יוקר המחייה: שר הכלכלה הורה על פתיחת בדיקה נגד חברות המזון בחשד לתיאום בהעלאת המחירים

שר הכלכלה ניר ברקת הנחה את ראש רשות התחרות לבדוק אם יש מקום לפתוח בחקירה לתאום מחירים בין יצרניות המזון; במקביל, הנחה את מנכ״ל משרדו להכין הצעת חוק לפירוק המונופולים בתחום המזון

שר הכלכלה ניר ברקת שוחח לפני זמן קצר עם ראש רשות התחרות מיכל כהן והנחה אותה לבדוק אם יש מקום לפתוח בבדיקה נגד חברות המזון הגדולות בשל העלאות המחירים שפורסמו בזו אחר זו במה שנראה כמהלך מתואם, המנוגד לחוק.

צילום: מערכת כיף

במקביל, שר הכלכלה ברקת הנחה את מנכ״ל משרדו להציג לו בהקדם הצעת חוק ממשלתית לפירוק המונופולים והקרטלים בתחום המזון בישראל.

לדברי שר הכלכלה והתעשייה ניר ברקת: ״הגיע הזמן לטפל במונופולים של יצרני המזון הגדולים ולהגן על הציבור מהשתוללות המחירים שלהם. תנובה יושבת על המקרר שלנו בחלב, בעוף, בבשר ובירקות הקפואים. החברה המרכזית שולטת בתחום המשקאות הקלים וגם במוצרי החלב ושטראוס שולטת על מקטעי ייצור רבים. הגיע הזמן לטפל בחוסר התחרות.

שוחחתי עם ראש רשות התחרות וביקשתי שתבדוק אם יש מקום לפתוח בחקירה לתיאום מחירים. במקביל, הנחיתי את הדרג המקצועי במשרד הכלכלה להציג לי בהקדם הצעת חוק ממשלתית שתשים סוף לשליטה של המונופולים במקטעי ייצור רבים מידי. לא נאפשר למונופולים וקרטלים להמשיך לעשוק את אזרחי ישראל״.

הממונה הראשית על יחסי עבודה מפרסמת: נתוני השביתות לשנת 2022

אהבתם את הכתבה? שתפו...

מה חדש?

דילוג לתוכן