גננות: "כופים עלינו להכניס צוותים ולאפשר בגן חיסונים לילדים", יו"ר האגף לגננות בהסתדרות המורים: "לא נאפשר דבר ללא אישור הורים" משרד החינוך: "מדובר רק בבדיקות" וההורים? זועמים

גננות ברחבי הארץ קיבלו לאחרונה מכתב ובו הן נקראות לאפשר חיסונים לילדי הגנים על ידי חברות חיצוניות שעובדות מול משרד החינוך.

מפניות שהגיעו למערכת, עולה כי הגננות לא שמחות מהמצב הנתון, וכבר למעלה משבוע מתנהלים דיונים בקרב הגננות, שרובן ככולן, מסרבות לאפשר את הדבר בתוך הגנים.

המכתב לצוותי החינוך

לטענתן, אין סיכוי שיוכלו לאפשר חיסונים לילדים, עם או בלי סיכון כלשהו, ללא בקשת ההורים והן לא מוכנות לקחת על עצמן את האחריות לחיסוני הילדים.

טבלת החיסונים כפי שהיא מופיעה במשרד הבריאות, אין אזכור לילדי הגנים. צילום מסך מתוך: אתר משרד הבריאות

אחת האמהות ששוחחה עם המערכת אמרה: " הדבר הזה לא מתקבל על הדעת. ממתי עושים חיסון בגן של ילדים קטנים בלי אבא ואמא? ובכלל באתר משרד הבריאות לא מופיע שום דבר על חיסון בגן ילדים.

באתר זה מתחיל מתינוקות ועובר ישר לכיתה א'. לא מבינה מי החליט להוציא לגננות את ההנחיה ההזויה הזאת? מקווה מאוד שלא מדמיינים אפילו בצחוק שנאפשר לגעת בילדים שלנו בלי אישור."

הורה אחר אמר: " אני מודיע לגננת חד וחלק ובאופן רשמי, בשום פנים ואופן אני לא מסכים לגעת בילדים בלי אישור ממני. מה זה צריך להיות?

רוצים לעשות חיסון או ניסוי או לא יודע מה? שיעשו על עצמם. אני אוהב את הילדים שלי ומאוד כיף לי איתם, לא מוכן שמאן דהו יתן חיסון כשאני או אישתי לא בסביבה "

אם נוספת מספרת: " כבר הודיעו לנו שהחליטו להקדים את החיסון של כיתה א', לשנה הזאת לגן אבל עוד לא אמרו לנו מתי זה יהיה. "

ענת דדון, יו"ר האגף לגננות בהסתדרות המורים אמרה בשיחה עם המערכת: " לא נאפשר דבר ללא אישור הורים, במידה ויהיו חיסונים בסופו של דבר, הכל ייעשה בתיאום מול ההורים ובאישור ההורים בלבד. "

נציין שמתן חיסון ללא אישור הורים עשוי להוות עילה לתביעה נגד הגננת באם היא מאשרת לצוותים לגעת בילדים ללא אישור ההורים והגננות מעדיפות שלא לקחת את הסיכון כמו גם לחסוך לעצמן את התנהגות הילדים לאחר החיסון.

למרות שעל המכתב שנשלח לצוותים החינוכיים נכתב מפורשות הנושא הנידון, גורם במשרד החינוך אמר לפני זמן קצר בשיחה עם המערכת:

" בגני הילדים מדובר אך ורק בבדיקות סקר ולא בשום דבר אחר וזה ייעשה כמובן באישור ההורים. בכיתה א' מאפשרים להורים להיות נוכחים בחיסונים עם הילדים "

אהבתם את הכתבה? שתפו...

מה חדש?

דילוג לתוכן