צעד משמעותי בשדרוג כביש 4 בין רעננה לחדרה ושיפור השירות לתחבורה ציבורית באחד הצירים המרכזיים המזינים את מטרופולין ת"א

בשורה ליישובי השרון ולמשתמשי כביש 4: הועדה הארצית לתשתיות לאומיות אישרה היום להעביר לממשלה את תת"ל 43 א' – תכנית לשדרוג כביש 4 בקטע שבין מחלף רעננה דרום למחלף הדרים.

תת"ל 43 א' – הינה תכנית לשדרוג כביש מס' 4 בקטע שבין הרשויות כפר סבא, רעננה, דרום השרון וחוף השרון. מדובר בתכנית להרחבה ומחלוף דרך מס' 4 בקטע שבין מחלף רעננה דרום לפאתי מחלף הדרים, הכוללת הוספת מסלולים ייעודיים לתחבורה ציבורית ונתיבים לרכב פרטי תוך מתן קישוריות לאמצעי תחבורה ציבורית אחרים.

תכנית זו מהווה חוליה משמעותית נוספת בשדרוג כביש 4 בכללותו בראיה ארצית, המשלימה תכניות קודמות ועתידיות לאורך כביש 4 ובכך יוצרת רצף תכנוני להרחבתו ומחלופו תוך הוספת מסלולי תחבורה ציבורית ימניים נפרדים לכל אורכה ותוספת של שני נתיבים לרכב לכיוון.

ביצוע התכנית יאפשר מתן עדיפות לתחבורה ציבורית, הגדלת קיבולת התנועה, הסדרת גישה לישובים הסמוכים, חיבור לדרכי רוחב באמצעות מחלפים ומעל לכל שיפור רמת השירות והבטיחות למשתמשים בדרך.

התכנית שאושרה מהווה התקדמות משמעותית ביעד האסטרטגי שהציבו במשרד התחבורה ובמנהל התכנון השואף ל 40-60 אחוז תכניות הכוללות נתיבי תח"צ יעודיים, שיפור ושדרוג שירות אוטובוסים ומעל לכל מערכות להסעת המונים כדוגמת המטרו, הרכבות הקלות והרכבת הכבדה.

בתכנית שני מקטעים השונים במאפייניהם: מקטע דרומי – בו התוואי עובר במרחב אורבני בין הערים רעננה וכפר סבא ומהווה ציר תחבורתי עיקרי לכל מרחב השרון ובו מוצע מחלף בצומת אחוזה (4/402) ושדרוג מחלף רעננה דרום ע"י הוספת רמפה מכיוון מזרח לצפון.

מקטע צפוני – בו התוואי עובר במרחב בעל אופי כפרי חקלאי פתוח. במקטע זה נשמרת רצועה ברוחב 18 מ' במרכזו לטובת תחבורה ציבורית עתידית, אוטובוס/BRT/רכבת קלה.

התכנית מסדירה שבילי אופניים לאורך הכביש ומציעה קישוריות משני צידיו לטובת הולכי רגל ורוכבי אופניים ע"י גשרים ומעברים חוצים תחתיים.

בנוסף כוללת התכנית לכל אורכה שיקום נופי, הסדרת נחלים והתייחסות למסדרון האקולוגי באזור נחל פולג.

נאוה אלינסקי-רדאעי, מתכננת הוות"ל אמרה: "הוועדה מברכת על קידומה של תכנית חשובה זו, המשלימה את שדרוג כביש מס' 4 בין חדרה לכפר סבא רעננה, תוך הרחבת השימוש בתחבורה ציבורית ושיפור רמת השירות והבטיחות למשתמשי הדרך. התכנית כוללת גמישויות למעברים עתידיים שיאפשרו חיבורים נוספים בין רעננה וכפר סבא ושאר היישובים שמצידי דרך מס' 4."

 

אהבתם את הכתבה? שתפו...

מה חדש?

דילוג לתוכן