פרסום בגוגל: איך ניהול קמפיינים עובד

היום, יותר מתמיד, כל בעל עסק יודע שהוא צריך להשקיע בשווק באינטרנט. אם בעבר, היינו יכולים לפתוח חנות, ורק מי שמגיע לרחוב בו החנות נמצאת הי יכול לקנות מאיתנו, הרי שכיום השוק נעשה גלובלי. ובלחיצת כפתור אחד מאות אלפי לקוחות פוטנציאלים יכולים לבקר בחנות הווירטואלית שלך. אפשר להניח שחלק מאותם מבקרים גם ימצאו מוצרים שיכולים להתאים להם ולעניין אותם, כך שהעסק שלכם יכול להרוויח, ובגדול.

בשביל מה אני צריך קמפיין דיגיטלי?

המטרה של קמפיין דיגיטלי, היא להביא לך לקוחות נוספים, ולהגדיל את הרווחים של העסק שלך. הדרך לכך היא על ידי שהקמפיין מפעיל פרסום בגוגל בצורות שנות על מנת לגרום לתנועה (טראפיק) של לקוחות פוטנציאלים לתוך האתר שלך. התכלית של תנועה זו היא כמובן שצריכה להיות מתורגמת (המרה) למעשים. כמו שבעל חנות בגדים ברחוב המרכזי בתל אביב לא מסתפק בכך שביקרו 1000 אנשים בחנות שלו ביום, אם בסופו של דבר קנו ממנו רק 2 זוגות מכנסיים, שהרווח שלהם הוא פחות מהמחיר שהוא משלם למוכרות. כך גם בסופו של דבר, מטרת הפרסום בגוגל היא לא רק להביא לתנועה של לקוחות לתוך האתר שלך, אלא לגרום להם לעשות תנועה מעשית כלשהי (הנקראת: המרה, Conversion) שתקדם את המכירות שלך, כגון יצירת קשר טלפוני, השארת פרטים להתקשרות, וכמובן קניה בפועל של מוצרים מהאתר שלך. נניח שיש לך אתר באינטרנט שמוכר שעונים. מקדם האתרים מנהל קמפיין דיגיטלי מצליח, וכ10000 איש ביום נכנסו לתוך האתר שלך, מדובר על אנשים שחיפשו לקנות שעונים או מוצרים דומים. בסופו של יום, 10% מהם השאירו פרטים, כלומר 1000 איש, שיצרת איתם קשר והצלחת למכור למחצית מהם שעונים, ומלבדם התבצעו עוד כ500 מכירות ביום – כלומר הקמפיין הדיגיטלי גרם לך תנועה של 10 אלף כניסות, ומתוכם ל1000 מכירות של שעונים חדשים (כלומר יחס ההמרה הוא 1\10).

איך עובד הפרסום בגוגל?

בעיקרון זה די פשוט:  שאתה מחפש משהו וכותב מילות מפתח או שאילתות, כמו "שעון שוויצרי", או "איפה קונים שעון שוויצרי איכותי" – מיד קופצים לנו כמה אפשרויות של אתרים שגוגל מבין שבהם אני יוכל לקבל את המענה שאותו אני מחפש. נוכל לשים לב שיש שני סוגים של תוצאות: בחלק העליון מוצגות "מודעות" או "תוכן שיווקי", שהם בעצם מודעות פרסום בגוגל אדוורס, זה המקום שלך לפרסם בעצם את האתר שלך, ולהתחיל להניע לקוחות פוטנציאלים לאתר שלך. הפרסום בגוגל אדוורס עובד על פי קליק (PPC – pay Per Click) . כלומר שאתה משלם לגוגל (לדוגמא חצי שקל) בכל פעם שמישהו לוחץ על המודע שפרסמת. אתה יכול לקבוע מראש כמה כסף אתה מוכן לשלם מדי יום\שבוע, וכן לקבוע את מילות המפתח, שכשלקוח פוטנציאלי שלך יקליד ויחפש אותם – המודעה שלך תופיע מולו. אנשים שמומחים לתחום, יודעים איך לבחור את המילים הנכונות, ולפרסם בשעות הנכונות, ולהשתמש בתקציב בצורה נכונה, באופן שיוביל לתנועה גדולה של לקוחות לאתר שלך, שבסופו של יום יתורגם לרכישות והגדלת הרווח שלך מהעסק, וזה העיקר.

אהבתם את הכתבה? שתפו...

מה חדש?

דילוג לתוכן