המועצה הישראלית לצרכנות: "רשת שופרסל מונעת מעיוורים להזמין משלוחי מזון הביתה". עוד הוסיפו: "פגיעה בזכויות אנשים עם מוגבלויות היא מקוממת ולא חוקית. שופרסל מפרה את החוק המחייב אותה להגן על כבודו וחירותו של אדם עם מוגבלות"

צרכנית בעלות לקות ראייה, שנהגה לבצע קניות ברשת שופרסל באמצעות שיחת טלפון, הופתעה לגלות כי זכות בסיסית זו נלקחה ממנה, והחל בתאריך 1/12/2022 רשת שופרסל לא ממאפשרת הזמנות טלפוניות- גם לא לבעלי מוגבלויות.
ביצוע הזמנות אונליין באמצעות הטלפון אפשרה למתלוננת, כמו גם לעיוורים רבים אחרים, לשמור על כבודם, להשתתף בצורה שוויונית ופעילה בחברה בעצמאות מרבית, למצות באופן מלא את יכולתם, ולא להסתמך על סיוע של גורמים אחרים.
שופרסל, בתגובה לפניית הצרכנית והמועצה לצרכנות, לא התנצלה ואף לא הכחישה את הטענה- והפנתה את הצרכנית העיוורת לבצע את הזמנותיה לעתיד באמצעות אתר האינטרנט של החברה, שלדברי שופרסל" צוות שירות הלקוחות עבר הכשרה מיוחדת – וזמין לסייע בהדרכה וליווי" .

לעמדת המועצה לצרכנות לתגובת שופרסל: "מדובר בהכשלה מוסרית, ערכית וחוקית כאחד, הפוגעת באופן בוטה בזכויות צרכנים המבקשים לבצע פעולה יומיומית פשוטה של רכישת מוצרי מזון לביתם".
במועצה לצרכנות מדגישים כי מעבר להפרת הוראות חוק שוויון זכויות לאנשים עם מוגבלות, מדובר בכשל ערכי של החברה, ודורשים ממנה להמשיך ולאפשר לצרכנים המתקשים בגלישה באתר האינטרנט לבצע הזמנות באמצעות מענה טלפוני.
המועצה לצרכנות: "פגיעה בזכויות אנשים עם מוגבלויות היא לא רק מקוממת אלא בלתי חוקית. גופים שמאפשרים אפליה והדרה גורמים לעוול מוסרי וחברתי". המועצה לצרכנות תסייע לכל מי שנפגע מהפרת זכויותיו הצרכניות, והתנהגויות מבזות, משפילות ופוגעות במגזר זה או אחר".