ישראל ותאילנד מחזקות שיתוף פעולה: עובדים זרים יגיעו לענפים נוספים

עובדים תאילנדים חוזרים לישראל: פריצת דרך משמעותית במשבר כוח האדם

הסרת המגבלה על הגעת עובדים תאילנדים לישראל פותחת צוהר להבאת עשרות אלפי עובדים זרים נוספים, ומהווה צעד משמעותי ראשון בשיתוף פעולה אסטרטגי בין המדינות.

שר העבודה יואב בן צור נפגש השבוע עם מקבילו התאילנדי, שר העבודה רטשקיטפראקאן, ושגרירת תאילנד בישראל, הגב' פנבאה צ'נדרמאייה, במטרה לסכם על הבאת עובדים תאילנדים גם לתחומים נוספים במשק, מעבר לחקלאות.

פגישה זו מהווה נקודת מפנה משמעותית, לאחר שבעקבות אירועי אוקטובר 2023 הוטלה הגבלה על הגעת עובדים תאילנדים לישראל. כעת, עם הסרת המגבלה, צפויה הגעתם של עשרות אלפי עובדים זרים מיומנים, שיסייעו בהתמודדות עם המחסור החמור בכוח אדם במשק הישראלי, ובפרט בתחום הבנייה, בעקבות מלחמת חרבות ברזל.

במהלך הפגישה הדגיש שר העבודה בן צור את חשיבות שיתוף הפעולה בין המדינות, הן בתחום הכלכלה והן בתחום החדשנות. עוד ציין השר את המחויבות של משרד העבודה לשיפור וייעול מנגנון הבאת עובדים זרים לארץ, תוך שמירה על זכויותיהם ופיקוח הדוק.

לראייה, במהלך שנת 2023 הוטלו קנסות על מעסיקי עובדים זרים בסך כ-2.5 מיליון ש"ח, מתוכם כמיליון ש"ח הוחזרו לעובדים תאילנדים שנפגעו.

"הביקור של המשלחת התאילנדית בישראל, דווקא בצל המלחמה, מהווה אות ברורה לכך שמדינות העולם רואות בישראל יציבות כלכלית", הדגיש שר העבודה בן צור. "הגיבוי המדיני שאתם מעניקים לנו יחזק את הקשרים הכלכליים והאסטרטגיים שיתרמו לשני המדינות. הצעת המחליטים, הינה הצעד הראשון בשותפות האמיצה בין המדינות והמטרה שלנו לקדם את הבאתם של עוד אלפי עובדים זרים מקצועיים לכלל התחומים שהמשק נדרש להם״.

הסכם זה צפוי להוות בשורה משמעותית עבור המשק הישראלי, תוך מתן מענה למחסור בכוח אדם מקצועי בתחומים רבים, וקידום שיתוף פעולה אסטרטגי וכלכלי הדדי בין ישראל ותאילנד.

קרדיט: דוברות משרד העבודה

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אהבתם את הכתבה? שתפו...

מה חדש?

דילוג לתוכן