פתאל ו-PowerGen מקימים תחנת כוח וירטואלית במלונות

רשת מלונות פתאל ו-PowerGen בעסקה הגדולה מסוגה להקמת מתקני אגירה ומנועי גז וכן אספקת חשמל במלונות

רשת מלונות פתאל, אחת מרשתות המלונות הגדולות באירופה וישראל, ו-PowerGen, חברת אנרגיה מובילה וזרוע האנרגיה של קרן ג'נריישן, חתמו על מזכר הבנות פורץ דרך להקמת מתקני אגירה ומנועי גז.

הסכם חסר תקדים בתחום האנרגיה

במסגרת ההסכם, PowerGen תקים מתקני אגירה ומנועי גז בהיקף הספק של כ-30 מגה-וואט במלונות הרשת, בהשקעה של 120 מיליון ₪. בנוסף, החברה תספק לפתאל חשמל בהיקף של כ-155 מיליון קוט"ש בשנה. ההסכם הייחודי, אשר נחתם לתקופה של 15 שנה, יהווה ציון דרך משמעותי בתחום האנרגיה בישראל וישלב הקמת מתקני אגירה ומנועי גז בנכסי הלקוח לצד אספקת החשמל.

רשת מלונות פתאל חתמה עם PowerGen, חברת האנרגיה שבבעלות קרן ג׳נריישן, על מזכר הבנות לתקופה של 15 שנה, להקמת מתקני אגירה ומנועי גז ואספקת חשמל במלונות הרשת. תחילה, יוקמו המתקנים במלונות באילת, טבריה וים המלח.

העסקה הגדולה ביותר מסוגה

מדובר בעסקה הגדולה ביותר מסוגה, אשר במסגרתה יקודם הליך של ייצור ואגירת חשמל מבוזר במתקני הרשת וכן יצירה של "תחנת כוח" וירטואלית (VPP) לכלל מתקני הרשת. במסגרת מזכר ההבנות, תספק PowerGen לפתאל חשמל בהיקף של 155 מיליון קוט"ש בשנה ממתקני ייצור שבבעלותה, כמו גם מתקנים שיוקמו באתרי הרשת.

PowerGen צפויה להשקיע כ-120 מיליון ₪ בהקמת מתקני אגירה ומנועי גז אשר יסייעו באספקת חשמל יציבה ואמינה ובמתן מענה לעומס הרשת בשעות שיא. העסקה צפויה להוזיל את עלויות החשמל עבור פתאל בהיקף משמעותי. הקמת מתקני אגירה באזור ביקוש (מוקדי צריכה), כמו בעיר אילת, היא למעשה יישום של יעדי משרד האנרגיה ורשות החשמל. על פי היעדים, מיקום מתקני הייצור בליבת מוקדי הצריכה יספק מענה וישתלב באופן אופטימלי בעלייה הצפויה בצריכת החשמל.

תגובות המובילים

שחר עקה, יו"ר פתאל אירופה וסמנכ"ל כספים של קבוצת פתאל, אמר: "רשת פתאל שמחה וגאה על שיתוף הפעולה הגדול ביותר מסוגו עם חברת PowerGen, אשר מהווה התקדמות משמעותית בשיפור היעילות האנרגטית ובחיזוק הקיימות במלונות הרשת. שיתוף הפעולה מאפשר לנו לא רק להבטיח אספקת חשמל אמינה וידידותית לסביבה אלא גם להוזיל באופן משמעותי את עלויות החשמל. בהזדמנות זו אני מבקש להודות למנהל חטיבת מסחר בפתאל, רמי ז'אנו, שגרם לתהליך לצאת לפועל."

יואב הר אבן, מנכ״ל PowerGen, הוסיף: "אני מברך על שיתוף הפעולה עם רשת המלונות המובילה פתאל. זוהי אבן דרך נוספת שמבססת את מעמדה של PowerGen כחברת אנרגיה פרטית, אינטגרטיבית וייחודית הפועלת בכל שרשרת הערך במשק החשמל, באמצעות מגוון אמצעי ייצור חשמל ואגירה איכותיים. זו אחת העסקאות המשמעותיות במשק, עם פתיחתו לתחרות מלאה, במסגרתה חברת אנרגיה מוכרת ומקימה היקף כזה של מתקנים בחצרות הלקוח ומספקת חשמל ישירות ללקוח קצה ובהיקף ניכר."

רשת מלונות פתאל

קבוצת מלונות פתאל, שהוקמה על ידי דוד פתאל במרץ 1998, מתמחה בהחזקה, תפעול, שכירות וניהול מלונות בישראל ואירופה, וכן ברכישה והקמה של מלונות חדשים. רשת מלונות פתאל מונה כ-300 בתי מלון, מעל ל-51,000 חדרים, ביותר מ-120 יעדים בישראל, אירופה ואגן הים התיכון. היא פועלת תחת המותגים LEONARDO, U, HERODS, NYX ו-Limited Edition.

בישראל, רשת פתאל היא רשת המלונות המובילה והגדולה ביותר, עם כ-63 בתי מלון (מתוכם 41 פעילים ו-22 מלונות בהקמה) הפרוסים בכל ערי ישראל מצפון ועד דרום הארץ.

באירופה, רשת מלונות פתאל/לאונרדו היא הרשת הישראלית הגדולה ביותר עם כ-230 מלונות נוספים (כולל מלונות בהקמה), הפרוסים ברחבי אירופה ואגן הים התיכון ב-21 מדינות, ביניהן גרמניה, צרפת, בריטניה (לרבות אנגליה, סקוטלנד, וויילס, אירלנד וצפון אירלנד), ספרד, בלגיה, איטליה, קפריסין, יוון, צ'כיה, הולנד, שוויץ, פולין, פורטוגל, הונגריה, אוסטריה ורומניה.

PowerGen

PowerGen היא יצרנית חשמל הפועלת באופן סינרגטי לאורך כל שרשרת הערך – מייצור חשמל בהיקף משמעותי ועד לאספקתו לצרכן הסופי. החברה הינה בבעלות מלאה של קרן ג'נריישן ומתמקדת בעיקר בשוק הישראלי. ל-PowerGen נכסי ייצור חשמל במגוון טכנולוגיות: כ-958 מגה-וואט מבוססי גז טבעי, כ-120 מגה-וואט סולאריים, וכ-2,973 מגה-וואט שעה אגירה.

שיתוף הפעולה בין רשת מלונות פתאל ו-PowerGen מסמן צעד משמעותי קדימה בתחום האנרגיה והקיימות בישראל, ומהווה דוגמה מצוינת לאיך שותפויות עסקיות יכולות להוביל לחסכון כלכלי ולשיפור סביבתי. העסקה הגדולה מסוגה תספק לרשת פתאל חשמל אמין ויעיל, ותשפר את היעילות האנרגטית של מלונות הרשת, בעוד PowerGen תבסס את מעמדה כחברת אנרגיה מובילה בשוק הישראלי.

קרדיט צילום: ארז עוזיר

תגובה אחת

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אהבתם את הכתבה? שתפו...

מה חדש?

דילוג לתוכן