הסוכנות היהודית במענק חד פעמי עד 25 אלף ש"ח לזכאים בכל הארץ

מענק לכל ילד לזכאים, צילום אילוסטרציה באמצעות בינג בינה מלאכותית: אודי דוד בן דוד

חייהם של רבים מתושבי ישראל עברו טלטלה מפתיחת המלחמה שנמשכת כבר למעלה מתשעה וחצי חודשים, וההתפתחויות השונות בכל הגזרות משפיעות גם על איכות וזמן השינה תוך מחשבות בקרב רבים ותהיות גם בפן הכלכלי.

חודשים רבים אנו מלקטים עבור קהל הקוראים מידע בנוגע למענקים והטבות בתחומים שונים, וכעת אנו מביאים בפניכם את התנאים לקבלת מענק חד פעמי מהסוכנות היהודית, המוענקים לזכאים על מי המידע המובא להלן. נציין, שבכל מקרה שווה לבדוק אם יהיו גם עדכונים בעתיד ולבדוק מול מוקדי המידע השונים על מנת שתקבלו תמונה מלאה והנה המידע כפי שהוא נכון להיום ומותאם לזכאים ללא קשר למיקום בארץ וגם למי שמקבלים סיוע מגורמים אחרים כל עוד הם עומדים בתנאים.

מענק חד פעמי של הסוכנות היהודית, צילום אילוסטרציה באמצעות בינג בינה מלאכותית: אודי דוד בן דוד
מענק חד פעמי של הסוכנות היהודית, צילום אילוסטרציה באמצעות בינג בינה מלאכותית: אודי דוד בן דוד

מענק חד פעמי לזכאים בכל רחבי הארץ לפי תנאי הזכאות

הקרן לנפגעי טרור של הסוכנות היהודית בתוכנית סיוע כלכלית מקיפה לשיפור איכות חייהם של נפגעי פעולות איבה ובני משפחותיהם

בשורה משמעותית בהחלט לנפגעי פעולות איבה ובני משפחותיהם, הקרן לנפגעי טרור משיקה תוכנית סיוע כלכלית חדשה ומעניקה הזדמנות פז לשיפור איכות חייהם. במסגרת התוכנית, יוענק מענק שיקומי משלים חד פעמי, שגובהו עשוי להגיע עד ל-25,000 ש"ח, שנועד לסייע להתמודד עם ההשלכות הכלכליות של הפגיעה ולשקם את החיים.

המענק – סיוע משלים ומשמעותי

המענק, שמהווה סיוע משלים לסיוע הניתן על ידי המוסדות הרשמיים של מדינת ישראל, יכול לשמש את הנפגעים ובני משפחותיהם למגוון רחב של צרכים. החל מטיפולים רפואיים ושיקומיים, דרך סיוע בלימודים ושכר דירה, ועד לתשלום חובות והוצאות שוטפות. מדובר בהזדמנות כלכלית משמעותית שיכולה להקל את ההתמודדות עם הקשיים, לסייע לנפגעים ובני משפחותיהם להתגבר על המשברים ולהחזירם למסלול חיים תקין ויציב. המענק מאפשר לנפגעים להשקיע בעצמם ובמשפחותיהם, לשפר את איכות חייהם ולבנות עתיד טוב יותר.

מי זכאי למענק?

המענק מיועד לאזרחים ישראלים שנפגעו בפעולות איבה או לבני משפחותיהם, שהוכרו על ידי רשויות המדינה כנפגעי פעולות איבה. בין הזכאים ניתן למצוא:

משפחות של חטופים: הורים ובני זוג של חטופים זכאים לסיוע כלכלי שיסייע להם להתמודד עם התקופה הקשה והמורכבת, הכוללת טיפולים פסיכולוגיים, סיוע משפטי והוצאות נלוות.

פצועים עם נכות של 20% ומעלה: פצועי פעולות איבה עם נכות משמעותית זכאים לסיוע שיקומי שיסייע להם בתהליך ההחלמה והשיקום, כולל טיפולים רפואיים, רכישת ציוד רפואי והתאמת דיור.

משפחות שכולות: משפחות שאיבדו את יקיריהם בפעולות איבה זכאיות לסיוע כלכלי שיסייע להם להתמודד עם האובדן והקשיים הנלווים, כגון טיפולים רגשיים, סיוע במימון הלוויה והוצאות שוטפות.

משפחות של שבויים: משפחות של שבויים זכאיות לסיוע שיסייע להם בתקופת השבי ולאחריה, כולל טיפולים פסיכולוגיים, סיוע משפטי והוצאות הקשורות בשחרור השבוי.

סל שירותים רחב ומקיף

הקרן לנפגעי טרור עומדת לצד הנפגעים ובני משפחותיהם ומציעה סל רחב של שירותים במסגרת המענק. מטרת הסל היא להבטיח שהנפגעים יקבלו את התמיכה המלאה לה הם זקוקים והוא כולל:

סיוע רפואי וציוד עזר: מיטה אורתופדית, מכשיר שמיעה, משקפי ראייה ועוד.

טיפולים רגשיים: טיפולים פסיכולוגיים ופסיכיאטריים להתמודדות עם הטראומה והקשיים הנפשיים.

טיפולי רפואה משלימה: הידרותרפיה, רכיבה טיפולית, דיקור ועוד, שיסייעו בהחלמה ובהתמודדות עם כאב.

טיפולי שיקום פיזיים: חדר כושר, פילאטיס, אופני רכיבה ועוד, שיסייעו בשיקום הגוף וחזרה לתפקוד מלא.

השתתפות בשכר לימוד: לימודים אקדמיים, קורסים מקצועיים ועוד, שיסייעו לנפגעים להשתלב מחדש בשוק העבודה.

השתתפות בשכר דירה: סיוע בתשלום שכר הדירה להבטחת קורת גג ויציבות כלכלית.

סיוע בשיעורי עזר: מורים פרטיים לנפגעים ולבני משפחה, שיסייעו בהתמודדות עם קשיי למידה ופערים לימודיים.

תשלום חובות: סיוע בתשלום חובות לגנים, מעונות יום, בתי ספר, צהרונים, קייטנות ועוד.

רכישת מחשב: נייד, נייח או טאבלט, שיאפשר לנפגעים להשתלב בעולם הדיגיטלי ולתקשר עם הסביבה.

יד מושטת לעזרה

הגשת הבקשה היא פשוטה ונוחה באמצעות הקרן לנפגעי טרור בסוכנות היהודית, והקרן מחויבת לסייע לנפגעי פעולות איבה ובני משפחותיהם הזכאים לפי התנאים להתמודד עם הקשיים ולשקם את חייהם. אל תחמיצו את ההזדמנות הזו לסייע לכם, ולו במעט בתקופה הנוכחית.

4 תגובות

  1. אשמח לקבל את המענק עבור ילדיי אשר סובלים מטראומה ומקשיים רגשיים החל מה 7/10

  2. משפחות שכולות ותיקות לא מקבלות יחס.
    יתומי צה"ל שהתייתמו לפני גיל 18 וגדלו ללא אב, עם אמא שצריכה לצמצם משרה ולהפסיד פנסיה, לשלם חשבונות, לערוך קניות, לסבול כאבים וחוסר שינה לאורך שנים בלי שזה יוכר כפיברומיאלגיה, בגלל שתמיד מחפשים בעיה כלשהי ומצמידים אותה לכאב, או מכפישים את שמה בין השכנים, כאילו זאת בעיה נפשית.
    הגיע הזמן לתת כבוד וסיוע בסידור הבית, ניקיון במחיר סמלי, התנדבות דווקא אצל מי שלמדינה כבר לא איכפת ממנו.

  3. אלמנת צה"ל שנישאה בשנית בבעיה של ממש. היא לא תקבל ביטוח לאומי, היא ביזבזה שנים לדאוג לילדים ולחפש פרק ב. היתומים לא מקבלים עזרה, וחיים עם אמא ואבא חורג, מקשים על זוגיות, כי אינם מקבלים סיוע בשכר דירה או קיצבה כלשהי.
    יתום מגיל צעיר נשאר יתום. נשאר ילד שאין לו אבא לשיעורי בית, ללמוד גמרא, ללוות אותו לבית כנסת.
    ואם היא כבר הצליחה להביא לעולם עוד ילד, הוא יהיה קרבי, כי יש לו אבא!
    הוא יתבייש בזה שיש לו אחים גדולים והוא התינוק. לא יהיה מי שישחק איתו. ההורים יקנו ריהוט וביגוד מחדש. האלמנה לא תוריש ליתומים משני הצדדים מענק כלשהו. במותה, כמו בלייה, היא שווה אפס. מנסה להיות אמא. אשת איש. סופר וומן. ובסוף היא שום דבר.
    לא ראויה למתנדבים?
    לא ראויה לכבוד מצד השכנים?
    לא ראויה לאחר מותה לקיצבה ליתומים שגדלו עם אבא- אמא קשישים, שלא ילוו אותם לחתונה?

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אהבתם את הכתבה? שתפו...

מה חדש?

דילוג לתוכן