עומס שיא בנתב"ג: מחר צפויים לעבור 78 אלף נוסעים ביום אחד

צילום: דוברות רש"ת

מאז מבצע "עם כלביא" לא נראה דבר כזה. יוון, ארה"ב ואיחוד האמירויות מובילות ברשימת היעדים. רגב: "חוסן לאומי שהמדינה משרה גם בשעת חירום"

מחר – יום חמישי הקרוב (7.8) יסמן שיא חדש בתנועת הנוסעים בנמל התעופה בן גוריון מאז מבצע "עם כלביא", עם כ78 אלף נוסעים הצפויים לעבור בכ470 טיסות בינלאומיות, כך נמסר מדוברות רשות שדות התעופה.
המספרים הגבוהים מגיעים כחלק מהמגמה של קיץ סוער בנתב"ג: במהלך חודש אוגוסט כולו צפויים לעבור בשדה כ2.1 מיליון נוסעים בטיסות בינלאומיות, מה שהופך את החודש הנוכחי לעמוס ביותר מאז תחילת מלחמת חרבות ברזל.

היעדים המובילים בקרב הנוסעים הם יוון, קפריסין, איחוד האמירויות, ארצות הברית ואיטליה.

שרת התחבורה תא"ל (מיל') מירי רגב מסרה בתגובה לנתונים: “התחבורה האווירית בישראל חוזרת בעוצמה וזהו סימן מובהק לחוסן הלאומי ולביטחון שהמדינה משרה גם בשעת חירום. רשות שדות התעופה פועלת סביב השעון כדי לתת מענה איכותי לעומסים, ואנחנו נמשיך לחזק את התשתיות ולשפר את השירות לציבור.”

היערכות נתב”ג לקיץ: פתיחת טרמינל 1, מתחם בידוק חדש, ושדרוג השירות לנוסעים נעזרים

במענה לגידול בתנועת הנוסעים, פתחה רשות שדות התעופה מחדש את טרמינל 1 לטיסות בינלאומיות ופנים ארציות. בשלב זה פועלות ממנו חברות אל על, ארקיע וישראייר, ובהמשך צפויה לפעול ממנו גם חברת וויז אייר וחברות נוספות. במהלך אוגוסט צפויים לעבור בטרמינל 1 כ140,000 נוסעים בכ800 טיסות. חנויות דיוטי פרי, מסעדות ובתי קפה חזרו לפעול במתחם, כולל חנות צעצועים חדשה.
בטרמינל 3 נפתח לאחרונה מתחם בידוק חדש, מתחם G בקומת הקרקע. המתחם כולל 26 עמדות צ’ק אין, מערכות בידוק ביטחוני מתקדמות ושירותי משלוח מזוודות, ומעניק גמישות תפעולית בדומה לטרמינלים מובילים באירופה. עלות ההקמה: כ50 מיליון ש"ח.
מנכ”ל משרד התחבורה, משה בן זקן, אמר בהתייחסות למהלכים: “אנחנו רואים את נתב״ג לא רק כשדה תעופה אלא כתשתית לאומית קריטית. ההשקעה במתקנים, בשירותים ובטכנולוגיה מייצרת חווית נוסע אחרת, טובה יותר. זהו חלק ממדיניות כוללת של משרד התחבורה לשיפור השירות לאזרח, בכל תחום תחבורתי: אווירי, יבשתי וימי".

טרקלין חדש ומתקדם לנוסעים נעזרים, שירות אישי ומרוכז

לראשונה, נחנך בטרמינל 3 טרקלין ייעודי חדש לנוסעים נעזרים, המאחד את כלל שירותי הסיוע לנוסעים בעלי צרכים מיוחדים של כל חברות התעופה בנקודת שירות אחת, מרווחת ומותאמת.
בטרקלין החדש ניתנים כלל שירותי הליווי לנוסע היוצא, החל מהבידוק הביטחוני, דרך הצ’ק אין ועד לשילוח הכבודה. המהלך נועד לשפר את חוויית השירות, לקצר תהליכים ולשפר את תנאי ההמתנה והליווי לנוסעים הזקוקים לכך. מדובר בשדרוג משמעותי לשירות עבור האוכלוסיות הזקוקות לסיוע אישי  ומשקף את המחויבות של רשות שדות התעופה להנגשה מלאה.

המלצות לנוסעים: כך תעברו את נתב"ג בלי עיכובים

  • בצעו צ’ק אין מהבית, כולל הנפקת כרטיס עלייה למטוס
  • הגיעו לנתב”ג 3 שעות בלבד לפני ההמראה
  • בידקו מראש את מספר הטרמינל והקומה ממנה יוצאת טיסתכם
  • נוסעים עם כבודת יד בלבד, אשר ביצעו צ’ק אין מראש, יכולים לגשת ישירות לאזור W בטרמינל 1 או 3 ללא צורך בדלפקים
  • אנשי מילואים וכוחות ביטחון, ודאו שלא נותרו בתיקים נשק או תחמושת
  • חניוני טווח ארוך זמינים לנוסעים, עם שירות הסעות חינם לכלל הטרמינלים

הבשורה לאמהות בדיוק בסוף שבוע ההנקה: לניאדו השיק פורום חדשני

צילום: דוברות רש"ת
צילום: דוברות רש"ת
צילום: דוברות רש"ת
צילום: דוברות רש"ת
צילום: דוברות רש"ת
צילום: דוברות רש"ת

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אהבתם את הכתבה? שתפו...

מה חדש?

תפריט נגישות