מועצת העיר מסיעת מופת, הוסיפה "התמיכה הציבורית ביוזמה שלנו משמעותית מאוד, והחתימה של שני חברי קואליציה נוספים תאפשר לנו לכנס את הדיון המיוחד ולפעול לביטול ההעלאה "המטומטמת" בארנונה. ההכבדה הכלכלית הנגרמת מהעלאת שיעור הארנונה אינה מתקבלת על הדעת. על ראש העיר לדאוג לתושבים ולמצוא פתרונות מעשיים שישפרו את חייהם ויתמכו בהם בתקופה קשה זו."

עו"ד תמר קידר, יו"ר סיעת אפשר גם אחרת מסרה: תושבי אשקלון הופלו קשות בתקופת המלחמה, ורק בעקבות מאבק משפטי חסר פשרות, הצלחתי לחייב את העירייה לפטור את תושבי אשקלון הזכאים לכך מתשלומי ארנונה למשך 47 ימים. בהמשך לכך, נלחמתי בבג"ץ כדי שתושבים עם ממ"ד יקבלו את ההטבות הללו ואחרות. מצב החירום והמצוקה שנגרמה לתושבי אשקלון ובעלי העסקים, לא הסתיימה. במקום להלחם בחוק הרבנים ראוי היה שראש העיר היה מתייצב בכנסת למען ביטול העלאת הארנונה לתושבי אשקלון.

כראשת עיר, במקום להעלות את הארנונה בשיעור של 16.2% בזמן מלחמה הייתי נלחמת להוריד או להקפיא אותה. אני מאיצה בחבריי, חברי המועצה, לשים בצד שיקולים קואליציוניים ולשנות את הצבעתכם, למען תושבי אשקלון ורווחתם. זוהי שעת רצון להוכיח כי באנו לשרת את התושבים וכי מצוקותיהם וצרכיהם בראש מעיינינו. זה בידינו. זה בידכם.

איתי סהר וסיעת מופת קוראים לתושבי אשקלון "אנחנו נמשיך להיאבק למענכם ונגד החלטות שפוגעות בכם. נעמוד לצדכם ונפעל לשיפור איכות החיים בעירנו. על כולנו להתאחד ולדרוש שינוי למען תושבי אשקלון. זהו מבחן לחברי המועצה שבו אפשר יהיה לראות מיד מי מחברי המועצה עובד באמת למען התושבים ומי נמצא כאן בשביל תפקיד וקרבה לצלחת. אצל מי יש הבטחות לפני בחירות – ואחרי הבחירות רצים להעלות את הארנונה כדי לממן פסטיבלים של בזבוזים. אנו קוראים לציבור: עקבו אחר קריאתנו, דרשו מחברי המועצה שלכם הצטרף אליה וראו מי מחברי המועצה מצטרפים לקריאה לבטל את העלאת הארנונה באשקלון"

ביטוח לאומי לזוגות המילואים: תגישו בקשות למענק עד 1600 ש"ח ליום

12 תגובות

  1. חצופים נמאסתם! העיקר ראש העיר צועק בכנסת. על מה צעקת??? במקום לעזור לנו התושבים עזרת לחברי העירייה שמואשמים בשחיתות. רד לעם ממגדל השן שלך אדון גלאם! מעלה את הארנונה???? תבנה ממדים לאנשים שידם אינה משגת! תחשוב על התושבים במקום על הכסא.

  2. אבוי לנו ראש עיר כזה שמסרב לקחת כסף כחלק משיקום תקומה ואז מעלה ארנונה לשירות לתושב, העיר מטונפת מגעילה לכלוך בכל עבר אזורים שלמים עם אשפה ברחובות חוסר אכיפה, זאת לא עיר זאת מעברה, שהבנינים החדשים לא יסנוורו אתכם עיר ריקה מתוכן, מעבר לזה שחלק נכבד מנותני השירות בערייה כרגע הם חלק מחקירה של להב 433 כחלק קומבינות של קידום נותני שירות כאלו ואחרים בעיר, כמו בתל אביב ורחובות.בושה בושה בושה בושה!!!

  3. הכי קל לגבות מהתושבים.
    הבחירות כבר מאחרנו אז אפשר לעשות מה שרוצים לתושבים

  4. כל כך רציתי שתמר וסהר היו מתחברים יחד. לפני הבחירות היה רק טוב יותר לעיר…. עכשיו אתם השקופים שרואים מה קורה בעיר…. מחכים שנים לפסי האטה בשדרות דרום אפריקה…. הבטיחו לפני שנה…. שוב באיחור…

  5. חדשה באשקלון פשוט הזוי לחלוטין לאיזה רמה עיריית אשקלון יכול להיות בכל הפרמטרים עם זה תחבורה ציבורית. מיצים ארנונה והעיר בכלל לא מטפחים פשוט גיל נפש דואגים איך לגנוב מי האנשים המסכנים בוורשה. בווושה.
    מבקשת ממך ראש העיר לא לכולם יש משכורת כמוך ושל החברים שלך. לא לגנוב עוד מאיתנו כסף. עזור למצוקת העיר בכל הפרמטרים בבקשה

  6. הלו!!!! הארנונה משמשת גם כמשכורות לעובדים ונותני שרות.. העירייה לא משקיע עודפים בתכניות חיסכון ובכלל נמצא בגרעון בדומה להרבה רשויות, ברחובות למשל 200 מיליון₪
    מומלץ שמשרד הפנים יבטל את השכר לסגני ראש עיר לחלוטין

  7. על אף שמדובר בזכות עצומה לשלם יותר כסף לעירייה??? מקווה שהכותב הוא ציני.
    זו לא זכות לשלם יותר מיסים בשום מקום ולאף עירייה ובטח שלא לעירית אשקלון שלא עושה דבר וחצי דבר עבור התושבים שלה. בושה וחרפה כל השליחים של ביבי צריכים ללכת הביתה

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אהבתם את הכתבה? שתפו...

מה חדש?

דילוג לתוכן