מסיבת כיתה מהווה הזדמנות ליצור גיבוש כיתתי, אך גם להפיק ערך חינוכי. בשנים האחרונות יותר ויותר הורים ואנשי חינוך משלבים ערכים ותכנים פדגוגיים כחלק אינטגרלי ממסיבת הכיתה – משחקים חווייתיים שיש להם גם יתרון בפיתוח המיומנויות הקוגניטיביות והמוטוריות יחד עם הנאה.
מחפשים רעיונות לפעילויות הבאות ליצירת תוכנית אומנותית במסיבת הכיתה? יש לנו מספר דרכים לחגוג באוריינטציה חינוכית שכל הכיתה תאהב, הן הילדים והן ההורים:
להרכיב בהצלחה
משחקי הרכבה מציעים יתרונות רבים ומלבד הנאה צרופה, שילדים מפיקים מעצם זה שעמדו במשימה והצליחו לבצע הרכבה על פי מודל או כיד הדמיון הטובה בדרך חופשית, משחקי הרכבות מספקים ערך רב.
ראשית, ניתן לחזק באמצעותם את המוטוריקה העדינה ולשכלל את המיומנויות המוטוריות כמו אחיזה בחפצים קטנים במיוחד אם מדובר באבני לגו וכן לשפר תיאום עין – יד ותיאום דו צדדי.
שנית, הם משפרים את הזיכרון והחשיבה היצירתית, הקשב והריכוז במיוחד אם מדובר בפרויקט של מספר רב של חלקים שדורש מעקב אחר ההוראות וההנחיות.
אפשר לחזק גם יכולות מתמטיות וכן מדובר במשחק שעובד טוב הן בפורמט פרטני והן בפורמט קבוצתי ולכן, ניתן לתרגל באמצעותו גם כישורים חברתיים ולאחר השלמת הפרויקט גם אינטראקציה בין הדמויות והשחקנים עצמם.
אין ספק שמבחינת השלמת הפרויקט מדובר גם בתחושת הישג נפלאה פרטית ושיתופית שיכולה לתרום מאוד ברובד של בניית ביטחון ודימוי עצמי.
ניסויים מדעיים
פעילות נוספת שיכולה להיות הצלחה מסחררת ולתרום ברמות רבות כחלק ממסיבת כיתה היא של ניסויים מדעיים או שעשועים מדעיים.
זה הזמן לבחון כיצד מגיב הר געש או איך מעיפים כדור פורח וכל זה דרך משימות של בניית התוצר המדעי תוך חשיבה על עקרונות פיזיקליים למיניהם והתנסות בחומרי גלם שונים ובמגוון טכניקות מרתקות לשיפור הכישורים המדעיים והחשיבה הביקורתית כולל תוצרים שהילדים לשמחו ליצור ולהשתמש בהם ולהתנסות עמם, שוב ושוב.
סטוריטלינג – גרסת המסיבה
אין כמו סיפורים לעורר את הדמיון, לשפר את הכישורים הוורבליים, לייצר חשיבה מעניינת ותוכלו בהחלט ליצור מעין עמדת סיפורים או ליזום מעין שעת סיפור עם מספר שיוביל את הילדים דרך עלילה בהתאמה אישית לפי רצונם, כולל משימות ואתגרים שהם חלק מהחוויה הסיפורית.
אפשר לקשר את הסיפור לגיל המשתתפים, לעונות השנה, למועדים ולחגים או לאירועים אקטואליים שונים. לאחר מכן ניתן לאפשר להם גם לצייר או ליצור בדרכים אומנותיות דמות מתוך הסיפור או סצנה מהעלילה על מנת להמחיש את מה שסופר.
בעקבות מיצג חזותי
אם בענייני אמנות עסקינן, אין ספק שאפשר ליצור מעין תחנה ארטיסטית לחובבי היצירה וגם למי שמעוניין להתנסות או מחפש את ההזדמנות לצאת מ"אזור הנוחות" וליצור מחומרי גלם מעניינים.
אפשר להביא חומרים מחיק הטבע כגון צדפים, אצטרובלים, עלים, חול וכן אביזרי עזר כמו מספריים, דבק, צבעי גועש ולקבוע קונספט או תמה שלפיהם הילדים יוכלו ליצור מיצגים חזותיים מעניינים לפי מספר שהם רוצים להעביר בדרך יצירתית וכך גם להתחבר לנושא וגם לאפשר לעצמם לבטא את הרעיונות האישיים שלהם בדרכים אומנותיות באמצעות חומרי יצירה.
טיפים לארגון מסיבת כיתה מוצלחת
כדי שהמסיבה אכן תהיה הצלחה, כדאי מראש לקבוע אותה למועד שנוח לכולם ולתכנן אותה לפרטי פרטים. שקלו את גילאי המשתתפים, החליטו מה מביא כל משתתף או אילו חומרי גלם ומשחקים יש להכין מבעוד מועד. חשבו על הפרדה בין תחנות או עמדות שונות על מנת לאפשר למשתתפים לבחור כל פעם את התחנה המועדפת ואל תשכחו לארוז להם את התוצרים שהכינו מזכרת הביתה.