עבודה מהבית ועליית מחירים: כך מתכוננים העסקים לשנה הקרובה

היקף העבודה מהבית וצפי לשינוי במחירי מוצרים בענפי ההייטק, התעשייה, המסחר והשירותים: ממצאי סקר הערכת מגמות בעסקים לחודש יוני 2024

סקר הערכת המגמות בעסקים הוא סקר חודשי שמבצע הלשכה המרכזית לסטטיסטיקה, בו פונים למנהלים במגזר העסקי בענפי התעשייה, הבינוי, המסחר הקמעוני, המלונאות והשירותים (בעלי 5 משרות ומעלה) לשם קבלת הערכה על מצבם והתחזיות לעתיד. ביוני 2024, הסקר התמקד בהיקף העבודה מהבית ובצפי לשינויי מחירים בשנה הקרובה, ולא כלל את ענפי הבינוי והמלונאות בפרק זה.

 עבודה מהבית

היקף העבודה מהבית בעסקים כיום:
בכ-33% מהעסקים מאפשרים כיום עבודה מהבית באופן מוסדר בהיקף כלשהו.
בכ-15% מהעסקים בענפי התעשייה ללא תעשייה עילית קיימת אפשרות עבודה מהבית. בעסקים גדולים (מעל 250 מועסקים), האחוז עולה לכ-39%.
בענף המסחר, כ-12% מהעסקים מאפשרים עבודה מהבית, כאשר בעסקים גדולים (מעל 100 מועסקים) האחוז עולה לכ-20%. בענפי שירותי ההייטק, כ-81% מהעסקים מאפשרים עבודה מהבית, כאשר בכ-59% מהם מאפשרים יותר משני ימי עבודה מהבית. בענפי שירותים ללא הייטק, כ-35% מהעסקים מאפשרים עבודה מהבית.
בענפי תעשייה עילית, כ-42% מהעסקים מאפשרים עבודה מהבית.

היקף העבודה מהבית ביוני 2024 לעומת מרץ 2023:
בענפי ההייטק, היקף העבודה מהבית הצטמצם מ-4% מהעסקים במרץ 2023 לכ-19% ביוני 2024, בעקבות מגמת צמצום עבודה מרחוק לאחר תום משבר הקורונה.
בענפי השירותים, לעומת זאת, חלה עלייה בהיקף העבודה מהבית מ-25% ב-2023 ל-35% ביוני 2024.

 ציפיות לשינוי מחירי מוצרים

ציפיות לעליית מחירים בשנה הקרובה:
כ-47% מהעסקים מצפים לעליית מחירים בשנה הקרובה, בעוד כ-5% בלבד מצפים לירידת מחירים.
בענפי התעשייה, כ-46% מהעסקים מצפים לעליית מחירים.
בענף המסחר, כ-63% מהעסקים צופים עליית מחירים.
בענף שירותי מזון ומשקאות, כ-74% מהעסקים צופים עליית מחירים, לעומת 12% בלבד שצופים ירידת מחירים.

ציפיות לשינוי מחירי מוצרים ביוני 2024 לעומת מרץ 2022:
בענפי המזון והמשקאות, עלייה של 38 נקודות אחוז בצפי לעליית מחירים, מ-36% ב-2022 ל-74% ביוני 2024.
בענף המסחר, עלייה של 14 נקודות אחוז בצפי לעליית מחירים, מ-49% ב-2022 ל-63% ביוני 2024.

הנתונים שהוצגו בסקר הערכת המגמות בעסקים לחודש יוני 2024 ממחישים את השינויים המהותיים החלים בשוק העבודה והמסחר. העבודה מהבית הופכת לנפוצה יותר, בעיקר בענפי ההייטק והשירותים, בעוד שבענפים מסוימים, כמו תעשייה, היא עדיין מוגבלת. בנוסף, צפי לעליית מחירים מעורר חששות בקרב עסקים רבים, בעיקר בענפי המזון והמשקאות. על מנהלים ובעלי עסקים להיות ערים למגמות אלה ולהיערך בהתאם על מנת להבטיח את המשך הצלחתם וצמיחתם בשוק דינמי ומאתגר זה.

סביבת עבודה מהבית
קרדיט: OpenAI

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אהבתם את הכתבה? שתפו...

מה חדש?

דילוג לתוכן