קונים לשבועות? רשות הצרכן מצאה פערים של עשרות שקלים בין הסלים

- איפה כדאי לקנות? בדיקת מחירים של הרשות להגנת הצרכן מגלה פערים של עשרות אחוזים בין סלים ברשתות השיווק

סקירת הרשות להגנת הצרכן לקראת חג השבועות מגלה: גם בלי לעזוב את הרשת המועדפת – אפשר לחסוך עשרות אחוזים. ברמי לוי הסל הזול ביותר, במעיין 2000 – היקר ביותר

לקראת חג השבועות, הרשות להגנת הצרכן ולסחר הוגן מפרסמת סקירה מקיפה של השוואת מחירים בין סלי קניות במרכולים ברחבי הארץ – והתוצאה ברורה: צרכנים שמוכנים לוותר על מותגים מוכרים, עשויים לחסוך עשרות שקלים בכל קנייה.

הסקירה, שבוצעה בין התאריכים 12-15 במאי, בדקה מחירים בעשר רשתות שיווק גדולות, תוך השוואה בין סלי מוצרים מובילים למוצרים תחליפיים זולים יותר באותן קטגוריות.

הפער בין הסלים: עד 20% באותם מוצרים בדיוק

מהבדיקה עולה כי סל המותגים המובילים היקר ביותר נמצא ברשת מעיין 2000 ועמד על 312.3 שקלים. לעומת זאת, אותו סל בדיוק נמכר ברמי לוי במחיר של 259.5 שקלים – פער של כ-20%.

גם כשבוחנים את סל המותגים התחליפיים בלבד – כלומר מוצרים דומים אך פחות מוכרים – הפערים לא מבוטלים. מעיין 2000 שוב בראש רשימת המחירים עם סל בעלות של 252.5 שקלים, בעוד ברשת יוחננוף אותו סל נמכר ב-218.2 שקלים – פער של 16%.

השוואת הסלים כוללת דגימת עשרות מחירים של מוצרי צריכה מובילים לרגל חג השבועות ב 10 רשתות קמעונאות גדולות בישראל, ובפרט רשתות בעלות פריסה ארצית שהכילו את כלל המותגים המובילים שנבדקו. במקביל, נדגם סל תחליפי המורכב ממוצרים תחליפיים, זהים או דומים מאוד במאפייניהם, שמחירם זול יותר לעומת המוצרים המובילים הממותגים.

מוצרים מובילים מול מוצרים תחלפיים

הפחתת יוקר המחייה היא פעולה חשובה ורצויה. ניתן לחשוב על יוקר המחיה כמושפע משני גורמים עיקריים, צד ההיצע הנוגע לתחרות, הסרת חסמים וכדומה. והצד השני הוא הצד של התנהגות ורגולציה צרכנית. כאשר אנחנו מתבוננים על התנהגות של הצרכן הישראלי בנוגע למוצרים הנמכרים בסופר (מזון, מוצרי ניקיון והגיינה) אנחנו רואים התנהגות צרכנית שמסייעת מאוד להעצים את כוח השוק של החברות והיבואנים המרכזיים. כלל ההוצאה למוצרים אלו למשק בית, עומדת בממוצע על  כ-20% (3,300 ₪).

למה אנחנו ממשיכים לבחור במותגים?

לפי הרשות, הסיבה המרכזית להוצאה הגבוהה היא הרגלי הצריכה של הישראלים: הצרכנים הישראלים מאוד אוהבים מותגים, רגילים ללכת למדף ובאופן אוטומטי להשיט יד ולקחת את המותג המוכר. רגע לפני הבחירה האוטומטית במוצר המוכר, היה אפשר לגלות שקיימים הרבה מאוד מוצרים בשוק הנמכרים במחיר זול יותר בעשרות אחוזים. ניתן לחשוב על ההפרש הזה כפרמיה של עשרות אחוזים שמשלם הצרכן הישראלי בשל חיבתו למותגים.

ד"ר דליה שיליאן, הכלכלנית הראשית ברשות להגנת הצרכן ולסחר הוגן:

"בסקירה הנוכחית אנו מציעים לצרכנים כלים מעשיים לצמצום ההוצאה לחג השבועות הבא עלינו לטובה. הפערים בין מותגים מובילים למוצרים תחליפיים מגיעים לעשרות אחוזים – זהו כסף שנמצא ממש על המדף. צרכנים שמוכנים לוותר על המותג המוכר, יכולים לחסוך סכומים משמעותיים בכל קנייה. אנחנו לא קוראים לוותר על איכות – אלא לבדוק, להשוות ולבחור בחוכמה. פעמים רבות, המוצר התחליפי כמעט זהה למותג, רק יותר משתלם. צרכנות נבונה מתחילה בבחירה מודעת, לא כל מה שיקר – טוב יותר. ההבדל במחיר לפעמים לא מצדיק את הפער."

הרשימה המלאה של המוצרים שנבדקו

מוצרים ארוזים (מותגים מובילים) שנדגמו:

  • גבינה בולגרית 24%, 250 גרם (תנובה/פיראוס)
  • גבינה צהובה פרוסה 28%, 400 גרם (תנובה/ עמק)
  • גבינה צהובה פתיתים 28%, 500 גרם (תנובה / עמק)
  • גבינת שמנת 25%, 225 גרם (תנובה / נפוליאון)
  • קרם מסקרפונה 28%, 250 גרם (גד)
  • גבינת מוצרלה פתיתים 22%, 300 גרם (גד)
  • כדור מוצרלה טרייה 18%, 100 גרם (גד)
  • כדורי בייבי מוצרלה 18%, 150 גרם (גד)
  • יוגורט פרוביוטי 1.7%, שמונה יחידות של 150 גרם (שטראוס/ דנונה)
  • יוגורט פרוביוטי 3%, שמונה יחידות של 150 גרם (שטראוס/ דנונה)
  • שמנת לבישול 15%, 250 מ"ל (תנובה / השף הלבן)
  • שמנת מתוקה 32%, 250 מ"ל (תנובה / השף הלבן)
  • בצק עלים קפוא, 1 ק"ג (תנובה / מעדנות)
  • בצק פילו קפוא, 500 גרם (שלושת האופים)

מוצרים ארוזים תחליפיים שנדגמו:

  • בצק עלים 1 ק"ג (שחף)
  • בצק עלים 1 ק"ג (ינון)
  • בצק עלים 1 ק"ג (ציפור השרון)
  • בצק עלים 1 ק"ג ( – Bakery מותג פרטי של שופרסל)
  • בצק פילו דק 450 גרם (תומר)
  • בצק פילו 500 גרם (מעדנות)
  • בצק פילו 500 גרם (- Bakery מותג פרטי של שופרסל (
  • בצק פילו 500 גרם, כשרות מחפוד (זוגלובק)
  • בצק פילו 500 גרם (שחף)
  • כדור מוצרלה 100 גרם (קאסה איטליה)
  • כדור מוצרלה 100 גרם (זוקר)
  • בייבי מוצרלה 150 גרם (קאסה איטליה)
  • בייבי מוצרלה 200 גרם (יורו צ'יז)
  • גבינת מוצרלה מגורדת 200 גרם (יורו צ'יז)
  • גבינת מוצרלה מגורדת 300 גרם (רמי לוי)
  • יוגורט ביו 1.5%, שמיניה*150 גרם (תנובה)
  • יוגורט ביו 3%, שמיניה 8*150 גרם (תנובה)
  • גבינת גאודה מגורדת 27% , 500 גרם (יורו צ'יז)
  • גבינת גאודה פרוסות 28%, 400 גרם (יורו צ'יז)
  • גבינת מסקרפונה 38%, 250 מ"ל (תנובה/ השף הלבן)
  • מסקרפונה יורו 42% 250 גרם (יורו צ'יז)
  • שמנת לבישול 15% (יטבתה/ שטראוס)
  • גבינת שמנת 25%, 225 גרם (משק יעקבס)
  • גבינת שמנת 22%, 200 גרם (יורו צ'יז)
  • גבינת שמנת 24.5% 200 גרם (ארלה)
  • גאודה צהובה פרוסות 28% 400 גרם (יורו צ'יז)
  • שמנת להקצפה 32% בבקבוק 250 מ"ל (טרה)
  • שמנת מתוקה להקצפה 32% 250 מ"ל (יטבתה)

"פציעות יקרות": כך הוצאו מיליונים מקופת הציבור דרך שחקני כדורגל

- איפה כדאי לקנות? בדיקת מחירים של הרשות להגנת הצרכן מגלה פערים של עשרות אחוזים בין סלים ברשתות השיווק
– איפה כדאי לקנות? בדיקת מחירים של הרשות להגנת הצרכן מגלה פערים של עשרות אחוזים בין סלים ברשתות השיווק

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אהבתם את הכתבה? שתפו...

מה חדש?

תפריט נגישות