16,000 דירות חדשות בדרך: המהפכה הבאה של ראשון לציון יוצאת לדרך

אושרה תכנית להתחדשות עירונית בראשון לציון: תוספת של עד 16,000 יחידות דיור חדשות

הוועדה המחוזית לתכנון ובניה מחוז מרכז, בראשות עו"ד מיכה גדרון, אישרה להפקדה את תכנית ההתחדשות העירונית בראשון לציון, שגובשה על ידי הרשות הממשלתית להתחדשות עירונית והוועדה המקומית לתכנון ובניה בעיר. התכנית, החלה על כלל שטחי העיר, נועדה לחזק מבנים ישנים מפני רעידות אדמה ולאפשר התחדשות הדרגתית של המרקם הבנוי בעיר.

התכנית מתקדמת במסגרת סעיף 23 לתמ"א 38, וקובעת מנגנונים לחיזוק ותוספות בניה, או להריסה ובניה מחדש של מבנים ישנים. פוטנציאל הבניה במסגרת התכנית הוא תוספת של כ-16,000 יחידות דיור במימוש מלא, או כ-4,800 יחידות דיור במימוש חלקי (30% מהפוטנציאל), בהתאם למלאי שטחי הציבור הקיימים.

במסגרת התכנית, תתווסף חזית פעילה במבנים הכוללת שטחי מסחר ושטחי ציבור, מה שיתרום לפיתוח אורבני מאוזן ומשופר בראשון לציון.

הצהרות המומחים

אלעזר במברגר, מנכ"ל הרשות הממשלתית להתחדשות עירונית, ציין כי: " אישור התכנית שתחליף את תמ"א 38 בראשון לציון שתוכננה בשיתוף פעולה עם העירייה מאפשרת לאלפי תושבי העיר ביותר מ8,000 יחידות דיור ישנות בעיר להתחדש וליהנות מפתרונות חיזוק מיגון בפני רעידות אדמה ואיומים ביטחוניים. יחד עם הבשורה האישית לדיירים אלה, התכנית גם תביא לתוספת של עד 15,000 יחידות דיור חדשות לעיר ולתוספת של שטחי מסחר ותעסוקה, מבני ציבור ושטחים ירוקים לטובת כלל תושבי העיר והסביבה".

טלילה הראל, מתכננת מחוז מרכז במינהל התכנון, הוסיפה כי "העיר ראשון לציון נמצאת בתנופת פיתוח ומקודמות בה תכניות להתחדשות עירונית רבות. תכנית זו היא נדבך נוסף במתן מענה לצרכי ההתחדשות של המרקם הוותיק של העיר".

תרומה משמעותית לעיר ולסביבה
אישור התכנית מסמן שינוי משמעותי במפת הדיור בראשון לציון ומציע פתרונות חיזוק והתחדשות עירונית רחבי היקף. התוספת הצפויה של אלפי יחידות דיור חדשות לצד שטחי מסחר ומבני ציבור תחזק את התשתיות העירוניות ותשפר את איכות החיים של תושבי העיר והסביבה.

חשיפה: הוועדה הסודית בבג"ץ שמטרתה לשנות את חוקי השפה בבתי המשפט

מצ"ב הדמיה מותרת לשימוש, קרדיט: HQ אדריכלים

תגובה אחת

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אהבתם את הכתבה? שתפו...

מה חדש?

דילוג לתוכן