אם לא די בפקק העצום בנמלי ישראל, בעיכובים בפריקת אוניות, בקנסות בהיקף עשרות/מאות מיליוני דולר לחברות הסחר הימי, המחכירות אוניות שמגיעות לארץ, והנה 'עז' חדשה נחתה על ראש יבואני התבואות: השבתת קו הרכבת: חיפה – בני ברק.
במה מדובר? בבני ברק יש ממגורה גדולה (אסם/מחסן גדול לתבואות) של כ- 45,000 טון לאחסון גרעיני חיטה. כושר הקבלה: כ- 2,000 טון חיטה ביום, שמגיעים בקרונות רכבת מנמל חיפה, 55 – 52 קרונות רכבת ביום.
מאז אחרי פסח, מיובאת לארץ מאסה עצומה של חיטה מהעולם, כי חיטה שנקצרת לפני פסח: אינה כשרה.
בנמל חיפה עוגנות אוניות ועליהן קרוב ל- 200 אלף טון חיטה. חלק מהחיטה שייכת לטחנות קמח / יבואנים דרומיים, שנאלצים להביא בלית ברירה אוניות לחיפה, בגלל אי יעילות נמל אשדוד.
השבתת הרכבת בעת הזו – קטסטרופה. אין בישראל אפילו מלאי מספק פנוי של משאיות להובלה.
בשעות הבוקר שוגר מטעם עו"ד דקל ברוקמן, מזכיר איגוד יבואני התבואות, מכתב בענין למנכ"ל רכבת ישראל ולמנכ"ל משרד התחבורה.