מהפכה למען העובדים: עליית שכר ותנאים מועדפים
הסכם קיבוצי חדש שנחתם היום בין ההסתדרות, ונציגות העובדים מביא בשורה משמעותית לכ-2,500 עובדי החברה שיקבלו הטבות גבוהות בשכר ותנאים מועדפים.
במסגרת ההסכם, ייהנו נהגי ונהגות החברה מהעלאת שכר משמעותית, שתשמור על מטרופולין כחברה המציעה את השכר הגבוה ביותר בענף התחבורה הציבורית.
בנוסף, יוגדל תקציב האש"ל היומי של הנהגים, שיועבר בכרטיס נטען חדש, ויוגדלו הפרמיות על נסיעות בתפקיד.
גם עובדי המינהל – בהם נציגי שירות, פקידי רב-קו ונציגי פניות הציבור – זוכים לשיפור בתנאים: תוספות שכר ממוצעות שנעות בין 9% ל-18%, לצד שיפור משמעותי בתוכנית הבונוסים החודשית. כמו כן, תגדל ההשקעה ברווחת העובדים ובפעילויות גיבוש.
הנהלה והסתדרות: "שיפור משמעותי בתנאים"
עו"ד רועי בליטנטל, מנכ"ל איגוד עובדי התחבורה והנמלים בהסתדרות, בירך על ההסכמים: "מדובר בהסכמים מצוינים המשפרים באופן ניכר את תנאי העסקתם ורווחתם של העובדים מחד, ומאפשרים לחברה להמשיך לנהל פעילות עסקית רווחית מאידך. במגזר הנהגים המשכנו בהעלאות שכר ובשיפור תנאי רווחה הממצבים את 'מטרופולין' כמובילה בענף התחבורה הציבורית, ובמגזר המנהל הבאנו בשורה של ממש עם העלאות שכר משמעותיות, שיפור תוכנית הבונוסים, והכפלת תקציב הרווחה".
מנכ"ל מטרופולין, יאיר קציר, הדגיש כי מדובר בפעם השלישית בתוך שנתיים וחצי בלבד שבה השכר של נהגי החברה עולה בצורה משמעותית, "'מטרופולין' מברכת על שדרוג משמעותי נוסף בתנאי השכר של נהגי החברה, זו הפעם השלישית בפרק זמן של שנתיים וחצי בלבד.
במסגרת הסיכומים החדשים, שנחתמו מול ההסתדרות ונציגות ועד העובדים, יעלה שכר הנהגים של מטרופולין במדרגה נוספת וימשיך להיות השכר הגבוה בענף בפער ניכר מול חברות התחבורה הציבורית האחרות.
יודגש כי השכר השעתי הגבוה משפיע מהותית גם על תעריף השעות הנוספות, קרן ההשתלמות והפנסיה. מאז ומתמיד הובילה מטרופולין את ענף התחבורה הציבורית בישראל בהיבט של שכר הנהגים וסל ההטבות לו הם זכאים, ואנו גאים להמשיך במגמה זו גם בימים אלה.
הגדלת השכר, לצד הגדלה משמעותית של האש"ל היומי, מצטרפים לתנאים הייחודיים אותם מציעה החברה, שכוללים, בין היתר, גרירת ותק מלאה, קרן השתלמות מהיום הראשון, משכורת 13 למצטיינים ונופש זוגי שנתי.
גם בהתייחס לעובדי המנהל, הרי שתוספת השכר לצד מדרגות הוותק ותוכנית הבונוסים הייחודית ממצבים את תנאי העובדים כמובילים בענף".
מנהל חטיבת התחבורה הציבורית באיגוד עובדי התחבורה אורי מתוקי: "הגענו לתוצאה טובה. עובדי מטרופולין נהנים מתנאים מובילים בענף וההסכמים עליהם חתמנו מוסיפים גם לשכר העובדים, גם לתנאים מסביב וגם לרווחתם. מודה להנהלה שיחד הגענו לתוצאה זו".
נציגות העובדים: "בשורה היסטורית"
יו"ר ועד הנהגים, וסאם אסדי, הביע סיפוק מההסכם החדש: "שמח וגאה לחתום על עוד הסכם שמשפר את שכר הנהגים, ונותן בשורה חדשה ומשמעותית של כרטיס נצבר לקניית ארוחות בתקציב שכמעט הכפיל עצמו. אנחנו נהגים גאים בתחבורה הציבורית, שקמים כל יום לתת שירות לנוסעים, ואנחנו שמחים שאנחנו יכולים לעשות את זה תוך פרנסה בכבוד".
יו"ר ועד עובדי המנהל במטרופולין חגית דהאן: "השגנו הישג היסטורי לציבור עובדות המנהל, המחלקות שלרוב נשארות מאחור, ומעתה הן זוכות לתוספות שכר ולטבלת שכר שנותנת אופק ארוך שנים ועידוד להתמיד בעבודה".
צוותי המשא ומתן
במשא ומתן לחתימת ההסכם לקחו חלק בכירים מההסתדרות, בהם עו"ד מוריה גליק, שונטל קולט ואלעד טבצ'ניק מאגף הכלכלה, לצד מנכ"ל איגוד עובדי התחבורה רועי בליטנטל ומנהל חטיבת התחבורה הציבורית אורי מתוקי. מטעם מטרופולין הובילו את המגעים המנכ"ל יאיר קציר, סמנכ"ל משאבי האנוש דורון עזרא ועו"ד יפעת ארינובסקי לוין.
ההסכם החדש מחזק את מעמדה של מטרופולין כחברה המובילה בענף מבחינת תנאי העסקה, הן לנהגים והן לעובדי המנהל, ומספק לעובדיה ביטחון תעסוקתי ושיפור משמעותי בשכר ובהטבות.
דרמה בגבול הצפון: 20 ישראלים חצו ללבנון – המשטרה עיכבה לחקירה

צילום: דוברות ההסתדרות