11 חודשים מתחילת המלחמה מענק חדש מביטוח לאומי: 2,547 -4,047 ש"ח

מענק לכל יום - אילוסטרציה, שטרות כסף. צילום: אודי דוד בן דוד

לקראת יום השנה הראשון לטבח הנורא שהתרחש ב-7 באוקטובר 2023, שהיווה את תחילתה של מלחמת 'חרבות ברזל'

ביטוח הלאומי הודיע על תוכנית מענקים מקיפה לסיוע למשפחות השכולות מקרב אזרחי ישראל. תוכנית זו כוללת מגוון תחומים, החל מהשתתפות במימון הוצאות האזכרה, דרך סיוע בהסעות לבתי העלמין ועד עזרה בפן הרגשי והנפשי

השתתפות בהוצאות האזכרה

הביטוח הלאומי הודיע כי הורים שכולים ובני זוג של חללים יהיו זכאים להשתתפות במימון הוצאות האזכרה. הסיוע הכספי יועבר אוטומטית לחשבונות הבנק של המשפחות בחודש הפטירה הלועזי, וסכום מענק הסיוע יעמוד על 1,047 ש"ח. במקרה של הורים גרושים, כל הורה יקבל את הסיוע בנפרד. במקרים בהם לא נותרו לחלל הורים חיים, הסיוע יועבר לאחד מהאחים השכולים בהסכמת המשפחה. אם אין לחלל בן או בת זוג, המענק ישולם לאחד מהיתומים בהסכמת המשפחה.

בנוסף, הביטוח הלאומי יעביר למשפחות סכום של 1,500 ש"ח באופן אוטומטי לטובת מימון הסעות לבתי העלמין, לפי בקשת המשפחה. השנה, סכום זה יכלול גם את הסיוע עבור החודש ה-11 מאז הפטירה וגם עבור יום השנה עצמו. זכאות זו תועבר באופן קבוע בכל שנה למשפחות השכולות.

סיוע נפשי

הביטוח הלאומי מודע למורכבות הרגשית של הימים הללו. במהלך חודש אוקטובר, יידע הביטוח הלאומי את המשפחות כי קו הסיוע של נט"ל יהיה זמין עבורן 24 שעות ביממה (למעט יום כיפור) לטובת תמיכה נפשית. הסיוע יכול להיות חד-פעמי או כסדרת טיפולים ממושכת יותר, בהתאם לצורכי המשפחות.

 זיכרון החללים

במקביל, הביטוח הלאומי ממשיך לעדכן את אתר הזיכרון 'לעד', המנציח את סיפור חייהם ומותם של הנרצחים במתקפה ומציין את מקום קבורתם. באמצעות האתר ניתן להנפיק תווית זיכרון אישית המותאמת להדבקה על נר נשמה, כמו גם להדליק נר זיכרון באופן מקוון ולשתף ברשתות החברתיות.

בנוסף, הביטוח הלאומי פועל לחקיקת שמות כל חללי פעולות האיבה שנפלו מה-7 באוקטובר ועד היום על גבי האנדרטה הממלכתית בהר הרצל.

תמיכה מתמשכת

ביטוח לאומי גם יארגן בתקופה זו מפגשי זום וביקורי בית של אגף השיקום עבור משפחות המעוניינות בכך. שירות זה ילווה את המשפחות בזמן הקשה והמאתגר הזה.

שר העבודה, יואב בן צור, ציין בהקשר זה: "מדינת ישראל נמצאת בעיצומה של מלחמה קשה וכואבת, וגובה מחיר ואבדות אישיות ולאומיות כואבות במיוחד. לקראת יום השנה ל-7 באוקטובר אנו מנסים לעשות ככל הניתן כדי לסייע, לתמוך ולחבק את המשפחות השכולות. הביטוח הלאומי ימשיך ללוות ולעזור למשפחות הן בפן הכלכלי והן בפן הנפשי מעתה ואילך בתקווה שנצליח לעזור, ולו במעט, להתמודד עם החלל העצום שהשאירו האובדן של היקרים מכל."

ממלא מקום מנכ"ל הביטוח הלאומי, צביקה כהן, הוסיף: "אנו מתקרבים בצעדי ענק לציון יום השנה הראשון של טבח ה-7 באוקטובר ותחילת 'מלחמת חרבות ברזל', בזמן שאנו עדיין נמצאים בעיצומה של לחימה וממשיכים, לצערנו, לגבות מחיר אישי ולאומי קשה מנשוא. עובדי ביטוח לאומי, שחלקם גם איבדו את יקיריהם בשבת השחורה ובמהלך המלחמה, רואים בעשייתם ובליווי המשפחות שליחות ציבורית, ערכית ואנושית שאין שני לה. אנו מבקשים לחזק את ידי המשפחות ולהביא לידיעתם את הזכויות שעשויות לסייע, ולו במעט בהתמודדות הקשה מכל."

בימים הקרובים יפורסם אוגדן זכויות מקיף למשפחות השכולות, הכולל את כל הזכויות וההטבות להן הן זכאיות מכלל משרדי וארגוני השירות הציבורי. האוגדן יופץ הן באופן פיזי והן באופן דיגיטלי לכל המשפחות השכולות, כדי לוודא שהן מודעות לכל הזכויות והתמיכות הזמינות להן.

האמת הכואבת: האם עיכוב אמריקאי מנע את הצלת החטופים ברפיח?

מענק לכל יום - אילוסטרציה, שטרות כסף. צילום: אודי דוד בן דוד
אילוסטרציה, שטרות כסף. צילום: אודי דוד בן דוד

10 תגובות

  1. כולם זקוקים לפיצוי כל המדינה אני חושב יש מה לעשות בו הכסף שמקבלים מאמריקה לא רק על חידושים לשים גם להמוןן נזקקים מגיע חוץ מאלה שגרים בקיסריה

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אהבתם את הכתבה? שתפו...

מה חדש?

דילוג לתוכן