המדפים מתרוקנים: פדיון רשתות השיווק ממשיך לעלות

קניותר נס ציונה

פדיון רשתות השיווק: עלייה מתמשכת בפברואר-אפריל 2024

עלייה של 4% בפדיון רשתות השיווק נרשמה בחודשים פברואר-אפריל 2024, בהשוואה לתקופה המקבילה אשתקד, כך עולה מנתונים ראשוניים של הלשכה המרכזית לסטטיסטיקה. מדובר בהמשך מגמת עלייה שנמשכת כבר מספר חודשים: עלייה של 11.3% נרשמה בנובמבר 2023 – ינואר 2024 ביחס לתקופה המקבילה אשתקד.

עלייה זו משקפת התאוששות עקבית של צריכה פרטית בישראל. נתוני הלמ"ס מצביעים על עלייה בפדיון של כלל ענפי רשתות השיווק, למעט ענף המזון, בו נרשמה יציבות.

הנתונים מתבססים על דיווחים חודשיים של רשתות השיווק הגדולות בישראל. נתונים אלו נחשבים לאינדיקטור מוביל לצריכה פרטית, ומקדימים בחודש את נתוני פדיון המסחר הקמעוני המבוססים על נתוני מע"מ.

חשוב לציין שמדובר בנתונים ראשוניים. ייתכן שנתונים אלו יתעדכנו מעט עם קבלת דיווחים מכלל הרשתות הנחקרות.

השינויים בפדיון אינם בהכרח משקפים את השינויים בצריכת כלל מוצרי הצריכה. ייתכן שישנם מעברים בין רשתות שיווק שונות, או בין רשתות שיווק למסחר קמעוני אחר, כתוצאה מפתיחת סניפים חדשים, רכישות או סגירות של סניפים.

למרות זאת, נתוני הלמ"ס מצביעים על מגמה חיובית של התאוששות כלכלית בישראל. עלייה עקבית בפדיון רשתות השיווק מעידה על גידול בביטחון הצרכני ועל עלייה בכוח הקנייה של משקי הבית בישראל.

קניותר נס ציונה
צילום: יח"צ

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אהבתם את הכתבה? שתפו...

מה חדש?

דילוג לתוכן