יום ראשון ט"ז באב הוא הזדמנות להמשיך את המסר מהחג האהוב: הרבי מליובאוויטש: 'שא עינך', בזוגיות כמו בכל תחום , צריך להסתכל לשורש הדברים, לא רק למה שנראה לעין
ביום שבת האחרון ציינו את ט"ו באב, מהימים השמחים ביותר בלוח השנה היהודי, שבו לפי המשנה "לא היו ימים טובים לישראל כחמשה עשר באב וכיום הכיפורים". אחד המנהגים ההיסטוריים המפורסמים היה יציאת בנות ירושלים לחולל בכרמים, כשהן פונות אל הבחורים בקריאה: "בחור, שא נא עיניך וראה מה אתה בורר לך. אל תתן עיניך בנוי, תן עיניך במשפחה".
הרבי מליובאוויטש, בשיחה על ט"ו באב, עמד על המסר העמוק של הדברים. בגמרא ובמדרש הירושלמי מופיעים תיאורים שונים של דברי הבנות, החל מהדגשת היופי, דרך יחוס המשפחה ועד קריאה לבחור "לקחת לשם שמים". הירושלמי מצמצם לשני סוגים: "הנאות" שאמרו "תן עיניך במשפחה", ו"הכעורות" שאמרו "אל תתן עיניך בנוי".
לדברי הרבי, ההבדל אינו רק לפי הפשט אלא בתפיסת העולם: בבבלי הדגישו הבנות את מעלותיהן האישיות, ואילו בירושלמי הודגש שהמעלות האלו הגיעו מהמשפחה, כלומר, יש להסתכל על השורש, על המקור של המעלות, ולא רק על ההופעה החיצונית שלהן.
המסר של ה"נאות": גם אם המעלות בולטות, זכרו שהן לא נולדו בוואקום, אלא באות מהחינוך ומהבית. המסר של ה"כעורות": אל תסתכל במראה החיצוני, אלא תרומם את המבט למעלה, אל המקור הרוחני, כמו הלבנה ש"לא לה יש אור משלה" אלא מקבלת אותו מלמעלה.
הרבי קושר זאת גם לבניית בית המקדש שנבנה על ידי שלמה המלך, אך היה "בית ה'" לכל דבר, מפני שיסודו בא מלמעלה. וכשם שבית המקדש השלישי יהיה נצחי מפני שייבנה על ידי הקב"ה עצמו, כך גם בית יהודי אמיתי נבנה על יסודות נצחיים כשבוחרים נכון. וזה בגלל שה' רוצה, הסיבה האמיתית לזיווג. וכשמתבוננים בשורש של התכונות זה גם מעורר אהבה אמיתית.
ההדרכה, אם כן, ברורה: בחיפוש זוגיות , "שא נא עיניך". אל תסתפקו במראה הראשוני. הביטו לשורש, לחינוך, לערכים ולמקור המעלות, כי שם טמון סוד ההצלחה של השידוך.
הניתוחים הפלסטיים הפופולריים אצל ילדים בקיץ
