כנס מקצועי הוא הזדמנות מצוינת לייצר רושם חיובי. בכל כנס כזה תוכלו להרשים לקוחות קיימים ועתידיים, מתעניינים בתחום הפעילות שלכם, אנשי תקשורת מסוגים שונים שיכולים בהמשך ליצור תכנים מפרגנים אודות העסק שלכם, משקיעים פוטנציאליים, קולגות ועוד. בהתאם חשוב מאוד להיערך היטב לכל כנס כזה, ובפרט להכין מתנות שאותן תוכלו לחלק לכל מי שיגיעו לעמדה שלכם. בחירת המתנות מחייבת תשומת לב למספר שיקולים, והם מפורטים כאן בעמוד.
התאמה לקהל הספציפי שצפוי להגיע לכנס
פעולה אחת שכדאי לבצע לקראת כנס היא לאפיין את הקהל שצפוי להגיע אליו: האם המשתתפים צעירים או מבוגרים, גברים או נשים (או כמובן גם וגם), אנשים בעלי אוריינטציה טכנולוגית או לאו דווקא, בעלי תפקידים בכירים בחברות שונות או הציבור הרחב, וכו'. כשאתם יודעים למי מיועדת המתנה, קל יותר למצוא את האופציה המושלמת.
ערך מוסף אמיתי
באופן טבעי מתנות לכנסים מקצועיים לא יכולות להיות יקרות מאוד, ובמיוחד כשמדובר על כנס שמגיעים אליו אנשים רבים. יחד עם זאת כן כדאי להקפיד על מתנות בעלות ערך מוסף אמיתי. כלומר, מתנה שתספק תועלת למי שיקבל או תקבל אותה. הדוגמאות רבות ומגוונות: בקבוק ממותג ששומר על הטמפרטורה, כוס תרמית שעוזרת גם היא לשתות מים קרים בקיץ ומשקאות חמים בחורף, גאדג'טים מועילים, כלי כתיבה איכותיים, תיק בד או תיק גב, מעמד מסוגנן לסמארטפון ועוד.
מתנה ייחודית
דרך נוספת לבחור מתנות לכנס מקצועי היא לחפש ייחודיות. מן הסתם אי אפשר להגיע למקוריות מוחלטת, אבל לדוגמה משחק חשיבה מעניין יכול לענות על ההגדרה "ייחודי". גם כדור לחץ שמפוגג אנרגיות שליליות וסטרס יכול להוות מתנה חביבה ומיוחדת, וכך גם קופסה מעוצבת ובתוכה עוגיות מזל טעימות. חשוב להדגיש שהמתנות האלה לא מתאימות לכל עסק שמשתתף בכנס, אבל אם המטרה היא לבדל את עצמכם מאחרים, בהחלט כדאי לשקול את הכיוון הזה.
אסתטיות
לא משנה באיזו מתנה אתם בוחרים עבור אורחי כנס מקצועי שבו אתם משתתפים, מומלץ לוודא שהיא אסתטית. הסיבה: בעידן הנוכחי כל פריט נבחן גם על סמך המראה שלו, ואסתטיות מזוהה עם הקפדה על פרטים, ובמקרים רבים אפילו עם איכות. כמו כן יש משקל נכבד לרושם הראשוני, ושי אסתטי מייצר רושם ראשוני מיטבי.
עמידות לטווח ארוך
מתנות לכנסים מקצועיים שנשמרות היטב לטווח ארוך מספקות מקסימום תועלת: קודם כל, העסק שלכם הופך למזוהה עם איכויות כמו אכפתיות, ידידותיות לסביבה ומוכנות להשקיע בלקוחות ובכלל. שנית, המסר הפרסומי שעל המתנה, ובעצם המיתוג עצמו, ממשיכים לייצר את האימפקט הרצוי במשך שנים רבות. כדי להגיע למקסימום איכות במינימום מחיר כדאי להזמין את המתנות מחברה ותיקה ואמינה שמציעה קטלוג עתיר אפשרויות – כך שתוכלו למצוא מתנה במסגרת התקציב הנתונה מבלי להתפשר על שום פרמטר.