מומחי תעשיית המסחר המקוון מזהירים בכנס SHOPTIMIZE 2025: "ישראל מפספסת את ההזדמנות להיות מובילה עולמית"
כנס ISRAEL SHOPTIMIZE 2025, שנפתח היום (שלישי) בתל אביב, הפגיש את בכירי תעשיית האי-קומרס, משקיעים וסטארטאפים מובילים בתחום. בפאנל הפתיחה עלה חשש מרכזי: היעדר השקעות במסחר הקמעונאי האינטרנטי בישראל עלול להאט את קצב הצמיחה של הענף, למרות הפוטנציאל הגבוה שלו.

פליקס לשנו, מייסד שותף ב-Underoutfit, התייחס לאתגר המרכזי של התחום:
"יש המון יזמים בתחומי האי קומרס בישראל, מכאלה שמפתחים מותגים בינלאומיים שמנוהלים מישראל אבל מוכרים בכל העולם לכאלה שמפתחים טכנולוגיות וכלים לעולם המסחר האינטרנטי. עם זאת, חשוב שיהיו יותר גופי משקיעים שמשקיעים בתחום מתפתח זה, כי כיום אין מספיק השקעות במסחר קמעונאי אינטרנטי בארץ למרות הפוטניאל הגבוה שלו להצליח".
Shopify שולטת בשוק הישראלי – ופורצת גם לחו"ל
תימור גורדון, יועץ אי-קומרס וריטייל ויוצר הפודקאסט "Commersation", הציג נתונים ממחקר מקיף על 500 החנויות המקוונות הגדולות בישראל. לדבריו, פלטפורמת Shopify מחזיקה בנתח של 23% משוק המסחר האלקטרוני הישראלי ומובילה בעיקר בקטגוריות האופנה והלייפסטייל, שבהן היא שולטת ב-45% מהחנויות.
עוד הוסיף גורדון כי 61% מהחנויות שמבוססות על Shopify פועלות אונליין בלבד, ללא חנויות פיזיות, נתון שמדגיש את המעבר החד למסחר דיגיטלי נטו. לדבריו, "ניתן לראות ייצוג משמעותי לבעלי חנויות Shopify בניתוח החנויות הישראליות שמוכרות לחו"ל, במיוחד באמזון״.

האוטומציה משנה את חוקי המשחק
אוראל ספיר, מייסד שותף ב-WeDev, התייחס לשינויים הטכנולוגיים שמעצבים מחדש את חוויית הרכישה:
"אוטומציות בחנות אוטומטיות הן פתרון מעולה לשיפור יעילות העבודה בכל ההיבטים, מחוץ לחנות, בתוך החנות ובצד הלקוחות. ניתן ליצור אוטומציות שמחברות את הלקוחות לחוויית קנייה שוטפת ויעילה. כל השינויים והחידושים הללו יוצרים מערכת אוטומטית של ניהול חנות שלא רק חוסכת זמן, אלא גם מייעלת את חוויית הלקוח ומסייעת להגדיל את המכירות ואת הנאמנות של הלקוחות".
הוא ציין כי כלי בינה מלאכותית (GenAI) ולמידת מכונה כבר מיושמים באופן נרחב, ומספקים למנהלי חנויות מקוונות יתרון תחרותי משמעותי.
כנס SHOPTIMIZE 2025: הזדמנות למפגש עם בכירי התחום
כנס ISRAEL SHOPTIMIZE נועד להציב את ישראל בקדמת החדשנות בתחום האי-קומרס ולהעניק למשתתפים כלים להתמודד עם האתגרים הגלובליים בענף.
הכנס מתקיים היום (25.3) במוזיאון ארץ ישראל בתל אביב, וכולל הרצאות, דיונים מקצועיים, הצגת טרנדים חדשניים ומפגש נטוורקינג עם מובילי התעשייה.
מי היא WeDev?
חברת WeDev, השותפה הרשמית של Shopify בישראל, נחשבת לבית התוכנה המוביל בתחום פיתוח חנויות אי-קומרס מתקדמות. החברה מפתחת ומנהלת אתרים עבור מותגים מובילים כמו JD Sports, Columbia, Yves Rocher USA, iDigital, גליה להב ועוד.
בנוסף, החברה מספקת פתרונות דיגיטליים לארגונים גדולים, בהם משטרת ישראל, משרד הבריאות, עיריות, אסותא, מכבי, צבר רפואה ואלקטרה אפיקים.
הגינקולוג הזה הורשע – "החדיר אצבעות ללא הסכמה תוך מצג שווא רפואי"


