איך תדעו אם הצגות ילדים מתאימה עבור הילדים שלכם?

איך תדעו אם הצגות ילדים מתאימה עבור הילדים שלכם?

כהורים לילדים אתם רוצים להשקיע בהם בפעילויות איכותיות כמו הצגות למשל. הרבה הורים מתלבטים איזה גיל מתאים להצגה בפעם הראשונה והאם התוכן של ההצגה מתאים עבורם. זו התלבטות חשובה ובאמת יש לקחת בחשבון מספר פרמטרים כאשר בוחרים הצגה לילדים. במאמר הבא נציג מספר פרמטרים חשובים אלו וגם נענה על השאלה, איך לקבל מידע על הצגות ילדים.

פרמטר מספר 1 – האם הילד מצליח בבית להתרכז בתכנית טלוויזיה של 45 דקות לפחות

ידוע כי הצגות ילדים אורכות כשעה עד שעתיים. הארוכות מבניהן עושות הפסקה באמצע, אך עדיין, על הילדים לגלות עניין במשך כ-45 דקות לפחות. מכיוון שאתם מכירים את הילד שלכם בצורה הטובה ביותר, הרי שאתם יודעים האם הוא מסוגל לשבת ולהתעניין בפרק זמן כזה. חשוב להבין, מגיל שנתיים ילדים כבר מגיעים להצגות. חלק מהילדים בגיל הזה יתעניינו בתוכן של ההצגה מאוד וחלקם פחות. חלק מהילדים בגיל הזה מצליחים לשבת הרבה זמן וחלק לא. יש להרגיש את הילד ואז להחליט.

פרמטר 2 – האם ההצגה מוגבלת בגיל

כשהולכים לראות הצגות לילדים ביום שבת או בכל יום אחר, עליכם לבדוק לפני שאתם רוכשים כרטיס להצגה שהיא מתאימה לגיל של הילד שלכם. בכל פרסום של הצגה תמיד יהיה כתוב מאיזה גיל ועד איזה גיל. רוב הצגות הילדים יהיו מגיל שנתיים, אך יש הצגות שהתוכן שלהן מיועד לילדים גדולים יותר או לנוער וזה יצוין בפרסום ברוב המקרים.

פרמטר 3 – האם הילד שלכם מתחבר למוסיקה חזקה או לדמויות ענקיות

יש הצגות, כמו מחזמר למשל, שבהן יש המון שירים ומוסיקה. מכיוון שאתם רוצים ליצור חוויה נעימה לילד, עליכם לוודא שאין לו בעיה עם מוסיקה חזקה. ניתן לבחון זאת בבית. הגבירו את המוסיקה בבית ותראו את התגובה. במידה והתגובה לא טובה, תמיד כדאי ללכת להצגה אינטימית יותר לפחות בהתחלה, שאין בה הרבה שירים ומוסיקה, אלא יותר תוכן סיפורי. כמו כן, אם הילדים שלכם חוששים מדמויות ענקיות, יש לוודא שאין כאלו בהצגה. הצגות יותר קטנות ואינטימיות לרוב לא יהיו בהן דמויות ענק.

פרמטר 4 – עלילת ההצגה

לפני שאתם בוחרים הצגה, קראו מה התוכן שלה. בפרסומים השונים בדרך כלל תראו פסקה המספרת על עלילת ההצגה והיא תספר מה הנושא המרכזי ועל אילו שאלות היא עונה. יש המון הצגות שיש בהן מוסר השכל ומגוון ערכים טובים, אך יש לוודא שזה מתאים עבור הגיל הפיזי והמנטאלי של הילד.

איך מקבלים מידע על הצגות ילדים?

ניתן לחפש אתרים המפרסמים הצגות אלו ברחבי הארץ. באתרים תראו מה סיפור ההצגה, מי השחקנים ואת כל הפרטים החשובים שציינו כאן. חשוב לקרוא בעיון ולרכוש כרטיס כשאתם מוצאים הצגה מתאימה. כשההצגה מתאימה לילד, זו יכולה להיות חוויה נהדרת עבורו.

צילום: pixabay

אהבתם את הכתבה? שתפו...

מה חדש?

דילוג לתוכן