כולם סביבכם פתאום חולים? כך תשמרו על בריאותכם בכל מקום ובכל מצב

 

עונת החורף מביאה איתה את הגשמים המבורכים, את הבגדים הארוכים ושעות האור המתקצרות אך לצד זאת גם עלייה ניכרת בתחלואה במחלות החורף. חלקן מלוות בגודש באף, שיעול, דלקות גרון, חום, כאבים, חולשה וישנם יותר מקרים של שלשולים הנגרמים על ידי נגיפים שונים האופייניים לחורף. גם מגפת הקורונה שנכנסה לחיינו בשנת 2020 צפויה ככל הנראה להישאר איתנו עוד זמן רב.

ההדבקה במרבית המחלות מתרחשת באמצעות טיפות באוויר בזמן שיעול או עיטוש, אך צורת ההדבקה העיקרית היא על ידי מגע מאדם לאדם ומגע עם חפצים ומשטחים שנחשפו לנגיעה או הפרשות של אדם חולה. כמו כן, השהייה בחורף בחללים סגורים ולא מאווררים מגבירה גם היא את הסיכון להידבקות.

אחת הדרכים המסייעות להקטין את הסיכון לחלות בחורף היא באמצעות שמירה על היגיינת הידיים המסייעת גם למנוע את עברת מחלות מאדם לאדם. ארגוני הבריאות המובילים בעולם, ביניהם המרכז האמריקאי לבקרת מחלות ומניעתן (CDC), קבעו כי היגיינת הידיים מהווה גורם מכריע במניעת התפשטות מזהמים במהלך התפרצות מחלות חורף. בכדי להקטין את התפשטות המזהמים, יש לשטוף את הידיים במים ובסבון לפחות במשך 20 שניות.

מה עושים כאשר אין בקרבת מקום אפשרות לשטיפת הידיים במים ובסבון? בהיעדר מים וסבון, יש לחטא את הידיים בחומר חיטוי המבוסס על אלכוהול (דוגמת ד"ר פישר אלכו-ג'ל) בריכוז של 60% לפחות.

בנוסף לכך, מחקרים רבים הראו שמשטחים רבים איתם אנו באים במגע עלולים להיות מזוהמים בחיידקים שמצליחים לשרוד על גביהם למשך שעות רבות ולכן אנו עלולים להעביר את החיידקים מהמשטחים דרך הידיים ישירות אל תוך גופינו במגע עם האף, הפה והעיניים. לכן, בנוסף לשמירה על היגיינת הידיים, יש להקפיד גם על שמירה על ההיגיינה של הסביבה בה אנו נמצאים כמו השולחן לצידו אנו יושבים, העכבר והמקלדת, כלי הכתיבה ואפילו ידיות הדלת. יש להקפיד לנקות עם מגבון אנטי-בקטריאלי, הקוטל 99.9999% מהחיידקים.

צילום: יעל האן

טיפים נוספים להקטנת הסיכוי להידבקות:

• כשמשתעלים או מתעטשים יש לכסות את הפה והאף בטישיו ולא ביד ומיד לזרוק את הטישיו לפח.
• להימנע ממגע ידיים לא נקיות באף, בפה ובעיניים בכדי להימנע מהדבקות בדלקות עיניים.
• חשוב לאוורר את הבית והמשרד לעיתים קרובות ולאפשר לאוויר נקי להיכנס פנימה.
• האוויר בבית יבש יותר בחורף ולכן מומלץ להוסיף לחות על ידי שימוש במכשיר אדים.
• יש להקפיד על תזונה עשירה בנוגדי חמצון, ויטמינים ומינרלים לחיזוק המערכת החיסונית.
• להרבות בשתיית מים במשך היום.
• להימנע מעישון ואלכוהול.
• להקפיד לרחוץ ידיים לפני שאוכלים.
• להורים לתינוקות יש להקפיד על היגיינת הידיים בעת הטיפול בתינוק: לפני הכנת המזון, האכלה ולפני/אחרי החלפת חיתול.
• מומלץ להימנע משימוש במגבות פנים משותפות.
• לצוות האחיות והרופאים יש להקפיד על ניקוי הידיים בין חולה וחולה.
לד"ר פישר מגוון פתרונות לשמירה על ההיגיינה שיעזרו לעבור את החורף בשלום:

סדרת אלכו-ג'ל (Alco-Gel), אשר פותחה במעבדות המחקר והפיתוח של ד"ר פישר, הינה הפתרון הטוב ביותר להפחתת הסיכון להידבקות במחלות ולסיוע בשמירה על הבריאות בבית ומחוצה לו. תכשירי הסדרה מבוססים על נוסחאות ייחודיות יעילות במיוחד המשלבות אלכוהול בריכוז גבוה (70% ו- 75%) לצד מרכיבים נוספים התורמים להגברת הפעילות והיעילות כנגד חיידקים ושמירה על לחות העור. הסדרה כוללת מגוון רחב של תכשירים ופתרונות לשמירה על היגיינת הידיים: ג'ל, ספריי, קרם ומגבונים במגוון גדלים כולל אריזות אישיות ומוקטנות הניתנות לנשיאה נוחה בכל תיק.

סדרת אלכו-ג'ל Pharma wipes כוללת מגוון פתרונות לניקוי ולחיטוי משטחים ואביזרים. הסדרה כוללת מגבוני חיטוי אנטי-בקטריאליים המכילים נוסחה יעילה לניקוי ולחיטוי יסודי ומהיר של משטחים ואביזרים. המגבונים קוטלים 99.9999% מהחיידקים ונותנים מענה יעיל לשמירה מרבית על ההיגיינה בכל זמן ומצב

אהבתם את הכתבה? שתפו...

מה חדש?

דילוג לתוכן