סמוטריץ' מזרים מיליארדים להייטק: תכנית חדשה תצית את הסקטור

שר האוצר בצלאל סמוטריץ' מכריז: תכנית חדשה תכניס יותר מחצי מיליארד דולר להייטק הישראלי

בצלאל סמוטריץ' מדווח על השקת קרן יוזמה חדשה לעידוד השקעות בסקטור ההייטק באמצעות קרנות הון סיכון והכריז היום על בשורה משמעותית למגזר ההייטק הישראלי. קרן יוזמה חדשה של רשות החדשנות ומשרד האוצר יוצאת לדרך במטרה לתמרץ השקעות של גופים מוסדיים בהייטק הישראלי, וזאת באמצעות קרנות הון סיכון ישראליות.

לדברי סמוטריץ', סקטור ההייטק הוא המנוע המרכזי של המשק הישראלי ולכן חשוב להבטיח את גיוון מקורות המימון שלו. הרבעון האחרון בהייטק היה הטוב ביותר מזה שנתיים, אך כעת לא מתכוונים לעצור כאן. התכנית החדשה הושקה על רקע המלחמה, ומטרתה למנף את כספי המדינה להשקעה של מיליארדים בקרנות הון סיכון המשקיעות בסטארטאפים ישראליים בשלבים מוקדמים.

בנוסף, התכנית תחזק את מעורבותם של הגופים המוסדיים בשוק ההון סיכון הישראלי ותצמצם את התנודתיות והזעזועים הפיננסיים לסקטור זה בטווח הבינוני והארוך. "אנו נמצאים בתקופה בה צריך לתכנן אסטרטגיית יציאה ממלחמה לצמיחה," ציין סמוטריץ'. "השקעה חכמה בהייטק הישראלי היא מהצעדים הראשונים שאנו מקדמים" כל זה כדי להבטיח צמיחה ויציבות למשק הישראלי.

קרן היוזמה החדשה צפויה להוביל להשקעות בהיקף של יותר מחצי מיליארד דולר, ותהווה תמריץ משמעותי למשקיעים מוסדיים. מהלך זה צפוי לחזק את התשתית הפיננסית של ההייטק הישראלי ולסייע לסטארטאפים המבטיחים של ישראל להתפתח ולהצליח בשוק הגלובלי.

שר האוצר בצלאל סמוטריץ' ושר הביטחון יואב גלנט, צילום: עוז שכטר, לע"מ
תמונה של סמוטריץ', לא קשור לכתבה.
צילום: עוז שכטר, לע"מ

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אהבתם את הכתבה? שתפו...

מה חדש?

דילוג לתוכן