כבר דובר רבות על השירות שקיבלו תושבים במדינת ישראל בתחום המענקים והפיצויים מהרשויות השונות, אולם לא רבים מכירים את השירות המיוחד שמאפשר גם ביטוח לחפצים ביתיים מפני נזקי מלחמה ברשות המיסים.
השירות מאפשר לקבל פיצויים גבוהים יותר במקרה של נזקי מלחמה ואמור לתת כלים נוספים לאזרחים בהליך קבלת הכספים במידה ויגרמו נזקים לחפצים הביתיים שלהם בעקבות המלחמה.
ליקטנו עבורכם את המידע המלא על השירות החשוב של רשות המיסים במטרה לסייע לקהל הקוראים שכבר נהנו מהמידע הנוסף שפרסמנו לגבי מענקים, פיצויים ועוד במסגרת מלחמת חרבות ברזל:
ביטוח רשות המיסים – ביטוח רשות של חפצים ביתיים מפני נזקי מלחמה
שירות זה מאפשר להרחיב את הביטוח הניתן על פי חוק לכל תושב, ללא תשלום פרמיה, על החפצים הביתיים שניזוקו בזמן מלחמה ולקבל פיצויים גבוהים יותר במקרה של נזקי מלחמה.
על פי חוק מס רכוש וקרן פיצויים והתקנות הנלוות, מבוטחים חפציו הביתיים של כל תושב, המצויים בדירת מגוריו, מפני נזקי מלחמה, ללא תשלום פרמיה. הפיצויים ניתנים עד לסכומים המירביים (מקסימלים) על פי סוג הפריט, כפי שמפורט בתקנות.
תושבים המעוניינים לבטח את חפציהם האישיים בערך הגבוה יותר מהסכום הרשום בתקנות, יכולים לעשות זאת, בתשלום, בעזרת שירות החשוב.
עלות השירות
עם סיום מילוי הפרטים, ופירוט רשימת החפצים הביתיים, תחושב הפרמיה בשיעור של 0.3% מהשווי הנוסף.
השווי הנוסף לא יעלה בסך הכל על 944,881 ש"ח.
בזמן מילוי הטופס תועברו לביצוע תשלום בשרת התשלומים.
מה תוקף הביטוח?
הביטוח ייכנס לתוקפו לאחר תשלום הפרמיה בשרת התשלומים.
הביטוח תקף מיום התשלום עד 31 בדצמבר באותה שנה.
הערות שחשוב לדעת
חפצי אומנות, תכשיטים, עתיקות ומזומנים – אינם מבוטחים ולא יינתנו פיצויים עבורם.
קרן הפיצויים ברשות המסים שומרת לעצמה את הזכות לבצע בדיקה של פרטי ההצהרה שהעבירו תושבים עבור ביטוח הרשות.
אופן ההגשה
מילוי הטופס המקוון – הצהרה לצורך ביטוח חפצים ביתיים – ביטוח רשות, בזמן מילוי הטופס תתבקשו לרשום את פירוט החפצים האישיים וערכם על פי הקטגוריות, ותועברו לתשלום הפרמיה דרך שרת התשלומים.
בשרת התשלומים ניתן לשלם בעזרת כרטיס אשראי או העברה בנקאית.
דואר – ניתן למלא את הפרטים בטופס המקוון, להדפיסו ובסיום התהליך לשלוח אותו בדואר בצירוף קבלה על התשלום לכתובת: רשות המסים, קרן הפיצויים, רח' בן-גוריון 38 רמת גן.
תגובה אחת