לכבוד ניצחון החיים ולזכרו של דוגו – מבצע דוגו 2024 יוצא לדרך

דוגו ע"ה. צילום: זהבה קור

מבצע דוגו 2024 יוצא לדרך

השבוע יתקיים מבצע דוגו במסגרתו מאות אלפי ישראלים ויהודים ברחבי העולם יאכלו מנת פלאפל לכבוד ניצחון החיים ולזכרו של דוגו – בפרוייקט של מוזיאון השואה בית העדות.

בקיץ האחרון הלך דוגו לעולמו כשהוא בן 93 ומותיר אחריו מורשת יוצאת דופן של הנצחת זכרון השואה והעצמת השורדים בארץ ובעולם.

מבצע דוגו השנה יתקיים בצל המלחמה ויקחו בו חלק כלל עם ישראל, ביניהם חיילי צה"ל בשטח ישראל ובעזה, מפונים, פצועים במחלקות השיקום, סטודנטים ועוד.

רחל רוזנמן עפר, מנכ"לית מוזיאון השואה "בית העדות", אשר יזם ומוביל את האירוע: "דוגו סימל את ניצחון החיים על הנאצים בצורה המופלאה ביותר, עם שמחת החיים הבלתי נגמרת, אהבת האדם הנדירה והאהבה העצומה לארץ ישראל ומדינת ישראל"

מבצע דוגו 2024 יוצא לדרך. ביום חמישי הבא כולנו אוכלים פלאפל לזכר נצחונו של דוד "דוגו" לייטנר ז"ל על מכונת ההשמדה הנאצית, במסגרת הפרוייקט של מוזיאון השואה בית העדות. גם השנה, כמו בכל שנה, צפויים לקחת חלק במבצע מאות אלפי ישראלים ויהודים בישראל וברחבי העולם.

מבצע דוגו מתקיים השנה בצל פטירתו של דוד ("דוגו") לייטנר היקר, אשר הלך בקיץ האחרון לעולמו בגיל 93, ובצילה של המלחמה הקשה בה אנו מצויים כבר למעלה משלושה חודשים.

לאור זאת, במבצע השנה ייקחו חלק כלל עם ישראל, ביניהם חיילי צה"ל בשטח ישראל ובתוך עזה, פצועים במחלקות השיקום, מפונים, מתנדבים, סטודנטים ועוד.

למי שעוד לא מכיר את הסיפור מאחורי מבצע דוגו, הנה הוא לפניכם.

דוגו ע"ה. צילום: זהבה קור
דוגו ע"ה. צילום: זהבה קור

בתאריך 18 בינואר 1945, יצא דוד "דוגו" לייטנר לצעדת המוות ממחנה ההשמדה אושוויץ. בעודו צועד, על סף אובדן כוחות, נזכר בסיפורה של אמו ז"ל על ה"בילקעלך", הצומחים על העצים בארץ ישראל ואותו זיכרון הוביל אותו לאורך המסע.

לאחר ששרד את צעדת המוות הקשה והאיומה, עלה לישראל, והחליט כי בכל 18 בינואר, הוא יאכל את ה"בילקעלך הישראלי", כהגדרתו – הפלאפל, כאות וכסמל לניצחונו האישי על הנאצים ולניצחון החיים.

לזכר אותו היום ואותו ניצחון, ביום חמישי ה-18 בינואר, יתקיים זו השנה התשיעית, "מבצע דוגו", בהובלת מוזיאון השואה בית העדות, במסגרתו אלפי אנשים בארץ ובעולם, מצטלמים עם מנת פלאפל לזכרו של דוגו ולזכרם של כלל השורדים.

לדברי מנכ"לית מוזיאון "בית העדות", להנחלת זיכרון השואה, רחל רוזנמן עפר: "מבצע דוגו מסמל את הניצחון האדיר של מאות אלפי יהודים ששרדו את השואה, עלו לארץ ישראל והקימו את ביתם ומשפחתם במדינת ישראל.

השנה מבצע דוגו מיוחד מתמיד כאשר לצד זכרם של כלל השורדים, נזכור את דוגו היקר שהלך לעולמו השנה. דוגו סימל את ניצחון החיים על הנאצים בצורה המופלאה ביותר, עם שמחת החיים הבלתי נגמרת, אהבת האדם הנדירה והאהבה העצומה לארץ ישראל ומדינת ישראל.

ביום חמישי, 18 בינואר, גשו לדוכן הפלאפל הקרוב לביתכם, או זה שאהוב עליכם, תצטלמו עם מנת הפלאפל, תעלו לרשתות החברתיות  תייגו את התמונה ברשתות ואל תשכחו להוסיף את ההאשטג #מבצע_דוגו".

צילום: יח''צ
צילום: יח"צ

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אהבתם את הכתבה? שתפו...

מה חדש?

דילוג לתוכן