תקנה חדשה נכנסה לתוקף בכביש 6: במשרד התחבורה מעריכים שהצעד יסייע לצמצום עומסי התנועה ויחסוך לנהגים זמן וכסף
אחרי שנים של תלונות מצד נהגים על עומסים מיותרים בכביש 6 בשני הכיוונים, היום נכנסה לתוקף תקנה חדשה של משרד התחבורה, שמטרתה להקל על הפקקים ולחסוך בעלויות הנסיעה.

התקנה נועדה לשפר את זרימת התנועה, לאחר שהכביש סבל מהאטות משמעותיות בשעות העומס. במשרד התחבורה מציינים כי הצעד החדש צפוי לצמצם את זמני הנסיעה עבור נהגים מסוימים, ובמקביל להביא להפחתת ההוצאות עבור נהגים אחרים.
השינוי מגיע לאחר לחצים מצד הציבור וגורמים מקצועיים, שדרשו פתרונות יעילים יותר לכביש האגרה המרכזי בישראל. כעת, הנהגים יוכלו ליהנות מנסיעה חלקה יותר וחיסכון משמעותי.
כאמור, החל מהיום (שלישי), נכנסה לתוקף התקנה החדשה של משרד התחבורה והבטיחות בדרכים, במסגרתה תינתן הנחה של 50% באגרת הנסיעה לכלי רכב כבדים (מעל 4 טון) הנוסעים בכביש 6 בין השעות 03:00 ל-05:30 לפנות בוקר.

המהלך נועד לעודד את הסטת תנועת המשאיות לשעות בהן הכביש פנוי יחסית, מתוך מטרה להפחית את העומסים הכבדים שנרשמים בשעות השיא, ובעיקר בשעות הבוקר.
רגב: "הפחתת האגרה תעודד הסטת תנועה"
שרת התחבורה והבטיחות בדרכים, תא"ל (במיל') מירי רגב, הסבירה כי: "כביש 6 הוא אחד מעורקי התחבורה החשובים בישראל וציר אורך מרכזי וחיוני המחבר בין המרכז ובין הפריפריה הצפונית והדרומית. הרחבתו תמנע את עומסי התנועה, המונעים מהכביש לפעול בצורה מיטבית, ותאפשר לציבור הנהגים לנסוע בכל המקטעים של הכביש במהירות וברציפות. מבדיקות שערכנו עולה כי הרכב הכבד הוא אחד הגורמים לעומסי התנועה בכביש בשעות השיא, קידמנו את הפחתת האגרה במטרה לעודד הסטה של חלק מנפח התנועה לשעות שבהן הביקוש הוא נמוך."
כדי ליהנות מההנחה, על כלי הרכב הכבד לעבור בשער האגרה הראשון בכביש בשעות שצוינו. מדובר בצעד ראשון מתוך סדרת צעדים שאותם מקדם משרד התחבורה במטרה לשפר את זרימת התנועה ולהפחית את זמני הנסיעה לאורך כביש 6.
הרחבת כביש 6 – פרויקט תשתית לאומי
ההנחה לרכבים הכבדים משתלבת בפרויקט הענק של הרחבת המקטע המרכזי של כביש 6 – בין מחלף קסם למחלף עין תות – באורך כולל של 60 קילומטרים. במסגרת העבודות יתווסף נתיב נסיעה בכל כיוון, יוקם מחלף חדש בבית נחמיה, תשודרג תאורת הכביש, תוסדר מערכת הניקוז ויבוצע שיקום נופי. עלות הפרויקט נאמדת בכ-4 מיליארד שקלים.
העבודות מבוצעות באמצעות חברת חוצה ישראל במתכונת BOT, וצפויות להסתיים במהלך 2028. מדובר במיזם משותף של משרד התחבורה והבטיחות בדרכים, משרד האוצר וחברת חוצה ישראל.
משרד התחבורה: "נחושים להאיץ את הביצוע"
מנכ"ל משרד התחבורה, משה בן-זקן, אמר: "לאחר ששרת התחבורה מירי רגב הוציאה לדרך את פרויקט הרחבת כביש 6 שאותו היא קידמה, אנו מוסיפים תמריץ משמעותי להסטת חלק מנפח התנועה לשעות שבהן הכביש פחות עמוס. נמשיך לפעול להאצת הביצוע של פרויקט ענק זה, במטרה להביא לסיומו המוצלח תוך שלוש שנים.
החשב הכללי במשרד האוצר, יהלי רוטנברג, הוסיף: "ההסכם שנחתם להרחבת כביש 6 צפוי להקל בעתיד על העומס הרב בכביש. לצד תוספת הנתיב, יש חשיבות ליזום פעולות בצד הביקוש הן על ידי עידוד הנסיעה לרכבים רבי תפוסה והן על ידי ויסות נסיעות הרכבים הכבדים שתסיע להקלת הגודש בבקרים, וזאת לצד מאמצים להורדת משאיות ומטענים מהכביש והובלתם ברכבות״.
חוצה ישראל: "קיצור זמני הנסיעה, בשורה של ממש"
מנכ"ל חברת חוצה ישראל, דני שנבך, סיכם: "פרויקט הענק להרחבת כביש 6 הנמצא בעבודות בימים אלו, מהווה בשורה של ממש עבור תושבי ישראל. הפחתת האגרה לרכבים כבדים בשעות הבוקר המוקדמות הינה צעד משלים להרחבת הכביש, שמטרתו לייעל את זרימת התנועה ולצמצם את עומסי התנועה בכביש בשעות השיא. הפרויקט, יאפשר מתן מענה לביקושים הגבוהים לאורך עורק התחבורה המרכזי ויקצר את זמני הנסיעה."
ההחלטה על הפחתת האגרה, התקבלה לאחר בדיקות מעמיקות של נפחי התנועה בכביש, שהעלו כי בין משתמשי הכביש בשעות הבוקר יש שיעור גבוה של רכב כבד, התורם לעומסי התנועה. מטרת המהלך היא לעודד את בעלי ונהגי המשאיות להתחיל את יום העבודה מוקדם יותר, לפני שעות העומס, ועל ידי כך להקל על גודש התנועה.
כביש 6 הוא עורק התחבורה המרכזי במדינת ישראל, ומשמש כ-260 אלף כלי רכב ביממה. הרחבת כביש 6 צפויה להביא להפחתה משמעותית בגודשי התנועה ולעודד שימוש בתחבורה ציבורית ונסיעה שיתופית בכלי הרכב הפרטיים. הרחבת הכביש צפויה להביא בנוסף להתייעלות ולחיסכון בזמן נסיעה יקר, ותאפשר מתן מענה לביקושים הגבוהים לאורך הכביש.
בלי תיאום, בלי טפסים – ועם תוצאות: נציבות תלונות הציבור מגיעה לעיר

AI
18 תגובות
אחחח
חבל שטיפשות היא לא מחלה כואבת
הצעה לא הגיונית בכלל ,אם אני צריך לצאת לעבודה בשעה 6 או 7 למה שאני הצא ב5 בבוקר ולהתעורר ב4בבוקר שבעל הבית ישלם את האגרה גם כך זה מוקר כהוצאה ,? בקיצור מנסים להראות לנו שבאים להקל על הציבור עם רעיונות לא רלוונטיות תחפשו מה באמת יכול להקל על הציבור .
כמה שטויות בכתבה אחת.
אחת התקנה מיועדת רק למשאיות שברובן יוצאות מהצפון למרכז בשעות מוקדמות ולהן בין כה וכה השינוי לא משפיע.
מעבר לכך העומס בכביש 6 לא נגרם בגלל המשאיות כי בכביש זה ברובו יש שלושה נתיבי נסיעה, אלא בגלל עומס כלי הרכב הפרטיים הנובעים מהוספת מחלפים המתחברים לכביש זה. וכך מי שנסע בעבר בדרך חילופית נוסע כעת בכביש 6 מתוך נקודת מוצא שגויה שבכביש אגרה הנסיעה מהירה יותר.
ובקרוב מתוכננים להיבנות עוד מחלפים שיחברו לכביש מעבר להארכתו כך שמותר כלי הרכב שתנוע בכביש רק תגדל ולא תפחת. כך שגם.תוספת הנתיבים לא תפטור את הבעיה.
כאשר יוצא משהו מועיל מהממשלה במיוחד הגברת מירי רגב, תעשי את זה כמו שצריך כי את באמת לא משהו. לא רק לכבוד הבוקר, כי זה רק לטובת המדינה בשביל להכניס עוד כסף שיהיה לכם יותר כספים קואליציוניים כביכול פנויים. תעשי את זה גם לקראת הצהריים שהאזרחים יוכלו להגיע הביתה תוך שעה לכל היותר מקסימום כאשר יוצאים מתל אביב או נתניה רוצים להגיע לאזור אשדוד. אז אני יגיד שעשית משהו מועיל לשתי הצדדים. הרעיונות שלך ממש רחוקים למציאות לטובת האזרחים. להגיע מהר לעבודה בשביל לייצר למדינה כסף, ושתהיו בפרקים שלוש שעות חזרה הביתה ותמלאו כמה שיותר דלק. צביעות מקום ראשון. גברת מירי אני ליכודניק, אבל את לא לטובת האזרחים זה בטוח.
וואו , הפחתה של 50 אחוז בשעות 03:00-05:30 , איזה מבצע ענק, איזה טיפש ייסע בשעות האלה רכב מעל 4 טון בכביש 6 , וישלם מעל ל 100 שקלים לנסיעה כאשר יש כבישים חלופיים חינם וללא פקקים בשעות האלה ? , שייעשו מבצע של הנחה בשעות העומס ולא כאשר אין פקקים באף מקום
מה עם להחזיר כסף לנהגים שעמדו בפקקים בכביש 6. הרי לא מילא את ייעודו. החברה הרוויחה מיליונים,
תסבירו לי איך משאית שעלתה על הכביש ב 05:25 והמשיכה לנסוע בשעות העומס, יכולה לצמצפ פקקים?
מזכירה רק שכבר ב 05:45 יש עומס תנועה בכביש 6.
צעד ראשון בכוון נכון, אבל לא מספיק.
צריך להגביל תנועת רכב כבד גם בשעות אחה"צ בין 15:00 ל-19:00. כמ כן, יש להטיל כפל אגרה על רכב כבד שנוסע בשעות העומס.
בהרבה מדינות באירופה המשאיות נוסעים בלילה.
בושה וחוצפה שבארץ גובים כספים על סלילת כבישים: המדינה שגובה מיסים בסכומי עתק שאין להם אח ורע בעולם על קניה ואחזקת רכב ובין היתר ואולי המינימום הנדרש הוא לסלול כבישים נורמלים כתמורה וברוב חוצפתם גובים על שימוש בכבישים מסוימים מיסים נוספים ואין פוצה פה ומצפצף!! וגם בכבישים אלה עומדים בפקקים אין סופיים,שוליים צרים ומסוכנים, ממש מלכודות מוות, תאורה חלקית , בושה בושה בושה!!!!
שטויות
הדבר לא יפחית בכלום.
מגיע למשתמשי הדרך ( כולם) שיפחיתו את האגרה ב-50% אם יווצרו פקקים בכביש אגרה שאמור להיות מהיר ובפועל נהפך לכביש איטי אפילו יותר מכביש 2 ו-4
עד לאן תגיעו עם המחשבה שהציבור מטומטמים העיקר לכתוב שעשינו משהוא ולהרוויח זמן
את מי מעניין 50 % הנחה בכביש 6 שהוא משלם לנהג שעות לילה ?
מי ישנה את הזמנים בשביל לחסוך 20 ש"ח מקס.. נו באמת .
הפתרון שאתם יודעים אבל.. הוא:
יש פקקים ? הנחה 50 % או לא לשלם
שהרי אני משלם כסף לכביש מהיר אם לא קבלתי את הסחורה אין תשלום
ואז כביש 6 ידאגו שלא יהיו פקקים
פשוט לא ? …אינטרסים קוראים לזה בעסקים
לא יעבוד ! תחשבו על הסכומי אגרה האפסיים שמשלם רכב כבד ענק שמעביר סחורה בשווי מאות אלפי שח . הוא יחשוב עכשיו על איך יחסוך 20 שקל ? ראבאק מה עובר עליכם ?
יש תמרור עקיפה למשאיות אסורה , חייב בכביש 6 !!!
יותר פשוט לאכוף את הנסיעה בנתיב שמאל כנגד מי שלא מבצע עקיפה
בכל הארץ זה הגורם העיקרי לתאונות וההאטות בתנועה אנשים נתקעים בנציב השמאלי ןכל השאר מזגזגים על הכביש בגללם
לא יעבוד ! הנהגים שכירים ואת החשבון משלמים הבעלים ולא הנהגים. אלא אם יחייבו את הנהגים להמנע מכביש -6 או לשלם מכיסם על נסיעה בו, ניתן לדעת זאת על סמך הטכוגרף שיש בכל משאית ורושם את פרטי הנסיעה.
יעזור אבל לא משמעותי לדעתי.
בכדאי באמת שיעזור צריך לאסור על נהגי משאיות ממשקל מסויים לבצע עקיפות.
שיסעו אך ורק במסלול הימני כמו שנהוג בכל כביש מהיר באירופה
התכוונתם לרשום תת-רמה מירי רגב ולא תת אלוף.
בושה שהיא הייתה קצינה ועוד דוברת צה"ל
בתור בעלה או הילדים שלה הייתי מתבייש לחיות איתה