יוקר המחייה ממשיך לעלות: תכירו את רפורמת החשמל

קרדיט תמונה FREEPIK

החדשות המשמעותיות הללו עברו מתחת לרדאר בגלל המצב הלא פשוט שבו ישראל נמצאת, אבל לאחרונה נכנסה לתוקף רפורמה משמעותית שמשפיעה באופן ישיר על החיים של כל אחד ואחת מאזרחי מדינת ישראל. אחרי הרבה זמן של דיונים והכנות, יצאה לדרך בסוף חודש יולי הרפורמה הכי גדולה במשק הישראלי מאז הרפורמה הזכורה לטוב בשוק הסלולר. אנו מתכוונים כמובן לרפורמה בשוק החשמל. אם יוקר המחיה מכביד עליכם, ואתם רוצים הזדמנות טובה לחסוך סכומי כסף לא קטנים, כדאי מאוד שתמשיכו לקרוא.

מהי רפורמת החשמל?

כמו שכולנו יודעים, במדינת ישראל היה ספק חשמל אחד, יחיד, ובלתי מעורער: חברת החשמל. דבר נוסף שכולנו יודעים הוא שמצב של ספק יחיד לשירות כל כך בסיסי ונצרך נקרא מונופול, וזה דבר שאף פעם לא טוב לצרכן. כי כאשר יש רק גוף אחד שיכול לספק את השירות המבוקש, ובמקרה שלנו מדובר על חשמל שזה דבר שאי אפשר לנהל חיים מודרניים בלעדיו, הספק יכול לעשות מה שהוא רוצה. הוא יכול להעלות את המחירים, הוא יכול לתת שירות פחות טוב, ואין לאף לקוח אפשרות לעזוב את הספק. אבל החל מ-25 ליולי, כל אחד מאזרחי ישראל יכול לבחור מי יהיה ספק החשמל שלו. הרפורמה הכניסה לשוק עוד 7 ספקיות שונות, שאפשר לעבור אליהן ולקבל מהן את החשמל. מדובר על בשורה ענקית, וכרגע הציפייה היא שהרפורמה תחסוך מאות שקלים בשנה לכל משק בית במדינת ישראל.

אז איך עושים את זה בפועל?

דבר נוסף ומשמעותי, שהופך את הרפורמה לכל כך יעילה, הוא שלעבור ספק זה ממש לא סיפור. אם דמיינתם עבודות להחלפת כל תשתיות החשמל בבית שלכם, אתם יכולים לנשום עמוק ולהירגע. ההחלפה פשוטה מאוד, כל מה שאתם צריכים לעשות זה לבצע השוואה בין ספקי החשמל לפנות למוקד שירות הלקוחות של הספקית שבחרתם, ומכאן הספקית תטפל בזה כאשר מה שתצרכו לעשות זה למלא טופס דיגיטלי, ובמקרה שיש לכם מונה בסיסי ולא חכם לשלוח קריאת חשמל. כל הסיפור לוקח עד חודשיים שלושה.

השוואה בין הספקים השונים

לפני שניגש להשוואה, חשוב להבין שיש 2 סוגים של תוכניות. יש תוכניות לבעלי מונה חשמל חכם, שזה מונה שיודע לבדוק את צריכת החשמל שלכם בצורה מדויקת לפי שעות ויודע למדוד עוד פרמטרים. מונה חשמל בסיסי לא יודע לשקף את הנתונים הללו ולכן יש הבדלים. הכנו כאן עבורכם את רשימת האפשרויות לבעלי המונים השונים.

  • בעלי מונה חשמל חכם: חברת בזק energy מציעה הנחה קבועה של 7% לאורך היממה, 15% הנחה בין השעות 7:00-17:00, או 20% הנחה בין השעות 23:00-07:00. חברת פזגז חשמל מציעה הנחה קבועה של 7%. חברת אלקטרה פאוור מציעה 5% הנחה קבועה, 8% הנחה בין השעות 17:00-23:00, או 20% הנחה בין השעות 23:00-7:00. גם סלקום energy, אמישראגז חשמל, פרטנר energy, והוט energy מציעות מגוון מסלולים, כאשר ניתן לבחור בהנחה קבועה או בהנחות גבוהות יותר לפי שעות.
  • בעלי מונה חשמל אנלוגי: חברות בזק ופזגז מציעות הנחה קבועה של 7%, חברות סלקום, פרטנר, ואלקטרה פאוור מציעות הנחה קבועה של 5%, וחברות הוט ואמישראגז מציעות הנחות שונות ללקוחות במסלולים השונים. כך למשל הכנו לכם טבלה ובה ההנחות ללקוחות הוט:
המסלול ההנחה
הוט מובייל וטריפל 10%
הוט טריפל 7%
הוט דאבל נקסט 7%
הוט 5%

רפורמת החשמל מאפשרת לכם לחסוך מאות שקלים בשנה, וכל זה תוך כמה לחיצות כפתור פשוטות. אז במקום להתלונן על יוקר המחיה, תתחילו להוריד אותו לעצמכם.

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אהבתם את הכתבה? שתפו...

מה חדש?

דילוג לתוכן