שנת 2020 הביאה עימה שורה ארוכה של סדרות שריתקו אותנו למסך בפלטפורמות הסטרימינג השונות, הזמן הממושך בבית והתוכן האיכותי שמייצרות הפלטפורמות השונות דוגמת נטפליקס ודיסני הולידו קהל מעריצים נלהב של סדרות שונות, דבר שהתבטא גם ברכישות של מוצרים המקושרים לסדרות השונות.
ב-eBay לקחו את הנושא צעד אחד קדימה ובחנו כיצד השקה של סדרות שונות השפיעו על רכישה של המוצרים הללו במרקט פלייס של החברה.
בכל אחת מהסדרות, נבחן חודש ההשקה של סדרה והחודשיים העוקבים לאחריו בהשוואה לחודשים המקבילים בשנה הקודמת.
איליה קרטוב, מנכ"ל איביי לשווקים מתפתחים: "בתקופה בה רובנו נמצאים בבתים, אנו באייבי מזהים שינויים משמעותיים בהרגלי הצריכה בכל רחבי העולם, אחד מהשינויים האלו נוגע גם להרגלי צריכת התוכן שלנו.
רבים מאיתנו מבלים באופן טבעי שעות רבות יותר מול הטלוויזיה בדגש על פלטפורמות הסטרימינג השונות שמציעות תוכן איכותי נרחב. התוצאה היא יצירה של גיבורי תרבות חדשים בדמות גיבורי וגיבורות הסדרות השונות.
רצינו לבחון באייבי כיצד עוד מתבטא החיבור המיוחד לגיבורים ולגיבורות הללו מעבר לצפייה בסדרות, ואכן, נוכחנו לדעת כי הצופים האדוקים מחפשים לרכוש מוצרים הקשורים באופן ישיר או עקיף לתכנים אותם אנו צורכים על המסך, תופעה שאני מעריך שרק תלך ותגדל עם הגידול בתכנים איכותיים ובפלטפורמות צפייה שונות.
הסדרה The Queen's Gambit – גמביט המלכה: גמביט המלכה הפכה לנושא שיחה משמעותי במהלך דצמבר 2020, הצלחתה של הסדרה הולידה עלייה של 130% ברכישת לוחות שחמט ובמקביל גם עלייה ברכישות של פרטי אופנה משנות ה-60 שהוצגו בסדרה ביניהם שעון בולווה וצעיפי משי.
ומה בישראל? הטרנד לא פסח גם על ישראל בה נרשמה עלייה של 58% ברכישת לוחות שחמט, עלייה של 29% ברכישת שעוני בולווה ועלייה של 36% ברכישת פרטי לבוש משנות ה-60.