תכשיטי מוריה – יהלומים זהב וירושלים: קולקציית התכשיטים של ירושלים

תכשיטי מוריה – יהלומים זהב וירושלים: אבי טביסל יוצר הקולקציה והעומד בראש IDC: "כל תכשיט בקולקציה מעוצב בעבודת יד ומשדר מסר רב עוצמה, מתוך שילוב ייחודי של חומרים המייצגים את עוצמתה, ערכה וקדושתה של ירושלים. יהלום – האבן הקשה והיקרה ביותר, זהב – האצילה במתכות, אבן ירושלים מהר הבית – המקום הקדוש בעולם."

את תכשיטי מוריה ניתן למצוא בחנויות IDC בישראל וברחבי העולם. מוריה היא קולקציית הדגל של IDC – החברה הוותיקה בתחום, מזה יותר מ- 50 שנה במסחר ביהלומים ותכשיטים.

מוריה היא קולקציית שילוב אבני ירושלים מהר הבית, מעוטרות בזהב ויהלומים, פרי רעיונו ויוזמתו של אבי טביסל, האיש שמאחורי הקולקציה יהלומן ותכשיטן, שומר מצוות, ציוני נלהב, דור שביעי בירושלים, שחיפש תמיד לשלב את שתי אהבותיו, ירושלים ואהבתו לאמנות הזהב והיהלומים. כשנודע לאבי על פרוייקט סינון העפר שהוצא מהר הבית, מיד עמד על חשיבותו.

בין הממצאים שנופו מהעפר נמצאו שברי אבנים מהאבן הירושלמית האופיינית לאזור ירושלים. אלו נתנו לאבי רעיון לשלב אותם בתכשיטים וכך נוצרה קולקציית מוריה – תכשיטים בזהב יהלומים ואבני הר הבית.

צילום: אלכס קוצ'רנקו

לדברי אבי טביסל: "כל תכשיט בקולקציה מעוצב בעבודת יד ומשדר מסר רב עוצמה, מתוך שילוב ייחודי של חומרים המייצגים את עוצמתה, ערכה קדושתה של ירושלים: יהלום – האבן הקשה והיקרה ביותר, זהב – האצילה במתכות, אבן ירושלים מהר הבית – המקום הקדוש בעולם. כל העונדת או עונד תכשיט "מוריה" הופכים והופכות לשגרירים של ירושלים באשר הם. זהו עיצוב שיש בו שליחות וערך רגשי רב."

אבני ירושלים, המגיעות מפרויקט הסינון, שונות אחת מהשנייה ובעלות אופי ייחודי. אופייה הייחודי של האבן, צורתה וצבעה מהווים השראה לצוות העיצוב והייצור של IDC והם מחפשים כיצד להדגיש את אופייה המיוחד.

צוות של מעצבים, צורפים, גמולוגים ועוד אנשי מקצוע, שוקדים להפוך כל אבן לתכשיט מיוחד במינו שאין שני לו. השילוב של האבן מהר הבית, עם זהב ויהלומים – הופכים כל תכשיט מקולקציית התכשיטים של מוריה לנדיר ומיוחד במינו.

כל תכשיט מקפל בתוכו היסטוריה של למעלה מאלפיים שנה. לאורך שנות הפעילות נוצרו לא רק תכשיטים אלא יצירות אמנות המתארות ומתעדות אירועים בעלי משמעות סביב הר הבית וירושלים לאורך ההיסטוריה כולל ועד יצירה שהיא תעתיק של תמונת הצנחנים המפורסמת משחרור הכותל.

צילום: אלכס קוצ'רנקו

תכשיטי "מוריה" נמכרים במחירים הנעים בין 200$ ועד אלפי דולרים בשתי גלריות ואולמות תצוגה. אולם התצוגה הראשי של המכרז הישראלי ליהלומים בבורסה ברמת גן שהוא אולם התצוגה הגדול ביותר במתחם הבורסה ובגלריה בלב ליבו של הרובע היהודי בבניין בן 400 שנה ממש אל מול בית הכנסת "החורבה". גלריה שהיא אבן שואבת בכל עת שתיירים מישראל ומכל העולם מציפים את סמטאות העיר העתיקה.

את אוסף תכשיטי מוריה ניתן לראות גם בכמה מקומות נוספים בעולם, תצוגה מיוחדת במוזיאון התנ"ך בוושינגטון, בחנות בבלגרד, סרביה, תכשיטי מוריה בסניף IDC במלון קראון פלאזה במרכז מוסקבה.

צילום: אלכס קוצ'רנקו

ריקול על הגלידות – יש לכם בבית? מהרו להחזיר וכמובן, לא להשתמש

אהבתם את הכתבה? שתפו...

מה חדש?

דילוג לתוכן