הכוכבים של המחר: SpaceIL משיקה תוכנית לימודים חללית לבתי ספר

לטפח את דור העתיד של תעשיית החלל הישראלית: עמותת SpaceIL משיקה תוכנית חינוכית חווייתית לבתי ספר

תעשיית החלל העולמית מתפתחת בקצב מהיר, והחלום הישראלי לכבוש את החלל זוכה לעניין רב בקרב הדור הצעיר. עמותת SpaceIL, שמטרתה לקדם את המדע והחינוך המדעי בישראל, פותחת בימים אלה תוכנית לימודים חדשנית וחווייתית המיועדת לתלמידי חטיבות ביניים ותיכונים. מטרת התוכנית היא להנגיש את תחום הנדסת החלל לתלמידים בצורה מהנה ומסקרנת, ולהביא את החלל הכה מרוחק אל תוך כיתות הלימוד בישראל.

חוויה חינוכית אינטראקטיבית

תוכנית הלימודים החדשה של SpaceIL מתאפיינת בפעילויות אינטראקטיביות, סרטונים ומשימות שיתופיות המותאמות לסביבת למידה חדשנית. התוכנית מאפשרת לתלמידים להיחשף לאתגרים הקיימים במשימות חלל, ולהתנסות בביצוע מחקרים מדעיים המבוססים על נתונים ממשימות חלל אמיתיות. התוכנית מתמקדת במשימת בראשית – החללית הישראלית הראשונה שהעמותה שיגרה לירח. במהלך השנה, ילמדו התלמידים על נושאים מרתקים כמו סביבת חלל, לוויינים וחלליות, אתגרים בבניית חלליות, שיגורים ודרכי הגעה לחלל.

 מפגשים עם מהנדסי חלל ואירוע שיא

אחד השיאים בתוכנית יהיה המפגשים עם מהנדסי SpaceIL, שיחשפו בפני התלמידים את משימת בראשית2 המתוכננת לשבור שיאים חדשים. בנוסף, במהלך השנה יזכו התלמידים להציג את תוצריהם באירוע שיא מרגש, שיסכם את השנה ויאפשר להם לחלוק את הלמידה וההישגים שלהם עם חבריהם, הוריהם והצוות החינוכי.

 פיתוח מיומנויות והרחבת אופקים

התוכנית לא רק יוצרת סקרנות ועניין בעולמות החלל, אלא גם מחזקת מיומנויות למידה וחשיבה, מפתחת אוריינות מדעית טכנולוגית ומעודדת עבודת צוות. התוכנית משלבת תכנים מעולמות מדעי הרוח והאמנות, ומלווה באופן מקצועי על ידי צוות מדעי ופדגוגי של SpaceIL. לדברי שרון משאל, מנהלת פדגוגית בעמותת SpaceIL: "אנחנו פועלים כל העת במטרה לעורר השראה בקרב ילדים ובני נוער, לעודד אותם לבחור בתחומי מדע והנדסה ולטפח את הסקרנות הטבעית שלהם. משימת בראשית מעניקה הזדמנות לחברם לתחום החלל ולעולם המדע דרך משימה אמיתית פורצת דרך".

 הצלחת הפיילוט הארצי

התוכנית המוצעת לתלמידי חטיבות ביניים ותיכונים נבחנה כבר בפיילוט ארצי שכלל כ-15 כיתות מרחבי הארץ, כולל מהמגזרים הדרוזי והערבי. המשובים מהפיילוט היו חיוביים במיוחד: הן המורים והן התלמידים ציינו שהתוכנית אפקטיבית ומעשירה, ומציעה הרחבת אופקים ולמידה באופן לא שגרתי.

אודות SpaceIL

עמותת SpaceIL היא עמותה ללא מטרות רווח הפועלת ליצירת השראה בקרב הדור הבא של מדענים, מהנדסים וחולמים על ידי ביצוע מיזמים פורצי דרך בחלל העמוק. באפריל 2019 שיגרה העמותה את בראשית1, החללית הישראלית והפרטית הראשונה בעולם שהגיעה לירח. הישג זה מיצב את ישראל כמדינה הרביעית שהעזה לבצע נחיתה על הירח, והשביעית שאי פעם נלכדה על ידי הירח. כיום, SpaceIL עובדת בשיתוף פעולה עם התעשייה האווירית על משימת "בראשית2", המתוכננת לשיגור בשנת 2027, וממשיכה לשבור שיאים ולהוביל את ישראל לעתיד חללי מרגש ומעורר השראה.

לתוכנית יש ליווי מקצועי מדעי ופדגוגי לאורך כל השנה על ידי צוות SpaceIL, וההצלחה הגדולה של הפיילוט הארצי מבטיחה לה עתיד מזהיר. לפרטים נוספים על התוכנית ועלות ההשתתפות, ניתן להיכנס לאתר העמותה.

המסע לחלל רק מתחיל, ועם היוזמה החדשה של SpaceIL, הדור הבא של תעשיית החלל הישראלית כבר בדרך לשם.

קרדיט: SpaceIL

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אהבתם את הכתבה? שתפו...

מה חדש?

דילוג לתוכן