נשנוש ברי-א: חופשת הקיץ בפתח, ואיתה התפריט המיוחד לילדים

שיתוף ב facebook
שיתוף ב twitter
שיתוף ב whatsapp

נשנוש ברי-א: חופשת הקיץ בפתח, מה שאומר ששגרת היום של ילדינו הולכת להשתנות; ארוחות מסודרות? תפריט מאוזן ובריא? בתקופה שבין הזמנים מדובר בחלום של כל הורה. אז מה עושים? מכניסים אורחים חדשים למקרר: פירות היער, עתירי הערכים התזונתיים ומלאי הטעם, עכשיו כל מה שנשאר לילדים, זה לשטוף, לאכול ולהיפרד לשלום מהחטיפים המלוחים.

החופש הגדול בפתח, תקופת בין הזמנים תכף פה, מה שאומר שילדים רבים, בכל הגילאים, יבלו את מרבית הקיץ בבית. חלקם יבלו הרבה בחוץ עם חברים, בטיולים או בפארקים, חלקם ירבצו מול מסכי הטלוויזיה או המחשב וחלקם ישנו עד שעה מאוחרת יחסית.

הקפדה על לוח זמנים מסודר, תהיה מהם והלאה. הקפדה על תפריט מאוזן? ארוחות מסודרות? אוכל בריא? זה אפילו לא נמצא בלקסיקון שלהם בחודשי יולי-אוגוסט.

פירות יער. צילום: איה ווינד

עניין ידוע הוא שבמהלך חופשת הקיץ ישנה נטייה לילדים ונערים לעלות במשקל, הן בשל הנוחות והמשיכה לנשנושים לא בריאים, הן בעקבות הכאוס בלוח הזמנים אליו התרגלו במהלך שנת הלימודים והן בשל השהיה הבלתי נגמרת מול המסכים וחוסר התזוזה.

יתרה מכך, בגילאים נמוכים יותר, גן ויסודי, לפתע ההורים מוצאים את עצמם בפלונטר, כשעליהם להכין ארוחות חמות יומיות, משולבות בערכים תזונתיים ושלא בהכרח נכללות תחת ה"פאסט פוד" – זאת כתחליף לארוחות היומיות שמוגשות במסגרות החינוך.

אז מה עושים? כיצד ניתן להילחם בתופעה? כיצד אפשר לדאוג להנגשת תזונה בריאה לילדים בקיץ אך באותה נשימה לא למנוע מהם נשנושים מתוקים וטעימים? אחת הדרכים המומלצות, היא להכניס לרשימת הקניות הבאה פירות יער, שלאחר ההתנסות הראשונה, וודאי יהפכו לאורחים קבועים במקרר שלכם.

ואיך בדיוק זה יכול לקדם פתרון? פירות היער עתירים בסיבים וערכים תזונתיים, אך באותה נשימה מפוצצים בקשת רחבה של טעמים, נכללים תחת הגדרת ה"פינגר פוד" ויכולים בקלות להוות כתחליף מכובד לנשנושים של הילדים, הנוער ואגב, גם למבוגרים.

"בשבועות הקרובים עדיין יהיה ניתן למצוא על המדפים אוכמניות, אך לאורכו של כל הקיץ יוכלו הילדים ליהנות מפטלים, דובדבנים וליצ'י שבטעם המתוק שלהם יכולים להדמות לממתק", ממליצים השבוע בחברת "כרמל ברי", הבית של פירות היער בישראל.

"לא מדובר רק בסיסמאות חסרות שחר, לפירות האלו ישנם ערכים חשובים מאוד, אשר תורמים לבריאות ולאיזון. וכך לדוגמא, הליצ'י עתיר בוויטמין C, אשלגן, נוגדי חימצון ומינרלים. הפטל, מלבד נוגדני החימצון, טומן בחובו סידן, ברזל ומגנזיום ואינספור וויטמינים – כך גם הדובדבנים.

צילום: איה ווינד

כשההורים בעבודה או ביציאה לבילוי בפארק או בשמורה, ניתן לשטוף את הפירות, להחזיק בקופסא מתאימה ולהנות ללא חשש מנשנוש בריא, נוח לאכילה 'על הדרך' שכאמור, גם מאוד טעים.

מניסיון עם פירות היער, תתחילו עם ניסיון ראשון. לאחר מכן, סביר להניח שתצליחו להיפרד לשלום מהחטיפים המלוחים והשוקולד ולהעביר את תקופת החופש עם דאגה אחת פחות".

צילום: איה ווינד

גם הגמלאים יוצאים לבלות: מרכז Mall 7 שדרות למען גמלאי הנגב

כתבות נוספות

דילוג לתוכן