גילוי מרגש במודיעין: שני מיני סרטנים נדירים התגלו בעיר

שני מיני סרטני מים מתוקים נמצאו

סקר טבע, שנערך על ידי החברה להגנת הטבע עבור עיריית מודיעין מכבים רעות ובמימון המשרד להגנת הסביבה, חשף ממצא מרגש במיוחד: שני מיני סרטני מים מתוקים נדירים למדי, בוצן וזימרגל ארץ-ישראלי נמצאו לראשונה במרחב מודיעין

יצחק כהן, סוקר בכיר ביחידה לטבע עירוני של החברה להגנת הטבע, מספר כי הסקר כלל ביקור באתרי טבע עירוניים, בדיקת גבי סלע ובריכות חורף, ותיעוד הצומח והחי בהם. לדבריו, במהלך הסקר התגלה מגוון מרשים של מינים נדירים וחסרי חוליות ייחודיים, ביניהם אלטין עקום-זרעים, קרסולת השלולית וטובענית קטומה, שידועה בארץ רק מהגולן והגליל העליון.

השרה להגנת הסביבה, עידית סילמן, בירכה על התגלית ואמרה:

"המשרד להגנת הסביבה ממשיך עם תנופת העשייה בתחום שמירת הטבע הישראלי, בדגש על הטבע העירוני ועד כה, המשרד סייע ללמעלה מ-120 רשויות מקומיות לבצע סקרי טבע עירוני במסגרת קול קורא "סביבטבע". המשרד מברך את עיריית מודיעין על מאמציה ועל הצטרפותה לתהליך של הטמעת חשיבות הטבע העירוני."

ראש עיריית מודיעין מכבים רעות, חיים ביבס:

"אנו זוכים לחיות בעיר המתוכננת ביותר בישראל, המוקפת אתרי מורשת וטבע כשמחצית משטחה הינו ירוק עד וזה לא מפתיע שסובבים אותנו בעלי חיים ייחודיים. אנחנו נמשיך לפעול לפיתוח העיר מחד ומאידך לשמר את אתרי הטבע הסובבים אותנו כפי שעשינו עד כה. אני מזמין את התושבים והאורחים להגיע למודיעין מכבים רעות ולטייל בתוך הירוק שעוטף את העיר – ליהנות אך גם לשמור על אתרי המורשת ועל איזורי הטבע שלנו.״

תמר רביב, ראש אגף מגוון ביולוגי ושטחים פתוחים במשרד להגנת הסביבה מסכמת:

"מגוון המינים הנדירים שהתגלו לאחרונה בסקר במודיעין מחזקים את חשיבות תרומתם של הרשויות המקומיות למאמצי שמירת הטבע בארץ ובעולם, בוודאי כאשר מדובר על בתי גידול נדירים ומאויימים. הסקר יאפשר לעירייה לרכז את המידע על השטחים הפתוחים וערכי הטבע בתחומה ולתכנן ולנהל את השטחים הטבעיים שבה בצורה נכונה יותר, כדי לשמור על תפקודן של המערכות האקולוגיות והמשך הרציפות האקולוגית. בעידן של משבר אקלים ומשבר אקולוגי, החשיבות של שמירה על המערכות האקולוגיות מתעצמת, ונדרשת היערכות גם ברמת השלטון המקומי, שיפעל לשמירה על המגוון הביולוגי בתחומו. המגמה כיום בעולם היא מציאת פתרונות מבוססי טבע במטרה לשמור על ערכי הטבע, ולהגביר את החוסן העירוני".

גילוי הסרטנים הנדירים במודיעין מדגיש את חשיבות השמירה על בתי גידול ייחודיים ועל המגוון הביולוגי העשיר בישראל. שיתוף הפעולה בין עיריית מודיעין, החברה להגנת הטבע והמשרד להגנת הסביבה הוא דוגמה ומופת לשיתוף פעולה מוצלח למען שמירת הטבע.

סרטני מיים מתוקים
קרדיט: החברה להגנת הטבע
קרדיט: החברה להגנת הטבע
שני מיני סרטני מים מתוקים נמצאו
קרדיט: החברה להגנת הטבע

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אהבתם את הכתבה? שתפו...

מה חדש?

דילוג לתוכן