יולדות? מענק לידה – כדאי לדעת כמה פרטים חשובים שמסייעים למשפחה

קצבאות ילדים - יותר מהממוצע הארצי, צילום אילוסטרציה באמצעות בינה מלאכותית עבור כיף

ברכות חמות להולדת התינוק/ת – מענק לידה – כל מה שצריך לדעת

הולדת ילד/ה היא אירוע מרגש ומיוחד, המביא איתו שמחה רבה לצד הוצאות רבות. מענק הלידה של המוסד לביטוח לאומי נועד לסייע לכם בהתמודדות עם ההוצאות הראשוניות ולהקל על המעבר להורות.

מענק לידה - כדאי לדעת - צילום אילוסטרציה באמצעות בינג: אודי דוד בן דוד
מענק לידה – כדאי לדעת – צילום אילוסטרציה באמצעות בינג: אודי דוד בן דוד

מהו מענק לידה – כדאי לדעת

מענק לידה הוא תשלום חד פעמי המשולם ליולדת עבור השתתפות בהוצאותיה הראשוניות לרגל הלידה. המענק משולם באופן אוטומטי ברוב המקרים, תוך חודש מיום הלידה, לחשבון הבנק שבו משולמת קצבת הילדים ובלידה הראשונה – לחשבון הבנק שנמסר בבית הרפואה.

מי זכאית למענק לידה בישראל?

תושבות ישראל: יולדת שהיא תושבת ישראל או אשת תושב ישראל, גם אם הלידה התרחשה מחוץ לישראל.

עובדות זרות: יולדות שאינן תושבות ישראל אך עבדו בישראל במהלך ההיריון או שבן זוגן עובד ומועסק בישראל 6 חודשים רצופים לפחות לפני הלידה, בתנאי שהלידה התרחשה בישראל (למעט תושבי האזור והשטחים הפלסטיניים).

לידה, אימוץ או פונדקאות

ילדת ילד חי, ילדת בלידה שקטה לאחר 22 שבועות הריון מלאים, אימצת ילד עד גיל 10 שנים (מי שמאמץ את ילדו של בן/ת זוגו אינו זכאי/ת למענק), קיבלת ילד למשמורת בהליך פונדקאות.

מספר הילדים

עבור הילד הראשון תקבלי 1,986 ש"ח, עבור הילד השני תקבלי 894 ש"ח, עבור הילד השלישי ואילך תקבלי 596 ש"ח. במקרה של לידה מרובה (תאומים או שלישייה) תקבלי סכומים גבוהים יותר. הורים מיועדים (פונדקאות) שקיבלו יותר מילד אחד בלידות סמוכות, זכאים לבדיקת זכאות למענק מוגדל.

אופן הגשת התביעה

ראשית, ברוב המקרים, המענק משולם באופן אוטומטי. לידת בית – לאחר קבלת דיווח ממשרד הבריאות על הלידה בבית, ישולם לך מענק הלידה באופן אוטומטי.

במקרים כגון לידה בחו"ל, אימוץ או פונדקאות יש להגיש תביעה ידנית. ניתן להגיש תביעה מקוונת באתר המוסד לביטוח לאומי או בסניף הקרוב. ברכות שוב על הולדת התינוק/ת ומאחלים לכם הרבה בריאות, אושר והנאה.

"משרד הבריאות קורא לכם לבדיקה פשוטה – בליינד דיי": היום יום המודעות לחשיבות בריאות העיניים – כל הפרטים – אפצ'י

 

 

תגובה אחת

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אהבתם את הכתבה? שתפו...

מה חדש?

דילוג לתוכן