נערכים לבוקר: סגירת כבישים ואזהרות – הודעה משותפת לצה"ל ולמשטרה

סגירת כביש על ידי הצבא. צילום: אודי דוד בן דוד

נערכים לבוקר: סגירת כבישים ואזהרות – הודעה משותפת לצה"ל ולמשטרה

סגירת כביש על ידי הצבא. צילום: אודי דוד בן דוד
סגירת כבישים ואזהרות על ידי הצבא. צילום: אודי דוד בן דוד

כשברקע ההתראות הרבות עם לפחות 50 כוונות של מחבלים לפי המידע המצוי בשירותי הביטחון לנסות להוציא פיגועי ראווה מחר, ה 7/10 למניינם, צה"ל והמשטרה נערכים בכוחות מתוגברים במטרה לשמור על הסדר הציבורי ולהבטיח את זרימת התנועה בצורה חלקה. כוחות הביטחון יפעלו בפריסה רחבה במוקדי הכינוס המרכזיים, שם צפויים להתרכז משתתפים רבים, וכן בצירים העיקריים המובילים לאותם מוקדים. תכנון זה כולל תגבור של אמצעים טכנולוגיים ונוכחות מוגברת של כוחות בשטח, שמטרתם להבטיח תנועה זורמת ולמנוע עומסי תנועה כבדים שעלולים להיווצר עקב האירועים.

בנוסף, יינתנו הנחיות לציבור שיכללו דרכים חלופיות והוראות ברורות, כדי להקל על הנהגים ולצמצם הפרעות בתנועה. כחלק מההיערכות, מספר צירים מרכזיים ייסגרו לתנועה באופן זמני, במטרה לאפשר את קיום האירועים ללא תקלות ולשמור על ביטחון המשתתפים והנוכחים. כל זאת יבוצע לקראת אירועי הזיכרון שיתקיימו מחר, 07.10.2024, בצפון הנגב ובעוטף עזה.

היערכות הכוחות כוללת נוכחות משמעותית בצירי תנועה מרכזיים, כמו כביש 232, צומת תל גמה, אזור אופקים, שדרות, חניון רעים ועוד. כל זאת, מתוך מטרה להבטיח את שלומם של המשתתפים ולמנוע עומסי תנועה כבדים באזורים הקריטיים.

סגירת כבישים ואזהרות: שמירה על הסדר הציבורי וזרימת התנועה

במסגרת ההיערכות לאירועים הצפויים, המשטרה קוראת לציבור הנהגים שאינם משתתפים בטקסים להישמע להנחיות ולנסוע בצירים חלופיים. הכבישים באזור יעמדו בעומס גדול בשל הגעת משתתפי האירועים, וכדי להקל על העומס הציבור נקרא שלא לחצות כבישים חסומים ולא לנוע בדרכים לא מסומנות או שבילים לא מוכרים. בכך, תתאפשר זרימה תקינה של התנועה למוקדי האירועים ולמנוע מצבי סיכון מיותרים.

בנוסף, על מנת לשמור על ביטחון הנהגים, קיים איסור מוחלט לחצות גדרות, לנוע בדרכי עפר לא מסומנות ולהיכנס למקומות מגודרים ומשולטים. צעדים אלה ננקטים במטרה למנוע תאונות מיותרות ולהבטיח את שלום הציבור.

התמודדות עם חפצים חשודים

אחת הסכנות העיקריות באזורים הללו, היא האפשרות של חפצים חשודים, לרבות פריטי אמל"ח שנותרו בשטח. המשטרה מדגישה את החשיבות שבהתרחקות מחפצים חשודים ולהזעיק את כוחות הביטחון במקרה של זיהוי כזה. ההנחיה היא לא לגעת בחפצים ולא לגשת אליהם מקרוב, אלא להודיע מיד למוקד 100 של המשטרה, אשר תשלח צוות חבלנים לטיפול מיידי.

חבלני משטרת ישראל מיומנים בטיפול באירועים מסוג זה ומסוגלים לפעול במהירות ובמקצועיות על מנת לנטרל כל איום אפשרי. הציבור מתבקש להימנע מהתקרבות מיותרת ולשמור על כללי הזהירות.

הנחיות לשעת חירום: כיצד לפעול במצבי איום

בצד החשש מעומסי תנועה וחפצים חשודים, חשוב לזכור כי תושבי האזור נמצאים בקרבת אזור עימות ועליהם להיות מוכנים לכל תרחיש. פיקוד העורף מזכיר לציבור כי זמן ההתגוננות במרחב עוטף עזה הינו 15 שניות. במקרה של אזעקת צבע אדום, יש לפעול בהתאם להנחיות פיקוד העורף ולהגיע למרחב מוגן תקני במהירות האפשרית.

אם אינכם קרובים למרחב מוגן, והאזעקה תפסה אתכם במהלך נסיעה ברכב, ההמלצה היא לעצור בצד הדרך, לצאת מהרכב, לשכב על הקרקע ולהגן על הראש עם הידיים. במידה והנכם נמצאים באזור הומה אדם, יש להישאר ישובים ולהגן על הראש עם הידיים כדי להימנע מפגיעות אפשריות מדוחק או נפילות.

בנוסף, מומלץ להוריד את יישומון פיקוד העורף אשר מספק התרעות בזמן אמת ומאפשר להישאר מעודכנים גם במקומות פתוחים או ללא גישה לרדיו או טלוויזיה.

חשיבות ההיערכות והקשבה להנחיות

היערכות נכונה והתנהלות זהירה הן המפתח לשמירה על ביטחון הציבור במהלך אירועי הזיכרון. המשטרה וצה"ל מדגישים את החשיבות בהישמעות להנחיותיהם של השוטרים, החיילים וכוחות הסדר. שיתוף הפעולה של הציבור הוא מרכיב קריטי בהצלחת האירועים ושמירה על ביטחון כלל המשתתפים.

בהודעה משותפת שפורסמה נמסר: "אנו קוראים לציבור להישמע להנחיות השוטרים, החיילים וכוחות הביטחון, לשמור על הסדר במקום ולפעול לפי הוראות החוק".

האירועים שיתקיימו מחר מהווים הזדמנות לציבור להשתתף בטקסים משמעותיים לזכר הנופלים, אך לצד זאת, נדרשת אחריות אישית והקפדה על כללי הבטיחות.

זעזוע במסיבת טבע: קטין בן 17 סומם והפך לקורבן לתקיפה  – המשפטן חדשות המשפט של ישראל

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אהבתם את הכתבה? שתפו...

מה חדש?

דילוג לתוכן