מהפכת הענק ברמלה: מתחם הרכבת יהפוך למרכז עירוני חדשני

מתחם הרכבת רמלה-מבט מדרום הדמיות: ארי כהן-מיכאל וינד אדריכלות ובינוי ערים

800 יחידות דיור, 250 אלף מ"ר שטחי מסחר ותעסוקה, ושדרוג קישוריות התחבורה הציבורית – כך תיראה רמלה בעתיד הקרוב

מתחם הרכבת ברמלה צפוי לעבור שינוי משמעותי עם הפיכתו למרכז עירוני חדשני ונגיש לתחבורה ציבורית, במסגרת תכנית חדשה שמקדמת רשות מקרקעי ישראל (רמ"י) בשיתוף עיריית רמלה. התוכנית כוללת בניית 800 יחידות דיור לצד כ-250,000 מ"ר של שטחי מסחר ותעסוקה, תוך שילוב מוקדי תרבות, פנאי ואתרי מורשת עירוניים.

במסגרת 'שולחן עגול' שהתקיים אתמול ביום ראשון, 23 בפברואר – הוצגו עקרונות התכנית, המתפרשת על פני 215 דונם. התכנית כוללת את מתחם קריית הממשלה והאזור הצפוני של כביש 44 (מתחם לכיש), אשר יהפכו לחלל עירוני איכותי המשלב מגורים, מסחר, תעסוקה, מבני ציבור ושטחים פתוחים.

ליבת הפרויקט היא תכנון סביבתי חכם, המשלב מערכות תחבורה ציבורית מתקדמות – תחנת רכבת ישראל, הקו החום של הרכבת הקלה, תחנת מטרו ומסוף אוטובוסים. התכנית שואפת ליצירת מרחב עירוני נגיש ונוח, עם דגש על מעבר רגלי חדש מעל כביש 44 ומסילת הברזל, שיחזק את הקישוריות בין חלקי העיר.

חיזוק התשתיות ושימור ההיסטוריה

התוכנית כוללת תיקון לתוואי הקו החום של הרכבת הקלה, כך שיתאים בצורה אופטימלית לצרכי השכונה ולשלד התחבורתי באזור. כמו כן, התכנית מתייחסת לשימור מבנים היסטוריים, אשר ישולבו בתכנון החדש תוך שמירה על רוח המקום והפיכתו למתחם עירוני פעיל, נגיש ותוסס.

דבר המומחים

את התוכנית הובילה רשות מקרקעי ישראל ותוכננה ע"י צוות בראשות אדריכל ארי כהן ממשרד 'ארי כהן-מיכאל וינד אדריכלות ובינוי ערים'

עינב רינגלר, מנהלת אגף תכנון ברשות מקרקעי ישראל בירכה על קידום התכנית וציינה כי "רשות מקרקעי ישראל מקדמת תוכנית לאזור הרכבת ברמלה המציעה תוספת של כ-800 יח"ד לצד עירוב שימושים רחב הכולל תעסוקה, מסחר ומבני ציבור בהיקף של כ- 350,000 מ"ר ויצירת חיבורים חדשים בין מערכות הסעת המונים כגון רכבת כבדה, מטרו, קו רכבת קלה ומסוף אוטובוסים. התכנית תשמר ערכים היסטוריים מקומיים ותהפוך את המתחם למרחב עירוני חדיש ושוקק, הליכתי ומזמין"

גילי -נועה טסלר, מתכננת מרחב מרכז: תכנית זו מהווה מתחם חיבור חשוב בהקשר העירוני ובהקשר האורבני תחבורתי. תחנות וממשקי התחבורה השונים עוברים במתחם ומתחברים מאפיינים חשובים : העיר העתיקה, השווקים הקיימים קריית הממשלה והבינוי החדש באמצעות שדרה ירוקה. כלל המרכיבים הללו מייצרים "מקום וזהות", כל זאת תוך חיבורו של המתחם והתייחסות למתחמים חשובים אחרים המצויים בקרבת המתחם.

עתיד עירוני חדש לרמלה

התכנית מציעה מענה הוליסטי לתכנון עירוני מתקדם, אשר יתמוך בצמיחתה של רמלה כעיר מרכזית במטרופולין תל אביב. בזכות עירוב שימושים חכם, תשתיות תחבורה משודרגות ושימור נכסים היסטוריים, צפוי המתחם להפוך לאזור חיוני ומרכזי שישרת את תושבי העיר והאזור כולו.

למרות הקיצוץ: אשדוד הגדילה את תקציב הנוער ב-750 אלף ש"ח

מתחם הרכבת רמלה-מבט מדרוםהדמיות: ארי כהן-מיכאל וינד אדריכלות ובינוי ערים
מתחם הרכבת רמלה-מבט מדרום
הדמיות: ארי כהן-מיכאל וינד אדריכלות ובינוי ערים
מתחם הרכבת רמלה תוכניות מסביבהדמיות: ארי כהן-מיכאל וינד אדריכלות ובינוי ערים
מתחם הרכבת רמלה תוכניות מסביב
הדמיות: ארי כהן-מיכאל וינד אדריכלות ובינוי ערים
מתחם הרכבת רמלההדמיות: ארי כהן-מיכאל וינד אדריכלות ובינוי ערים
מתחם הרכבת רמלה
הדמיות: ארי כהן-מיכאל וינד אדריכלות ובינוי ערים

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אהבתם את הכתבה? שתפו...

מה חדש?

תפריט נגישות